StoryEditor

Retro: Pamätáte si prvé reklamy mobilných operátorov?

12.08.2015, 13:00
Oprášili sme ich pre vás a pridali aj kampane, ktoré získali prvé ocenenie za kreativitu.

Globtel, Eurotel, 02... Spomínate si, ako vyzerali ich úplne prvé kampane? Oprášili sme ich pre vás a pridali aj reklamy, ktoré získali prvé ocenenie za kreativitu.

 

 

 

 

O2

Prvá reklama

Prvá kampaň operátora O2 na slovenskom trhu bola uvedená v decembri 2006. Ide o kampaň „Holubica“, „Bubliny“ z dielne agentúry Euro RSCG: Posolstvom kampane bolo „prichádza niečo nové, svieže – nový prúd v mobilnej komunikácii – zaregistrujte sa!"

 

Prvé ocenenie

Operátor O2 prvýkrát zabodoval v súťaži Zlatý Klinec s kampaňou Keď ste neviazaní, ste O2 od agentúry VCCP Bratislava. V kategórii Film sa dostala na shortlist a v kategórii Rádio získala bronzový klinec.

Ešte úspešnejšie boli onlinové kampane z dielne TRIAD Advertising. Práca Sedemdňový beh si odniesla Bronzový klinec, Facebook celebrity strieborný klinec a Ľudia sú hviezdy Zlatý klinec.

 

ORANGE SLOVENSKO

Prvá reklama

Prvú reklamu pôvodný operátor, spoločnosť Globtel, uviedla v roku 1997 pod názvom „Aby ľudia spolu hovorili“ od agentúry Soria & Grey.

Prvá kampaň Orangeu (po rebrandingu Globtel-u na Orange Slovensko) s názvom „Budúcnosť je jasná, budúcnosť je Orange“ prišla v roku 2002.

 

Prvé ocenenie

Prvé práce, ktoré si odniesli striebra zo Zlatého klinca, boli práce „Aby ľudia spolu hovorili“ a „Karta Prima“ a to v roku 1997. Obe od agentúry Soria & Grey vtedy ešte pre Globtel GSM.

 

SLOVAK TELEKOM

Prvá reklama

Prvou reklamou (1994) bola kampaň Anonym od agentúry Mark/BBDO pre prvého mobilného operátora na Slovensku, spoločnosť EuroTel (pozn.: EuroTel Bratislava rebrandoval na T-Mobile Slovensko v roku 2005. Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko ohlásili vytvorenie spoločnej firmy v roku 2010).

 

Prvé ocenenie

Práca Anonym si odniesla Grand Prix a Zlatý klinec až v troch kategóriách. Za úspechom stála agentúra MARK/BBDO vtedy ešte pre klienta EuroTel, mobilné telefóny.

Samotný Slovak Telekom získal na Zlatom klinci v roku 2006 bronz za uvedenie značky T-Com na trh a striebro za produktovú kampaň Paloma. Obe kampane vytvorila Istropolitana D'Arcy.

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 22:11