Vo finálnom Hodnotení Stratégií, ktoré sa bude konať začiatkom novembra, budú porotcovia hodnotiť tie práce, ktoré získali počas celého ročníka súťaže 5 a viac bodov. Porota vyberie z týchto prác tú najlepšiu v každej kategórii a autorská agentúra si odnesie do Agentúry roka 30 bodov. Porota nemusí určiť v každej kategórii najlepšiu prácu. V tom prípade v príslušnej kategórii žiadna agentúra nezíska 30 bodov.
- Klient: Open Society Foundation
- Agentúra: Mayer/McCann Erickson
- Creative director: Juraj Šulík
- Art director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
- Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík
- Martin Woska, TRIAD Advertising: "Jedna z najlepších veci tohto hodnotenia. Výborný insight a skvelý nápad. Snáď mi už chýbala iba nejaká reálna konfrontácia, alebo nástroj, ako proti hejtu môže bojovať bežný človek."
- Dávid Lahučký, banka ZUNO: "Z aktuálne hodnotených kampaní táto u mňa vyhráva. Má totiž ako jedna z mála aktuálnych reklám aj morálnu hodnotu."
- Klient: Orange Slovensko
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Martin Motáček, Peter Kačenka
- Art director: Martin Zlejší
- Copywriter: Andrej Hrivnák
Komentáre porotcov:
- Yolka Udičová, Respect APP: "Pre mňa najvýraznejšia práca tohoto hodnotenia, kde do seba všetko zapadá. Dokonca aj výsledok MS :) Spot Korčule je top."
- Milan Bielik, MUW Saatchi & Saatchi: "Treba pochváliť dobrú exekúciu, na ktorej tieto videá stoja. Pôsobia zábavne, autenticky a veľmi sa mi páči využitie kanadských žartíkov v spojitosti s miestom šampionátu, ktorým bola práve Kanada."
- Marta Kausichová, Allianz – Slovenská poisťovňa: "Svieže videá z internetu, spracované naschvál trochu neprofesionálne, medzi dokonalými reklamnými zábermi určite zaujmú a človek má tendenciu pozrieť si aj ďalšie pokračovania... Dobrý nápad s kanadskými žartíkmi navyše vtipne nadväzuje aj na miesto konania šampionátu. A skvelé umiestnenie nášho tímu bolo samozrejme čerešničkou na torte."
Najčerstvejšie TESCO
- Klient: Tesco
- Agentúra: MADE BY VACULIK
- Creative director: Boyo Dohnal
- Art director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhard
- Copywriter: Petra Števonková, Kristína Karabinošová, Lenka Ďurkovičová
Komentáre porotcov:
- Miloš Lalka, Orange Slovensko: "Aj keď to z môjho pohľadu nie je využitie „nových“ médií, páči sa mi, že Tesco/MADE BY VACULIK dokázali priniesť ďalší spôsob, ako sa odlíšiť vo využití existujúceho mixu, pri pomerne otrepanej téme čerstvosti. Jediným otáznikom u mňa ostáva celková efektivita tejto iniciatívy, keďže pri danom rozsahu a finančnej náročnosti projektu, ostáva reálny dosah na cielenú skupinu konzumentov veľmi limitovaný."
- Boďa Oravcová, Istropolitana Ogilvy: "Asi najčerstvejší nápad spomedzi hodnotených prác za tento mesiac, pekne rozpracované, pre mňa trošku veľa rôznych textov na citylighte, ale inak FUPER! :)"
Mocca Rande
- Klient: Eduscho
- Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
- Creative director: Peter Rajčák
- Art director: Martin Klementis, Michal Balla
- Copywriter: Petra Gmucová, Peter Rajčák
- Maroš Hamorský, Zaraguza: "Vybraní hrdinovia kampane dobre fungovali na cieľovku, čo bolo vidieť aj na ženskej časti poroty. Škoda len pomerne nízkeho počtu unikátnych návštevníkov."
- Marta Kausichová, Allianz - Slovenská poisťovňa: "Slovenskí sexi muži predávajú alebo „Sex sells“ po našom? :-) Dobrý nápad, prepracovaný koncept, navyše relatívne osobne cielený a vytvárajúci očakávaný buzz. Verím, že sa to premietne aj v číslach."
Záťažový stupen (Bez vianočného ošiaľu)
- Klient: O2 Slovensko
- Agentúra: TRIAD Advertising
- Creative director: Martin Woska
- Art director: Tomáš Bánik
- Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Erika Valigurská
Komentár porotcu:
- Anton Molnár, Slovnaft: "Pekná idea, určite mnohým ľuďom sympatická v tomto období. Vyhotovenie chápem, že je v jednotnej línii značky, ale možno sa dalo s tým štipku viac vyhrať."
