StoryEditor

Diskusie na spravodajských portáloch sleduje 40 % ľudí

23.02.2016, 11:41
28 % ľudí diskusie nesleduje, prekáža im agresívne vystupovanie.

Sledovanie diskusií je viac obľúbená aktivita u mužov než u žien. Vychádza to z dát štúdie Spravodajstvo a spravodajské servery 2015, ktorú  koncom vlaňajšieho roka realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia, na vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov internetovej populácie Slovenského národného panela. Ako ďalej informovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia. Z tých, ktorí aspoň raz mesačne navštevujú nejaký spravodajský portál, sleduje tamojšiu diskusiu 40 % ľudí, pričom z hľadiska veku sú najpočetnejšou skupinou užívatelia starší ako 55 rokov. Tých, ktorí do diskusií aktívne prispievajú, je v celej vzorke podstatne menej, odpovedalo tak 14 % opýtaných. Z pohľadu pohlavia sú aktívnejší diskutujúci muži.

Ako druhú najčastejšiu odpoveď (v 28 % prípadov) respondenti v prieskume uviedli, že diskusie pod článkami nesledujú, lebo im vadí agresívne vystupovanie prispievateľov. S týmto výrokom najviac súhlasí o 9 % viac žien ako mužov. Pätina opýtaných potom diskusie na spravodajských serveroch nesleduje preto, lebo im stačí diskusia na sociálnych sieťach.

Štvrtina respondentov sa vo výskume Nielsen Admosphere Slovakia zhodla na tom, že diskusie na spravodajských portáloch sú manipulované, pričom vo väčšej miere tento názor zastávajú muži (31 % oproti 18 % žien). Takmer štvrtina opýtaných je taktiež toho názoru, že by diskusie nemali byť anonymné.

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. december 2025 20:17