StoryEditor

Štyri miesta, ktoré ste na sociálnych sieťach nevyužili na reklamu. A mali by ste

01.02.2016, 23:00
Pozrite si miesta na sociálnych sieťach, ktoré by ste nemali prepásť.

Pozrite si miesta na sociálnych sieťach, ktoré by ste nemali prepásť.

Prinášame prehľad, kde všade máte po novom možnosť inzerovať na sociálnych sieťach a čo by ste nemali v blízkej budúcnosť prehliadnuť. Nela Pazderková, social media manager z agentúry Elite Solutions vyberá štyri reklamné miesta, ktoré podľa nej by nemali chýbať v marketingových plánoch. 

Jednou z noviniek vo svete reklám na sociálnych sieťach je Facebook Canvas. Je to forma mobilnej reklamy, ktorá je momentálne vo fáze testovania. Dá sa povedať, že niektoré jej funkcionality sú len v plienkach. Keby sme chceli tento formát vystihnúť čo najtrefnejšie, povedali by sme, že je to landing page vo Facebookovom rozhraní. A ak sa pýtate, či nebudete musieť zostarnúť, kým vám Canvas načíta, odpoveď znie NIE. Zuckerberg to má prudko dobre premyslené, takže načítanie tejto reklamy je niekoľkonásobne rýchlejšie ako načítanie klasickej landing page. Facebook dokonca sľubuje, že to bude až 10-krát rýchlejšie. A prečo by ste mali Canvas využiť? Dôvod je jednoduchý. Facebook týmto len potvrdzuje, že sa pomaly stáva hlavnou platformou pre small biznis firmy. Nielen, že Facebook pomaly nahrádza klasické weby (je to lacnejšia a v niektorých prípadoch i efektívnejšia forma), teraz máte priamo na sociálnej sieti aj landing page. A to už sa dá hovoriť o novinke.

 

Pre ďalší príklad nepôjdeme veľmi ďaleko. Budeme hovoriť o Facebook Messengeri, prostredníctvom ktorého, dúfajme, budete môcť v dohľadnej budúcnosti ponúkať svoje služby. Interakcia s ľuďmi nadobudne nové, pre niekoho veľmi efektívne využitie. A hoci mali mobily v social media marketingu aj doteraz obrovské miesto, implementovaním biznisu do Messengeru sa jeho podstata ešte prehĺbi. Môžeme predpokladať, že Messenger sa stane súčasťou strategických plánov mnohých spoločností. Prostredníctvom Messengeru si budú môcť vaši zákazníci objednať taxi, zaplatiť pizzu alebo poslať peniaze na iný účet. 

Napríklad v spolupráci s Uberom to vyzerá takto: 

 

Svoje pevné miesto v online svete si našiel aj facebookový formát, ktorý sa nazýva Slideshow. Perfektne poslúži pre firmy, ktoré by chceli na Facebooku využiť benefity videa ako aktuálne najlepší reach, možnosť rozpovedania príbehu, veľké množstvo informácii, ktoré sa dajú vo videu obsiahnuť... Avšak momentálne nedisponujú žiadnym videom, resp. ho nemajú ako vyprodukovať. V takom prípade prichádza prvá pomoc od Facebooku v podobe Slideshow, ktorá nám umožní vytvoriť video, animáciu z troch až siedmich fotiek. Navyše jeho vývojári mysleli aj na tých menej zdatných a vytvorenie celej reklamy obsiahli do 3 krokov. Navyše výsledky Slideshow vzbudzujú celkovú pozornosť, keďže sú viac než uspokojivé - dosahuje niekoľkonásobne väčší organický zásah ako klasický statický obrázok. Konečne!

 

V prípade, že potrebujete zaujať naozaj mladých ľudí, nenechajte si ujsť pripravované 3V (vertical video views) reklamy na Snapchate, ktoré vychádzajú z toho, ako ľudia používajú mobil – teda držia ho zvisle, nie pozdĺžne. Preto aj reklamy majú tento formát. Podľa informácii, ktoré voľne poskytuje Snapchat, sa na tejto sociálnej sieti nachádza v Amerike viac než 60 % používateľov od 13 – 34 rokov. Inak tomu nie je ani na Slovensku, generácia Z dokonca dobieha vo využívaní Snapchatu aj samotný Facebook. Snapchat vám dokáže poskytnúť cielenie na základe toho, kde sa vaša cieľovka nachádza, akého je pohlavia, ale tiež budeme môcť zacieliť podľa toho, aký obsah ľudia konzumujú na Discover Channel (ide o miesto, kde môžu médiá publikovať svoj obsah. Pre užívateľov sa tak Snapchat stáva „malá telka“, na ktorej si môžu pozrieť napríklad komediálnu show. Majú na to však iba 24 hodín, potom obsah zmizne a je nahradený novým.). Snapchat tak firmám ponúka lepšie cielenie podľa záujmov ľudí, a teda, ak niekto pozerá šou zameranú na módu, stane sa tak ľahšie cieliteľným. 

Zdroj: Nela Pazderková, social media manager, Elite Solutions

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 10:52