Značka ženského spodného prádla Thinx uviedla na trh nohavičky primárne určené na obdobie menštruácie. Reklamu na ne chcela uverejniť v priestore newyorskej stanice metra. Reklamu však zamietli.
Na reklamných fotografiách zobrazujú mandarinku či roztečené vajce jedny z použitých metafor. Práve tieto metafory rozpútali diskusie na sociálnych sieťach: Sú reklamy spoločnosti Thinx nemorálne? Prípadne príliš oplzlé, vulgárne a nevhodné pre stanice newyorského metra?
Tieto otázky boli predmetom záujmu na sociálnych sieťach potom, ako spoluzakladateľ Thinxu Miki Agrawal na Facebooku oznámil, že ich reklamy narazili na problém so spoločnosťou Outfront Media, ktorá spravuje reklamy v priestoroch newyorského metra. Outfront sa totiž nestotožnil so slovom „period“ v slogane kampane, ako aj s niektorými metaforickými obrázkami odkazujúcimi na ženskú menštruáciu. Preto kampaň zamietol.
V reklame je text, ktorý hovorí, že ide o spodné prádlo pre ženy počas menštruácie. Vedľa textu sa nachádza obrázok mandarinky, ktorý prípomína ženské prirodzenie. Alebo obrázok s roztečeným vajíčkom, ktorý má pripomínať polohu, ktorú ženy zvyknú zaujať v období menštruácie.
Spoločnosť Thinx sa však obhájila tým, že na reklamných plochách metra sa pravidelne objavujú reklamy na spodné prádlo s polonahými modelkami, reklamy na chudnutie, či eroticky ladené filmové plagáty. Navyše, pokiaľ ide o kontroverzné obrázky ovocia, podobný motív použila minulý rok reklama na plastickú chirurgiu, v ktorej drží modelka pred svojou hruďou dva grapefruity. Na kampaň upozornil portál adweek.
Zdroj: Erika Brindzová

