Porota magazínu Stratégie každý mesiac hodnotí reklamy, ktoré agentúry prihlásili do súťaže Hodnotenie Stratégií. Porota sa skladá z dvoch častí - zástupcov reklamných agentúr a marketingových špecialistov. Spomedzi novembrových TV spotov ohodnotili porotcovia Hodnotenia Stratégií týchto päť TV spotov najvyššou známkou.
TV spoty Chata a Stánok skončili na prvých dvoch priečkach
Najviac bodov si odniesla nová kampaň Toto nie je Tesco mobile. Spoty nadväzujú na vtipné scénky z minuloročnej kampane Na tom fakt nie je nič smiešne (Posilňovňa, Kníhkupectvo, Divadlo...). Scénky novej kampane jasne komunikujú benefit mobilného operátora, navyše s vydarenou exekúciou. Porotca Boyo Dohnal z MADE BY VACULIK okomentoval prácu výstižne: "Podľa mňa jednoducho a vtipne odkomunikovaná ponuka. Exekúcia sa vydarila, herci zahrali výborne, dialekty pridávajú na vtipnosti. „Aľeee…“ zľudovie ;)".
Aké emócie vyvoláva TV spot v ľuďoch?
Spomedzi 20 telco reklám meraných za posledný rok emočnými metrikami pomocou softvéru Emotion ID ide o vydarený spot. V parametri Top moments, čiže aký silný pozitívny moment dokázal vyvolať (pri prvom vzhliadnutí), sa radí na popredné priečky. Dôležité je, že si Tesco mobile udržiava pozitívne prežívanie aj počas voice overu a predstavenia ponuky. Pri prvom vzhliadnutí drží príbeh TV spotu diváka v napätí. Pozitívna emócia sa prelomí až pri vyriešení problému = predstavení propozície. Pozitívny moment s počtom vzhliadnutí graduje. Ak však ide o ľudí, ktorí spot videli viac ako desaťkrát, dramaticky sa mení štruktúra pozitívneho prežívania – hneď v prvých sekundách spotu sa ľudia potešia očakávanému príbehu, pozitívne prežívanie sa vyhrotí v 12. sekunde a potom už prudko klesá dole. Reklama najviac pobavila ženy do 45 rokov. Emočným prelomovým momentom spotu je brandovaná hláška „Toto nie je Tesco mobile“, čo vytvára dobrý predpoklad na zvýšenie znalosti značky.
Podľa porotkyne Jany Hegedüsovej zo Sberbank je TV spot Stánok "trošku slabší možno tým, že hlavná postava mi až príliš pripomína štýl inej populárnej herečky, čo ma na tom trochu rozptyľuje."
Kredity k TV spotom Chata a Stánok:
- Zadávateľ: Tesco Mobile
- Agentúra: Istropolitana Ogilvy
- Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
- Art Director: Michal Mazan
- Copywriter: Boďa Oravcová
- Strategy Director: Pavol Minár
Na treťom mieste (v súčte priemerných známok obidvoch častí poroty) sa umiestnil TV spot s Petrom Saganom od agentúry MUW Saatchi & Saatchi pre klienta Slovak Telekom.
Kredity:
- Zadávateľ: Slovak Telekom
- Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
- Creative Director: Peter Michalka
- Art Director: Jakub Kuvik
- Copywriter: Roman Hribik, Pavol Pružinec
- Strategy Director: Kamil Charvat
V prvej päťke najlepších TV spotov je aj reklama operátora Orange Slovensko od agentúry Wiktor Leo Burnett, v hlavnej úlohe so speváčkou Celeste Buckingham.
Kredity:
- Zadávateľ: Orange Slovensko
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative Director: Martin Ondrušek
- Art Director: Ľubomír Bercel, Martin Ondrušek
- Copywriter: Martin Motáček, Roman Roj, Marek Surovec
Päticu najlepších novembrových TV spotov uzatvára klip agentúry Creative Department pre vydavateľstvo MAFRA Slovakia. V ňom propaguje "Bohumil Stejskal" HN magazín, novú prílohu denníka Hospodárske noviny.
Kredity:
- Zadávateľ: MAFRA Slovakia
- Agentúra: Creative Department
- Creative Director: Simona Bubánová, Andrej Krátky
- Art Director: Juraj Kusý
- Copywriter: Kristína Pavlendová
- Strategy Director: Maroš Kemény
Všetky práce, ktoré agentúry prihlásili do novembrového Hodnotenia Stratégií, aj s bodovaním poroty nájdete na tomto linku: http://strategie.hnonline.sk/eventy/hodnotenia/hodnotenie-11-2015
Súťaž Hodnotenie Stratégiívyhlasuje každý rok magazín Stratégie. Reklamy, ktoré agentúry prihlásia do súťaže, hodnotí raz za mesiac porota zložená z dvoch častí - zástupcov reklamných agentúr a marketingových špecialistov. Hodnotiacimi kritériami prihlásených prác sú originalita kreatívneho nápadu a kvalita exekúcie.
Kategórie
Reklamné agentúry môžu prihlasovať svoje práce do trinástich kategórií. Každý mesiac porotcovia hodnotia týchto desať kategórií: TV spot, Print, Out of home, Rádiospot, New Media, Online kampaň, Online video, Mobile & Apps, Banner a Social. Raz za kvartál hodnotí porota aj práce z troch kategórií BTL, ato Public Relations, Event & Sales promo a Direct Marketing. Pri hodnotení prác z BTL kategórií je porota doplnená o odborníka z BTL agentúry.
Mesačné ocenenia
Na základe výsledkov každý mesiac Stratégie vyhlásia Šampióna hodnotenia a Agentúru mesiaca.
Výhra v súťaži
Na shortlist do finálneho Hodnotenia Stratégií postupujú tie práce, ktoré dosiahli v mesačných hodnoteniach priemernú známku 5 a viac bodov od obidvoch častí poroty súčasne. Vo finálnom Hodnotení, ktoré bude v novembri 2016, vyberie porota z týchto prác najlepšiu v každej kategórii. Autorské agentúry si odnesú 30 bodov do súťaže Agentúra roka.
Zdroj: Katarína Hrnčárová