StoryEditor

Najlepšie slovenské reklamy vyberá nová porota

21.12.2015, 08:00
Predstavujeme vám novú porotu Hodnotenia Stratégií, ktorá bude v novom ročníku súťaže oceňovať práce agentúr.

Hodnotenie novembrových reklám otvorilo ďalší ročník súťaže kreatívnej tvorby slovenských reklamných agentúr. Súťaž vyhlasuje každý rok magazín Stratégie. Reklamy, ktoré agentúry prihlásia do súťaže, hodnotí raz za mesiac porota zložená z dvoch častí - zástupcov reklamných agentúr a marketingových špecialistov.

Jednu časť tvoria piati zástupcovia reklamných agentúr, ktorých vyberá združenie ADC. Táto časť poroty nemá stabilné zloženie, ale sa každomesačne mení.

Druhú časť poroty tvoria piati výhradne marketingoví špecialisti zo strany zadávateľov. Táto časť poroty sa počas celého ročníka súťaže nemení. V tomto ročníku do nej zasadli títo piati odborníci:

 

 

Andrej Gerstner, Audi Marketing & PR Manager Porsche Slovakia

Od roku 2011 pracuje ako Marketing & PR Manager pre spoločnosť Porsche. Predtým pôsobil takmer osem rokov ako Manager Premium Brands v spoločnosti Philip Morris International.

 

Ako vnímate slovenskú reklamu?

Myslím, že slovenský trh je presýtený reklamou všetkého druhu. Preto je veľmi dôležité urobiť reklamu naozaj nápaditú a presne zacielenú, aby mala šancu zaujať a teda byť úspešná.

Čo očakávate od účasti v porote Hodnotenia Stratégií?

Novú skúsenosť, lepší prehľad na trhu slovenskej reklamy a v neposlednom rade nové kontakty zo zaujímavými osobnosťami zo slovenského reklamného biznisu.

 

 

Jana Hegedüsová, riaditeľka marketingu a komunikácie Sberbank

V bankovom sektore pracuje od augusta 2007. Od marca 2015 je riaditeľkou marketingovej komunikácie v Sberbank Slovensko. Predtým pracovala ako manažérka marketingovej a korporátnej komunikácie vo VÚB banke a viedla direct marketing v Poštovej banke.

 

Ako vnímate slovenskú reklamu?

Slovenskú reklamu vnímam vcelku pozitívne. Hlavne pri veľkých zadávateľoch je vidno, že exekúcia je na pomerne vysokej úrovni, čo mi však ale chýba, sú odvážnejšie, kreatívnejšie riešenia. Menší hráči na trhu sú naopak hravejší, nápaditejší. Samozrejme viem, že miera kreativity a odvážnosti je veľakrát priamo úmerná odvahe klienta, respektíve limity udávajú nadnárodné koncepty a pod. Celkovo si ale myslím, že sa nemáme za čo hanbiť a do budúcnosti si len želám viac dobrých kreatívcov a odvážnejších klientov. :)

Čo očakávate od účasti v porote Hodnotenia Stratégií?

Porotcovanie v Stratégiách vnímam ako výbornú príležitosť stretnúť sa s kolegami z branže. Mňa vždy veľmi zaujíma, ako rozmýšľajú, ako vnímajú komunikáciu a toto je pre mňa výborná príležitosť ako si vymeniť názory a porozprávať sa o samotných exekúciách, na čo počas bežného roka niekedy nie je čas.

 

 

Branislav Kohl, Marketing & Communications Manager, IBM Czech Republic and Slovakia

Má takmer 14 ročné skúsenosti v oblasti marketingu medzinárodných IT spoločností. Od začiatku druhého kvartála tohto roka sa stal riaditeľom marketingu a komunikácie spoločnosti IBM v Českej republike aj na Slovensku.

 

Ako vnímate slovenskú reklamu?

Vnímam ju ako veľmi progresívnu, ambicióznu, kvalitnú, za ktorou je veľmi veľa práce.

