StoryEditor

Vzdala som sa stresu zo šialených deadlinov. A to s veľkou radosťou

15.10.2015, 11:44
„Vetu - keď máš hotovú robotu, môžeš odísť - som počula v nejednej agentúre. Ale až teraz sa to naozaj deje,“ hovorí Katarína Popracová, ktorá vymenila prácu vo veľkých agentúrach za prácu v malej. A je spokojná.

„Vetu - keď máš hotovú robotu, môžeš odísť - som počula v nejednej agentúre. Ale až teraz sa to naozaj deje,“ hovorí Katarína Popracová, ktorá vymenila prácu vo veľkých agentúrach za prácu v malej. A je spokojná.

Katarínu Popracovú ste doteraz mohli stretnúť na slovenských súťažiach kreativity a to nielen na záverečnom večierku, ale aj predtým - na pódiu pri preberaní cien. Za jej menom stoja ocenenia za copywriterskú prácu a veľké reklamné agentúry. Toto pozlátko však vymenila za prácu na menších klientoch v agentúre, ktorá svojou veľkosťou pripomína skôr malú firmu. 

 

 

 

S: Vymenili ste prácu vo veľkej agentúre za prácu v agentúre, ktorá ešte len vzniká. Čo bolo dôvodom?

Nehľadala som si cielene prácu v malej agentúre. Skončila som v Zaraguze, chvíľu freelancovala a cestovala a potom sa naskytla táto možnosť. Napriek tomu, že som mala v pláne prejsť na stranu klienta, som sa rozhodla prijať ponuku a neľutujem.

 

S: Bola to skôr výzva alebo nutný oddych?

To, že človek pracuje v malej agentúre, neznamená, že oddychuje. Skôr by som to nazvala príjemnou zmenou a výzvou, keďže som v agentúre jediný copywriter a som zodpovedná za všetky výstupy.

 

S: Ako to vyzerá teraz v novej agentúre?

Agentúra je na trhu už dlhšie, no doteraz sa nezviditelňovala napriek tomu, že mala a má väčších klientov. To, čo teraz vzniká, je nová stratégia spojená s rebrandingom celej agentúry. Pôvodne sa agentúra volala Re-Define, dnes je z nej agentúra BigKids, prišli noví skúsení ľudia a radi by sme sa viac zviditeľnili a zaradili k šikovným hráčom na trhu reklamných agentúr.

 

S: Naposledy ste pracovali v Zaraguza. Tá sa preslávila kampaňou pre Fofolu. Tento úspech ste už ale nestihli. Nie je vám to ľúto?

Zaraguza si svoje meno nevybudovala vďaka tejto kampani. Získala klince, zahraničné ocenenia, stala sa jednou z top 10 agentúr sveta, ktoré Facebook využíva najkreatívnejšiea to všetko tu bolo už pred Ftefanom. Bola som toho súčasťou, teším sa z toho, ale treba ísť ďalej.

 

S: Ako vyzeral váš deň predtým, keď ste boli v kolotoči veľkých agentúr a ako vyzerá teraz?

Skoro tak isto. Až na to, že cez obed už nechodím nakupovať zeleninu na Miletičku, ale na Žilinskú. A o šiestej sa nemrvím na stoličke v práci, ale v kaviarni alebo doma.

 

S: Čo vás prekvapilo, keď ste zmenila prácu a nabehli ste na nový rytmus?

Prekvapila ma pohoda. Prekvapili ma príjemné deadliny. Prekvapila ma chuť do práce. Prekvapili ma kvalitní kreatívci v agentúre. Takí, ktorých meno sa možno nemihlo v Stratégiach, nepotrebujú vyhrávať Klince, ale sú šikovnejší ako niektorí kreatívci vo veľkých agentúrach. Prekvapilo ma však aj to, ako mi chýba náš online task manager, na ktorý som nadávala. Až tu som zistila, že mám rada poriadok a fixné deadliny.

 

S: Čiže v malej agentúre nefungujú ľudia na všetkých tých technologických nástrojoch? Nechýba vám to po onlineovej agentúre?

Myslím si, že nie je nutné to meniť, zatiaľ nás nie je toľko, aby sme v zadaniach mali neporiadok. A je milé, keď accounti prídu osobne, aspoň máme kontakt. Tak isto, aj keď niečo potrebujem, prejdem sa za nimi a napíšem to do "tasku". Možno časom, ak nás bude viac, bude to treba upratať, ale zatiaľ fungujeme úplne v pohode.

 

S: Bolo aj niečo, čoho ste sa musela vzdať?

Vzdala som sa timesheetov, a to s radosťou. A vzdala som sa stresu zo šialených deadlinov. Na jednej strane človek možno nepracuje na veľkých kampaniach nadnárodných klientov, ale na druhej má možnosť venovať sa a pomáhať menším značkám. Viac času na prácu často prináša kvalitnejšie riešenia.

 

S: Máte sen každého agentúrnika – odísť z práce každý deň v istú hodinu? Najlepšie o štvrtej?

Nemám. Bude to znieť gýčovo, ale ja si tento sen žijem. V agentúre všetci pracujeme zodpovedne. Pokiaľ je robota, potiahneme. Pokiaľ mám všetko hotové, môžem odísť hoci aj o štvrtej. Takéto odchody mi už agentúry nasľubovali, vetu "keď máš hotovú robotu, môžeš odísť" som počula už na nejednom stretnutí, ale až tu sa to naozaj deje.

 

S: Nad freelancingom ste nerozmýšľali? Tam by ste mala väčší oddych. Na prvý pohľad...

Freelance som si na chvíľu vyskúšala, aj keď nie tak úplne na sto percent. Keďže som mala finančnú rezervu, nebola som nútená hľadať si robotu, aby som prežila. Mám však pocit, že roboty pre copywriterov je pomenej. Grafikov alebo programátorov potrebuje každý, no texty si ľudia napíšu sami, lebo majú pocit, že je to ľahké. Tým pádom je roboty menej a je ťažšie sa k nej dostať. Ale ako sa vraví, nikdy nehovor nikdy.

S: Bývate porotcom v Hodnotení Stratégií. Zhoduje sa váš názor s väčšinou alebo majú kreatívci rovnaký pohľad na reklamu?

Väčšinou sa s kreatívcami zhodneme. Iný pohľad na reklamu majú možno klienti, ale nestretla som sa s tým, že by boli naozaj veľké rozdiely v bodovaní.

 

S: Čo už je pre vás neprijateľné v reklame?

Zatiaľ som sa nestretla so zadaním, s ktorým by som mala etický problém a musela som ho odmietnuť. Čo sa týka vzťahu klient - agentúra, je pre mňa neprijateľné ticho prikyvovať na všetky požiadavky a pripomienky klienta. Dobrý vzťah sa buduje na základe diskusie, a presne tak vzniká aj dobrá kampaň. Toto by sa mali naučiť hlavne accounti.

 

S: Ak by ste boli klientom, aká by ste určite (ne)bola?

Bola by som určite skvelý klient. To si hovoria všetci kreatívci a potom...  Naša aj klientská práca je často postavená na subjektívnych názoroch a pokiaľ si tieto dve strany nesadnú, môžu byť akýkoľvek šikovní, milí, ústretoví, aj tak bude nespokojnosť.

 

S: Aký je váš ďalší cieľ?

Budúcnosť je pre mňa príliš ďaleko. Možno to znie ako klišé, ale mojím cieľom je prežiť svoj aktuálny deň čo najlepšie a s radosťou. Nič viac neriešim.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 17:46