V nasledovnej tabuľke je zoznam všetkých prác z kategórie ONLINE KAMPAŇ, ktoré už majú zaručený postup do finálneho Hodnotenia Stratégií. Doplnia ich ešte septembrové a októbrové práce, ktoré získajú v Hodnotení Stratégií 5 a viac bodov.
Mesiac | Agentúra | Názov práce | Klient | Porota kreatívcov (počet bodov) | Porota zadávateľov (počet bodov) | Súčet bodov od poroty |
08/2015 | Mayer/McCann Erickson | Povedz mi to do očí | Open Society Foundation | 6,60 | 9,44 | 16,04 |
12/2014 | Wiktor Leo Burnett | Kanadské žartíky | Orange Slovensko | 6,83 | 7,00 | 13,83 |
05/2015 | MADE BY VACULIK | Najčerstvejšie TESCO | Tesco | 7,08 | 6,73 | 13,82 |
08/2015 | Effectivity POWERED BY PUBLICIS | Mocca Rande | Eduscho | 5,87 | 7,78 | 13,64 |
10/2014 | TRIAD Advertising | Záťažový stupeň (Bez vianočného ošiaľu) | O2 Slovensko | 6,70 | 5,92 | 12,62 |
11/2014 | Zaraguza Digital | Najväčší horor | ZUNO BANK AG | 6,33 | 6,00 | 12,33 |
12/2014 | Zaraguza Digital | Zázračný telefón PF 2015 | Kníhkupectvo Martinus | 6,00 | 6,13 | 12,13 |
08/2015 | HEADS agency | Letné festivaly s Nicolauskou | St. Nicolaus - trade | 5,13 | 7,00 | 12,13 |
07/2015 | Core4 | Prinášame klasiku do moderného života | Slovenská sporiteľňa | 5,22 | 6,22 | 11,44 |
04/2015 | TRIAD Advertising | Všade dobre, doma na východe | Šariš | 5,60 | 5,50 | 11,10 |
12/2014 | TRIAD Advertising | Neskutočná PF | TRIAD | 4,87 | 6,00 | 10,87 |
12/2014 | Effectivity POWERED BY PUBLICIS | Obrazy maľované kávou | Eduscho | 4,53 | 6,07 | 10,60 |
03/2015 | TRIAD Advertising | Auto za 25 litrov | OMV | 6,17 | 4,42 | 10,58 |
08/2015 | Elite Solutions | Dopočutia v Európe | O2 Slovakia | 4,27 | 5,67 | 9,93 |
02/2015 | Core4 | Funfón - Študentský nárez | Orange Slovensko | 5,47 | 4,44 | 9,91 |
05/2015 | MADE BY VACULIK | Evelyn je Strong | Strongbow | 4,58 | 5,07 | 9,65 |
10/2014 | Creo Y&R/Elite VML | Vianočná kampaň O2 | O2 Slovensko | 4,33 | 5,17 | 9,50 |
12/2014 | dotcom.sk | Slovenské Vianoce | Heineken Slovensko | 3,73 | 5,14 | 8,87 |
06/2015 | Elite Solutions | O2 Nápady | O2 Slovensko | 3,11 | 5,33 | 8,44 |
Pravidlá súťaže Agentúra roka
Stratégie sa spolu s organizáciou KRAS uzniesli, že do súťaže Agentúra roka 2015 sa započítavajú body z vybraných domácich a zahraničných súťaží, ktoré sa konali v období jedného roka, počnúc októbrom 2014 a končiac októbrom 2015. Podmienkou účasti agentúry v súťaži Agentúra roka je jej účasť v rebríčku TOP Advertising Agencies Slovakia (TAAS).
Zároveň sa Stratégie a KRAS vzájomne uzniesli, že body, ktoré sa započítavajú jednotlivým agentúram do Agentúry roka 2015 za súťaže, festivaly a rebríčky, sú nasledovné:
- Cannes Lions 2015
- Epica 2014
- NY Festivals 2015 (bez špecializovaných festivalov AME, Midas)
- Eurobest 2014
- Golden Drum 2015
- Zlatý Klinec 2015
- EFFIE Slovakia 2015
- TAAS 2014
- Hodnotenie Stratégií (október 2014 – október 2015)
Postupne budeme uverejňovať aj ďalšie hodnotené kategórie.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Katarína Hrnčárová