StoryEditor

Surrealistické reklamy. Tieto vás doslova zhypnotizujú

01.02.2016, 12:29
Koľko značiek uvidíte v tomto videu?

Vybrali sme tri surrealitické reklamy, od ktorých neodtrhnete zrak, alebo naopak, nebudete ich chcieť vidieť druhý krát. 

 

 

Holandské štúdio vytvorilo epické video, v ktorom v prepracovanej grafike zachytáva čaro prírody. Video začína záberom na polárneho medveďa, pokračuje záberom na lesnú zver, ktorá ale nie je celkom normálna... Jeleň má namiesto hlavy otvárak na pivovú fľašu, z húsenice sa stane červená plechovka a lesné jahody zrazu začneme tiež vidieť inak. Napriek tomu, že sa vo videu mení jeden bizarný obrázok za druhým, nedokážete od neho odtrhnúť oči.

Video začína citátom, že skutočná otázka nestojí Koľko reklám vidíte? Skutočná otázka stojí: Čo musíme urobiť, aby sme reklamy nevideli? Odpoveď je: Choďte spať. Aj preto sa počas celého videa cítite ako vo sne. Len s tým rozdielom, že s reklamami... Koľko značiek vidíte vy?

 

A surrealistikým reklamám nie je koniec. S jednou takou sa pochválila banka Umpqua bank. Tá sa za každú cenu chcela odlíšiť od ostatných poskytovateľov finančných služieb. A urobila to trojminútovým videom, pri pozeraní ktorého máte pocit, že žijete na inej planéte. 

Vo videu vidieť zdemolované mesto, v ktorom by ste život hľadali len márne. Tak vidí Umpqua bank ostatné banky okolo. V meste sa však náhodou z ničoho nič urodí strom z jedného osamoteného semienka. Strom rastie, až sa dotkne oblohy a rozžiari tak zabudnuté mesto. Banka chce tak ukázať, že aj niečo, čo je na prvý pohľad obyčajné, môže dokázať niečo výnimočné. 

 

A ako vyzerá zrážka mozgov, ukázala austrálska agentúra McCann. Tá mala za úlohu pripraviť reklamu na univerzitu, ktorá zaručene nebude nudná ako všetky ostatné. Video sa začína záberom na mladé dievča sediace v noci na školskej lavičke, keď sa zrazu zodvihne a rozbehne sa k budove školy. Tam začne narážať do ľudí až sa spustí davová psychóza. Ľudia, ktorí sú mimochodom reálni študenti a profesori, sa spoja v jednu veľkú skupinu, až vytvoria spolu obrovský trom. K surrealite v tomto prípade pomáha aj voiceover, ktorý chŕli vedecké poznatky, až reklamu zakončí slovami, že vedomosti nie sú všetko, ale je nutné ich spájať s predstavivosťou. 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 08:28