StoryEditor

Kampaň mala zabrániť užívaniu marihuany. No vysmiali ju

29.12.2015, 20:52
Keď budete užívať marihuanu, budete vyzerať ako nadrozmerný leňochod. Tak znie odkaz kampane. Tým, ktorým bola určená, ju však vysmiali.

Austrálska organizácia NSW Government prišla s tromi spotmi, ktoré majú odradiť mladých, aby neprepadli pravidelnému užívaniu marihuany. Napriek prospešnému cieľu kampaň vysmiali. Stala sa terčom ironických komentárov.

V spotoch kampaň ukazuje bežné situácie zo života tínedžerov, ktorí práve požili marihuanu. Svojmu okoliu sa zdajú ako zväčšení leňochodi nadrozmernej veľkosti. Ich pohyby i reč sú pod vplyvom drog značne obmedzené. Kampaň dostala príznačný názov Prefajčený leňochod (stoner sloth).

Zo spotov je jasne vidieť, čo mali tvorcovia za cieľ, no zjavne podcenili svoju cieľovku. Internet sa zaplnil vtipnými poznámkami.

Kampaň sa prvoplánovo priraďovala k národnej organizácii, ktorej cieľom je zabrániť požívaniu marihuany . Tá sa od spotov dištancovala a vyjadrila sa, že NSW Government upozornila na to, že dnešní tínedžeri sú zorientovaní a mali by na to v kampani patrične prihliadať.

V prvom spote sa dievča v škole všemožne snaží vyplniť jednoduchý formulár. Ako inak, leňochod má aj s najjednoduchšou úlohou problém. Sama sa zahanbí pred celou triedou.

V druhom spote vidíme, ako matka pri rodinnej večeri požiada svojho zjavne nadrogovaného syna, aby jej podal šalát. Ten má však s ním veľký problém. Okrem toho, že si dokola niečo mrmle, problém preňho predstavuje vôbec niečo udržať v rukách. A vyzerá pritom nijak inak ako leňochod.

Tretí spot zobrazuje troch mladých ľudí, ako sa rozprávajú na párty, až do momentu, keď sa na názor opýtajú leňochoda. 

Na kampaň upozornil Portál Guardian

 

Kampaň s leňochodmi sa podobá na kampaň, ktorá vyšla minulý rok. V nej sú zobrazení rodičia ako netvori. V závere zistíme, že takto deti vnímajú svojich rodičov, keď sú alkoholici. Kampane sú si síce podobné, no o tej bojujúcej proti alkoholizmu bolo počuť na zahraničných festivaloch.

 

 

Reklama spojená s marihuanou nie je novinkou. V roku 2014 New York Times uverejnil prvú reklamu, ktorá propaguje užívanie marihuany. Na obrázku vidieť muža a ženu, ktorí vyzerajú zdraví. Pri každom z nich nájdete poznámku, prečo vyzerajú tak dobre. Dôvod je, že sa liečili istým druhom konope a vyliečili sa. Za reklamou stojí spoločnosť, ktorá šíri informácie o pozitívnych účinkoch marihuany na zdravie, ako aj o výbere správnej kliniky. Okrem toho tak chcela prispieť k legalizácii marihuany v USA.

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 02:50