StoryEditor

V Hodnotení reklám padali rekordy. Až osemkrát najvyššia známka

16.09.2015, 09:00
August patril celebritám v reklame. Robo Roth, Ján Koleník a fofolový pes Tuna zaujali porotcov tak, že im pridelili najvyššiu možnú známku - desiatku. Pokorený bol aj niekoľkomesačný Šampión hodnotenia.

August patril celebritám v reklame. Robo Roth, Ján Koleník a fofolový pes zaujali porotcov tak, že im pridelili najvyššiu možnú známku - desiatku. Pokorený bol aj niekoľkomesačný Šampión hodnotenia.

Do Hodnotenia Stratégií bolo prihlásených tridsať prác. Porotcovia boli štedrí a najvyššiu známku - desiatku - vytiahli až osemkrát. To sa v doterajšom Hodnotení ešte nestalo. Počas tohto ročníka ohodnotili porotcovia „desiatkou“ len tri práce. Tentokrát však netradične boli najlepšie práce práve v online kategóriách. Pozrite si, ktoré to boli.

 

 

 

 

 

Kampaň ocenená štyrmi desiatkami

Kampaň Povedz mi to do očí z dielne agentúry Mayer/McCann Erickson pre Nadáciu otvorenej spoločnosti upozorňuje ľudí na nenávistné komentáre na internete a poukazuje na ich nezmyselnosť. Ľudia ukrývajúci sa v anonymnom svete internetu totiž nedokážu povedať svoje hejty ľuďom zoči-voči. Štyri známe osobnosti sa preto vybrali k ich internetovým hejterom, aby ich konfrontovali s urážkami na svoju osobu. Kampaň rozvírila diskusiu o hejterstve v doteraz pasívnej spoločnosti a rozhýbala aj médiá.

Práca si odniesla z kategórií Online kampaň a Online video dve desiatky od Marcely Divičanovej z Hyundai Motor Slovakia a ďalšie dve od Dávida Lahučkého zo Zuno banky.

Kampaň sa navyše stala s dosiahnutou priemernou známkou 9,44 aj novým Šampiónom hodnotenia a autorská agentúra Mayer/McCann Erickson sa stala Agentúrou mesiaca.

 

 

 

 

Vizitka kampane Povedz mi to do očí:

  • Agentúra: Mayer/McCann Erickson
  • Klient: Open Society Foundation
  • Creative director: Juraj Šulík
  • Art director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
  • Réžia: Jaro Ridzoň
  • Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík
  • Account manager: Lucia Salzerová, Eva Dišková

 

 

Rande s celebritou za plný počet bodov

Agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICIS pre klienta Eduscho vytvorila sériu online randenia pri káve Eduscho. Zistila, s kým by klientky najradšej randili a tradičnému pitiu zalievanej kávy doma vdýchli nový život. V každom videu spojili dve veci. Vysnívaného heartbreakera a činnosť, ktorú zákazníčky obľubujú. To všetko pri pohodlnom pití kávy doma. Agentúra do Hodnotenia Stratégií prihlásila dve online videá – Mocca Rande s Jankom Koleníkom a Mocca Rande s Braňom Deákom. Obidve ocenil porotca David Lahučký zo Zuno banky najvyššou známkou.

 

Vizitka kampane Mocca Rande:

  • Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
  • Klient: Eduscho
  • Creative director: Peter Rajčák
  • Art director: Martin Klementis, Michal Balla
  • Strategy director: Radka Gbelská
  • Copywriter: Petra Gmucová, Peter Rajčák
  • Account manager: Martina Hrivnáková, Juliana Kavuličová
  • Programátor: ErasData-Pro, KBS Development

 

 

Druhá vlna Fofoly s dvoma desiatkami

Kampaň pre pollitrové fľašky Kofoly od Zaraguzy sa niesla vo svojej druhej vlne v letnej téme. Nestratila nič zo svojej nápaditosti a vtipnej kreatívy. Krátke príbehy šušľavého psa s predkusom sú naďalej zábavné a oslovujú najmä tých, ktorých majú osloviť – mladú online generáciu. Agentúra Zaraguza prihlásila do Hodnotenia Stratégií kampaň do kategórií TV spot, Out of home a Online video. Sériu piatich spotov v kategóriách TV spot a Online video ocenila porotkyňa Marcela Divičanová z Hyundai Motor Slovakia najvyššiou známkou. A hoci práca v kategórii Out of home 10 bodov nezískala, skončila v nej na prvom mieste. Úspechom kampane bolo aj to, že do obchodov dostala skutočná „Fofola“. Šesť miliónov pollitrových fľašiek Kofoly sa totiž počas kampane premenovalo na Fofolu.

 

 

 

 

Vizitka kampane Fofola 2. vlna:

  • Agentúra: Zaraguza
  • Klient: Kofola CS
  • Creative director: Michal Pastier, Igor Majkut
  • Art director: Igor Majkut, Juraj Šutovec
  • Strategy director: Juraj Pobjecký
  • Copywriter: Michal Pastier, Jaroslav Vígh, Maroš Hamorský
  • Account manager: Andrej Medveď
  • Programátor: Gabo Kaleta

 

 

Toto sú tri práce, ktoré si už odniesli z tohto ročníka Hodnotenia od porotcov „desiatku“

Ľadovec

Vizitka kampane:

  • Agentúra: MADE BY VACULIK
  • Klient: Tesco
  • Kategória: Print (máj 2015)
  • Creative director: Boyo Dohnal
  • Art director: Martina Obertová
  • Copywriter: Boyo Dohnal
  • Account manager: Marián Záhorec
  • Strategy director: Eva Šinková

 

 

Fofola

Vizitka kampane:

  • Klient: Kofola CS
  • Agentúra: Zaraguza
  • Kategória: Out of home (máj 2015)
  • Creative director: Michal Pastier, Igor Majkut
  • Art director: Igor Majkut, Juraj Šutovec
  • Copywriter: Michal Pastier, Honza Marcinek, Jaroslav Vígh, Mirka Biel Kasanická
  • Account manager: Andrej Medveď
  • Strategy director: Juraj Pobjecký

 

 

S4GAN

Vizitka kampane:

  • Klient: Telekom
  • Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
  • Kategória: Out of home (marec 2015)
  • Creative director: Peter Michalka
  • Art director: Rasťo Michalík Jakub Kuvík
  • Copywriter: Pavol Pružinec Peter Michalka
  • Account manager: Anička Dzurjaniková
  • Strategy director: Kamil Charvát

 

 

Všetky hodnotené práce aj kreditmi a pridelenými bodmi od jednotlivých porotcov si môžete pozrieť tu.

 

 

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. jún 2025 18:50