StoryEditor

Google ruší reklamu v pravom stĺpci

23.02.2016, 10:07
O to viac reklamy má byť priamo vo vyhľadávaní.

Google oznámil veľkú zmenu. Už piaty deň nie je možné inzerovať v pravom stĺpci tak, ako sme boli doteraz zvyknutí. Ak ste si chceli kúpiť horský bicykel a zadali ste do vyhľadávania kľúčové slovo, objavila sa vám i reklama v pravom stĺpci priamo vo vyhľadávaní. Tu napríklad eshopy ponúkali svoj tovar. Tomu je koniec. Reklamu v pravom stĺpci už neuvidíme.

O zmene giganta informoval searchenginewatch.comZmena je globálna, dotkne sa teda aj nás. Dôvodom je, že Google už dlhšie razí stratégiu „mobile-first“, v ktorej chce prinútiť ľudí, aby viac využívali mobilné zariadenia či už na vyhľadávanie informácií, pri čítaní spravodajských webov či na samotný nákup produktov.

Všetko má však svoju daň a inak tomu nie je ani v tomto prípade. Keďže Google sa dobrovoľne vzdal svojho mediálneho priestoru, príjmy z reklamy musí nahradiť niekde inde. Očakávať môžeme väčší počet reklám priamo vo výsledkoch vyhľadávania. 

O reklamu v pravom stĺpci však neprídeme úplne, niektoré formy Google zachoval. Napríklad Product Listing Ads, teda reklamy, v ktorých môžeme vidieť obrázok produktu, jeho cenu, názov obchodu a podobne. 

 

Rovnako v pravom stĺpci ostane Knowledge Graph results, teda krátke súhrnné informácie o tom, čo práve googlime.

 

K zrušeniu reklamy v pravom stĺpci došlo údajne z dôvodu, že Google zaznamenal nepriaznivé CTR (click through rate), teda pomer medzi kliknutím na reklamu a celkovým počtom zobrazenia reklamy. Ako sa zvýši množstvo reklám na mobilných zariadeniach, zatiaľ nie je známe. 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 09:41