Čo očakávate od účasti v porote Hodnotenia Stratégií?

Očakávam, že sa veľa naučím o reklame, ľuďoch, trendoch a zároveň budem mať príležitosť prispieť svojimi skúsenosťami k motivácii ľudí okolo nás.

 

 

Igor Tóth, Marketing Director, O2 Slovakia

V O2 pracuje už od roku 2008. Zodpovedal za marketingové akvizície, lojalitu, retenciu a oblasť marketingového prieskumu. Neskôr pôsobil na pozícii vedúceho oddelenia komerčného marketingu. Od 1. júla 2015 stal riaditeľom marketingu O2.

 

Ako vnímate slovenskú reklamu?

Ako zrkadlo spoločnosti. Je kreatívna, ale aj nudná, menej odvážna a sexistická. Stále ju len robia ľudia pre ľudí.

Čo očakávate od účasti v porote Hodnotenia Stratégií?

Teším sa na diskusie a výmenu názorov s kreatívcami aj klientmi a zároveň verím, že do nich svojou trochou prispejem.

 

 

 

Miriam Benčíková Kušnírová, prezidentka RPR, Marketing/PR Director v Bencik Culinary Group

V oblasti reklamy a marketingovej komunikácie pôsobí už viac ako dvadsať rokov. Pracovala v reklamných a sales promotion agentúrach či v EuroTeli, ktorý bol jedným zo zakladajúcich členov Rady pre reklamu (RPR). Zodpovedala aj za integráciu značiek T-Mobile a T-Com. V súčasnosti pôsobí ako Marketing Director v Bencik Culinary Group a je prezidentkou Rady pre reklamu.

 

Ako vnímate slovenskú reklamu?

Zdá sa mi,že po niekoľkých (krízových) rokoch "opatrných" reklám sa objavujú svieže počiny, hlavne v oblasti digitálu, ktoré vyčnievajú z radu.. Pamätám si však v slovenskej reklame aj lepšie časy a odvážnejšie reklamy:)

Čo očakávate od účasti v porote Hodnotenia Stratégií?

Verím, že porotcovanie bude férové a teším sa na všetky nové reklamné počiny, ktoré rok 2016 prinesie:)

 

 

Kategórie

Reklamné agentúry môžu prihlasovať svoje práce do trinástich kategórií. Každý mesiac porotcovia hodnotia týchto desať kategórií: TV spot, Print, Out of home, Rádiospot, New Media, Online kampaň, Online video, Mobile & Apps, Banner a Social. Raz za kvartál hodnotí porota aj práce z troch kategórií BTL, ato Public Relations, Event & Sales promo a Direct Marketing. Pri hodnotení prác z BTL kategórií je porota doplnená o odborníka z BTL agentúry. Hodnotiacimi kritériami prihlásených prác sú originalita kreatívneho nápadu a kvalita exekúcie.

 

Mesačné ocenenia

Na základe výsledkov každý mesiac Stratégie vyhlásia Šampióna hodnotenia, teda prácu, ktorá získala najväčší počet bodov vôbec za dovtedajšie plynutie aktuálneho ročníka súťaže.

Každý mesiac Stratégie vyhlásia aj Agentúru mesiaca, ktorou sa stane tá agentúra, ktorej práce získali najvyšší súčet priemerných bodov v danom mesiaci u oboch častí poroty. Započítavajú sa len práce na prvých troch miestach v každej kategórii.

 

Výhra v súťaži

Na shortlist do finálneho Hodnotenia Stratégií postupujú tie práce, ktoré dosiahli v mesačných hodnoteniach priemernú známku 5 a viac bodov od obidvoch častí poroty súčasne. Vo finálnom Hodnotení, ktoré bude v novembri 2016, vyberie porota z týchto prác najlepšiu v každej kategórii. Autorské agentúry si odnesú 30 bodov do súťaže Agentúra roka.

 

Štatút súťaže Hodnotenie Stratégií

 

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 08:12