Silné konkurenčné prostredie na Slovensku núti aj poisťovne myslieť inovatívne. S akými technologickými inováciami pre klientov prišli za posledných 5 rokov? Stratégie sa na to opýtali poisťovní na Slovensku.
TOP technologické novinky/inovácie, ktoré ste uviedli ako prví na slovenskom trhu?
Mobilná aplikácia Mobilné služby ASP - Aplikácia umožňuje uzatvoriť vybrané poistenia, nahlásiť poistné udalosti, poskytuje informačné služby a pomoc pri bežných, ale aj menej štandardných situáciách.
Online hlásenie - Pohodlná a jednoduchá aplikácia na nahlásenie poistnej udalosti a sledovanie postupu jej riešenia prostredníctvom počítača, tabletu, smartfónu. SmartProLik – Aplikáciu SmartProLik Allianz-SP vyvinula na jednoduchšiu prácu s fotodokumentáciou poškodenia pri poistnej udalosti.
Biometrický podpis - AXA ponúka svojim klientom možnosť podpísať zmluvu aj biometricky, a to prostredníctvom zariadenia SignPad. Takto uzatvorená zmluva sa okamžite po podpise klientom odosiela elektronicky do AXA a jej spracovanie sa zrealizuje v priemere o desať dní rýchlejšie, ako je to pri papierových zmluvách.
Aplikácia AXA Manažér pre smartfóny – zabezpečený prístup do Osobného účtu, v ktorom klienti môžu sledovať vývoj podielových fondov, fondov investičného životného poistenia a dôchodkového sporenia. Aplikácia ďalej umožňuje nahlásiť, poslať a zaevidovať informácie o dopravnej nehode online.
Poisťovňa Generali*
San Marco Portál (nájdete ho tu) - inovatívne a moderné portálové riešenie pre obchodníkov a maklérov, ktoré zjednodušuje komunikáciu s centrálou a je kľúčové na urýchlenie procesov a servisu pre klienta.
Generali ako prvá poisťovňa na Slovensku spustila doprednú likvidáciu pri úrazovom poistení, čo znamená, že klient dostáva poistné plnenie už počas liečenia úrazu, a to do 4 dní od registrácie poistnej udalosti (2014)
Digitalizácia klientskeho servisu - možnosť sledovania stavu poistnej udalosti na web stránke Generali, zavedenie elektronickej obhliadky škôd pri poistení motorových vozidiel, ktoré pomáhajú skvalitňovať a urýchľovať servis pre klienta
*inovácie v servise a procesoch
Kooperativa poisťovňa
Platby poistného cez POS terminály v pobočkách poisťovne
Platby poistného inkasom z účtu pre klientov SLSP
MetLife
Súčasťou našej stratégie je segmentácia, na základe ktorej spoločnosť MetLife ako prvá vytvorila segmentované produkty. Sú zamerané na určitú skupinu napr. ženy, muži, deti, dôchodcovia, zákazníci s hypotékami...
V komunikácii značky máme aktivity, ktoré sú bližšie k ľuďom, osmeľujú ich získať viac od života a vnášajú zákazníkovi pocit, že tento biznis nie je taký komplikovaný, ako sa zdá.
2014 ISMet – projekčný/komunikačný systém
Uniqa poisťovňa
Biometrický podpis – UNIQA sa ako prvá z poisťovní na Slovensku rozhodla pre modernú progresívnu inováciu – zavedenie plne bezpapierového uzatvárania poistných zmlúv. Klient podpíše zmluvu na špeciálnej podpisovej podložke, a všetky potrebné dokumenty dostane mailom.
MyUNIQA (na tejto adrese) – portál pre našich klientov, kde si môžu pozrieť zoznam všetkých aktívnych (aj stornovaných) zmlúv, rozsah a limity krytia poistenia a zaplatenosť splátky poistného, prípadne môžu priamo zaplatiť poistné
Online havarijné poistenie auta – boli sme prví, ktorí priniesli na trh online riešenie, pri ktorom ste naozaj nemuseli nikam chodiť ani s nikam telefonovať
Zdroj: rm

