Už ste niekedy dostali časopis s krvou, ktorá je HIV pozitívna? Aj to je možné v reklamných kampaniach. Vybrali sme pre vás zopár reklám na inšpiráciu.
VANGARDIST MAGAZÍN - Na obálku časopisu dali HIV pozitívnu krv
Reklamná kampaň agentúry Saatchi & Saatchi Switzerland v spolupráci s Vangardist magazínom vyráža dych. Na obálke mužského magazínu bol použitý atrament, ktorý obsahuje vzorku HIV pozitívnej krvy. A to všetko pre odstránenie predsudkov spoločnosti voči tejto chorobe. Do predaja sa dostalo 3000 takýchto výtlačkov. Krv pochádzala od troch HIV pozitívnych ľudí. Na výrobu titulnej strany boli použité špeciálne postupy tak, aby sa zabránilo prenášaniu infekcie. Aj napriek svojmu dobrému účelu sa však kampaň nevyhla značným diskusiám. Okrem toho aj ceny v Cannes.
Voila Ma Suisse – Ako Mazda dobehla Google
A vo Švajčiarsku ešte ostaneme. Tam sa Google po dlhých očakávaniach rozhodol, že Švajčiarsko neumiestni na mapu so Street View. Tak to zaňho spravila Mazda. A to celkom premyslene. Nechali ľudí, aby sami cesty natočili. Ako? Ľudia si mohli na microsite vybrať typ Mazdy, akým chcú jazdiť a kam chcú ísť. Automobil si vyzdvihli na určených miestach, pracovníci im na strechu namontovali špeciálne kamery a už len stačilo jazdiť. Okrem kamery mali zapnuté i mikrofóny. A tak vznikla prvá mapa na spôsob Street View, ktorá nielen monitorovala cesty, ale tiež príbehy a emócie vodičov počas jazdy. Výsledkom bolo, že zo 78 000 km švajčiarskych ciest, bolo zmapovaných 34 000 km, do kampane sa zapojili 10% populácie, čo predstavuje 800 000 ľudí.
TIGER BEER - Ako dostať národné tradície medzi ľudí
Preslávená singapurská značka pív Tiger prišla so zaujímavou kampaňou. Pri príležitosti osláv Singapore 50 sa rozhodli pozdvihnúť povedomie o národných tradíciách. Vytvorili krátke vtipné filmy napríklad aj o tom, ako vznili kuracie rezance alebo slávna mexická vlna. Samozrejme všetko v duchu značky. Tiger úžasným spôsobom prejavili patriotizmus a cit pre národné dedičstvo. Zároveň sa im podarilo vtipným spôsobom zvýšiť povedomie o singapurskej kultúre.
LIFEBUOY - Strom, ktorý naučil ľudí umývať si ruky
V rozvojových krajinách je otázka nedodržiavania hygieny stále aktuálna. Umývanie rúk mydlom pre ich obyvateľov nie je zvykom, čo spôsobuje okrem iného aj šírenie chorôb. Tieto zasahujú hlavne malé deti do piatich rokov života. Unilever sa prostredníctvom svojej značky Lifebuoy rozhodla na tento fakt upozorniť. Aby podporili hygienické návyky u detí v rozvojových krajinách, natočili krátky film odohrávajúci sa v Indonézii. Hlavným motívom je žena starajúca sa o strom, ktorý bude mať onedlho 5 rokov. Strom však reprezentuje jej syna, ktorý umrel tesne pred dovŕšením tohto veku. Aj s kampaňou "Help a child reach 5" sa značke Lifebuoy za 4 roky podarilo osloviť s touto zmenou viac než 180 miliónov ľudí a stále vo svojej misii pokračujú.
Zdroj: Erika Brindzová