StoryEditor

Radíme brandži: Ako (ne)majú vyzerať prihlášky do Hodnotenia Stratégií

20.08.2015, 14:30
Čo sa stane, ak dobre vyplníte prihlášku do Hodnotenia Stratégií? Minimálne získate viac bodov. Vybrali sme štyri ukážky s konkrétnymi návrhmi na zlepšenie.

Prihlásiť reklamy do Hodnotenia Stratégií sa môže zdať celkom jednoduchá vec. Na prvý pohľad - vyplniť pár koloniek, pripojiť obrázok, v lepšom prípade video. Čo ale jednoduché nie je, je reklamy potom hodnotiť. Prečo? Jednoducho preto, lebo, či sa nám to páči alebo nie, platí jedno: aká prihláška, taký výsledok.

A aby sme len neteoretizovali, pozreli sme sa na prihlášky, ktoré sme do Hodnotenia dostali tento mesiac, a ktoré, keby boli vyplnené inak, by zarobili na niekoľko bodov navrch. A to sa už oplatí! Pozrite si, čo by jednotlivým prihláškam zaručene pomohlo.

Vybrali sme štyri. Tieto.

1.

Do Online kampane sa prihlasujú práce, ktoré si vyžadujú často náročnú prípravu. O to viac si zaslúžia pozornosť poroty Hodnotenia. A to je práve tá vec. Nie všetci v porote sú technologicky zdatní tak ako autori práce. Ak chcete, aby vašej práci porozumeli, mali by ste pripraviť vysvetľujúci tutoriál. No dobre, nemusí to byť hneď demo video, ale screenshot naozaj nestačí. V tomto prípade veríme, že nápad mal šancu zarobiť agentúre niekoľko bodov. Mal. Snáď o mesiac. Bohužiaľ tentoraz skončil pri nechápajúcich tvárach porotcov. Pomohlo by video alebo aspoň ďalšie screenshoty, ktoré by ukázali, ako si ľudia vytvárali pätice a ako tieto kombinácie vyzerali na microsite. Cross mediálna kampaň zvykne byť v Hodnotení hodnotená vysoko, preto jej potenciál ukážte čo najlepšie.  

 

2.

Tí, ktorí ste boli na párty agentúry Triad Advertising, ste si mohli vyskúšať zábavku, ktorú pripravila agentúra pre Nay Elektrodom. A tú aj prihlásila do Hodnotenia. V prihláške sa síce dočítate, že úlohou bolo vymyslieť aktivitu, ktorá by spájala Nay Elektrodom a Sony Action CAM. Čo sa bezpochyby stalo, no porota sa pýtala, ako? Podľa prihlášky mohli ľudia v špeciálnom stane skočiť do molitanu a vďaka rozmiestneným kamerám vidieť každý svoj spomalený pohyb pri páde. Pekné, zábavné (osobne som mala možnosť si to i vyskúšať), ale kde je značka? A ako vyzeralo to výsledné video, ktoré mali ľudia zdieľať? Toto je ukážka práce, ktorú čakajú už len dva osudy – buď nízky počet bodov, alebo vyčlenenie zo súťaže. Tu by pomohlo ukázať, ako ľudia shareovali videá a kde pritom spomínali značku. Opäť stačia screenshoty z Facebooku. Prácu sme museli bohužiaľ vylúčiť. 

 

3.

Video, ktoré zobrazovalo v krátkych úsekoch číslo IBAN, malo skoro podobný osud. Z tejto práce bolo však porotcom (z vlastných skúseností, teda nie z prihlášky) jasné, ako to celé prebiehalo. Dedukovali: ľudia na Facebooku uvideli video, na ňom preblikoval IBAN a ten mali opísať do komentárov. Tie sme však v prihláške nevideli, a bohužiaľ ani post, ktorý ukazoval, ako video vyzeralo na Facebooku. Tentoraz sa prejavila zhovievavosť porotcov a prácu ocenili. Pomerne vysoko. Za pochvalu v tomto prípade ale stojí popis v prihláške.

 

4.

Paradoxne táto práca mala tento mesiac najvyšší priemerný počet bodov zo všetkých a zaručila by jej autorom z Core4/tell it online prvenstvo. No nestalo sa. Kvôli prihláške. Autori si zaslúžia pochvalu za precízne video a tiež za popisky v prihláške (v kolonkách Zadanie, Riešenie...), no to vyhovovalo v inej kategórii. V kategórii Online video je nutné, aby porota videla konkrétne online video, To bohužiaľ nebolo. Stačila by jednoduchá vec – namiesto "nafúknutej" case study prihlásiť videá, ktoré máme hodnotiť.

 

Je ťažké povedať, ako by mala univerzálna prihláška vyzerať, každá kategória si vyžaduje niečo iné. Pri Online videu si dajte záležať, aby ste prihlásili to konkrétne video. Dajte ho posúdiť niekomu, kto ho predtým nevidel. Pri Online kampani zobrazte čo najviac krokov, ktoré užívateľ vykonal, alebo ktorými kanálmi sa kampaň šírila a ako. Postačia screenshoty s premyslenými popismi. To isté platí pri kategórii Social.

Popisky v prihláške môžu výrazne pomôcť pochopiť, o čom bola práca, no nespoliehajte sa na ne. Rozhoduje video, screenshoty, obrázky a popisky tam. Popisky priamo v prihláške otvárame len málokedy. 

 

A na záver jedna pikoška. Prihláška vám v jednom bode umožňuje si celkom pekne prihrať zopár bodov navyše. A to konkrétne v kolonke Čím si práca zaslúži ocenenie. Tu je priestor, ktorý môžete nenásilne využiť vo svoj prospech. Ak však v nej vypíšete x x x, nepomôže vám to. No fakt nie

Tešíme sa na ďalšie vaše (vylepšené) prihlášky. Už 10. septembra. Ukážky tých prác, z ktorých prihlášok bolo jasné, o čom sú, nájdete tu.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 13:29