Google oznámil veľkú zmenu. Už piaty deň nie je možné inzerovať v pravom stĺpci tak, ako sme boli doteraz zvyknutí. Ak ste si chceli kúpiť horský bicykel a zadali ste do vyhľadávania kľúčové slovo, objavila sa vám i reklama v pravom stĺpci priamo vo vyhľadávaní. Tu napríklad eshopy ponúkali svoj tovar. Tomu je koniec. Reklamu v pravom stĺpci už neuvidíme.
O zmene giganta informoval searchenginewatch.com. Zmena je globálna, dotkne sa teda aj nás. Dôvodom je, že Google už dlhšie razí stratégiu „mobile-first“, v ktorej chce prinútiť ľudí, aby viac využívali mobilné zariadenia či už na vyhľadávanie informácií, pri čítaní spravodajských webov či na samotný nákup produktov.
Všetko má však svoju daň a inak tomu nie je ani v tomto prípade. Keďže Google sa dobrovoľne vzdal svojho mediálneho priestoru, príjmy z reklamy musí nahradiť niekde inde. Očakávať môžeme väčší počet reklám priamo vo výsledkoch vyhľadávania.
O reklamu v pravom stĺpci však neprídeme úplne, niektoré formy Google zachoval. Napríklad Product Listing Ads, teda reklamy, v ktorých môžeme vidieť obrázok produktu, jeho cenu, názov obchodu a podobne.
Rovnako v pravom stĺpci ostane Knowledge Graph results, teda krátke súhrnné informácie o tom, čo práve googlime.
K zrušeniu reklamy v pravom stĺpci došlo údajne z dôvodu, že Google zaznamenal nepriaznivé CTR (click through rate), teda pomer medzi kliknutím na reklamu a celkovým počtom zobrazenia reklamy. Ako sa zvýši množstvo reklám na mobilných zariadeniach, zatiaľ nie je známe.
Zdroj: Erika Brindzová

