StoryEditor

Testujeme reklamy: "Naučte deti jesť zeleninu za 5 minút ľudí" zaujala

21.02.2016, 20:13
Reklama Palmy patrí spomedzi stovky meraných reklám medzi top 5 v miere zaujatia.

Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov agentúr a zadávateľov. Chceme však aj vedieť, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú. Softvér Emotion ID dokáže zachytiť vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.

Palma a jej "pribiehacia" reklama

Reakcie respondentov pri sledovaní reklám sa dajú zjednodušene rozdeliť do dvoch typov: „pribiehacie“ a „odbiehacie“. Prvá a častejšia kategória je tá odbiehacia: keď reklamu vidím, prepínam, odbieham, skontrolujem mobil. Vtedy na emočných krivkách vidíme, že zaujatie klesá. Druhú kategóriu plnia reklamy pre ktoré človek pribehne z druhej izby, aby stihol aspoň záver reklamy prípadne zdvíha zrak od mobilu k obrazovke a udržuje pozornosť dokým reklama neskončí.

Reklama, ktorú si zamilujú

Palma Ráno - Naučte deti jesť zeleninu za 5 minút – je ten druhý typ reklamy. Ako to vieme? V prvom rade reklama patrí spomedzi stovky meraných reklám medzi top 5 v miere zaujatia. Navyše Palma v reklame vytvorila silné pozitívne momentum – alebo inak priestor na zapamätateľnosť a páčivosť. No a v neposlednom rade, sa tento pozitívny moment opakovaným vzhliadnutím výrazne zvyšuje. Ľudia si tak reklamu po prvom vzhliadnutí zamilujú.

Emócie na tvárach detských hercov

Pre zaujímavosť sme nechali softvér zanalyzovať aj herecké výkony detí v spomínanej reklame. Silné výkyvy smútku a znechutenia na tvárach malých hercov nahradí  po predstavení produktu prekvapenie aj radosť. Znova bod pre Palmu – výrazy detí tvoria príbeh a divák sa tak ľahko zorientuje v tom, že hrdinom je tu produkt.

Vizitka kampane:

  • Klient: Palma
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett
  • Creative director: Štefan Andrejco
  • Art director: Milena Georgieva Ivanova
  • Copywriter: Martin Keder
  • Account manager: Anastasiya Kazmiruk
  • Strategy director: Dominika Múdra

Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov; zber prebiehal: 10.2.2016-11.2.2016 cez online panel agentúry 2muse.

Zdroj: kh

01 - Modified: 2018-01-17 15:51:52 - Feat.: - Title: To je láska, prepínam 02 - Modified: 2017-12-28 07:39:15 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac znepokojili 03 - Modified: 2017-12-26 07:40:58 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac pobavili 04 - Modified: 2017-11-19 08:55:21 - Feat.: - Title: Úspech porovnávacej reklamy. Kampaň Lidla sa divákom páči 05 - Modified: 2017-09-15 20:02:03 - Feat.: - Title: Testujeme reklamy: Takéto sú reakcie z obývačiek na novú reklamu Ikey
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 01:31