StoryEditor

Agentúra roka: Ktoré online kampane patria medzi najlepšie

22.09.2015, 11:00
Pozrite sa, ktoré práce sa už nominovali na shortlist finálneho Hodnotenia Stratégií v kategórii Online kampaň.

Vo finálnom Hodnotení Stratégií, ktoré sa bude konať začiatkom novembra, budú porotcovia hodnotiť tie práce, ktoré získali počas celého ročníka súťaže 5 a viac bodov. Porota vyberie z týchto prác tú najlepšiu v každej kategórii a autorská agentúra si odnesie do Agentúry roka 30 bodov. Porota nemusí určiť v každej kategórii najlepšiu prácu. V tom prípade v príslušnej kategórii žiadna agentúra nezíska 30 bodov.

 
 
 
 
 
Pozrite si práce z kategórie Online kampaň s najvyšším bodovým ohodnotením, ktoré postupujú do finálneho Hodnotenia Stratégií, a ako ich okomentovali porotcovia.
 
 
Povedz mi to do očí
  • Klient: Open Society Foundation
  • Agentúra: Mayer/McCann Erickson
  • Creative director: Juraj Šulík
  • Art director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
  • Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík

Komentáre porotcov:
  • Martin Woska, TRIAD Advertising: "Jedna z najlepších veci tohto hodnotenia. Výborný insight a skvelý nápad. Snáď mi už chýbala iba nejaká reálna konfrontácia, alebo nástroj, ako proti hejtu môže bojovať bežný človek."
  • Dávid Lahučký, banka ZUNO: "Z aktuálne hodnotených kampaní táto u mňa vyhráva. Má totiž ako jedna z mála aktuálnych reklám aj morálnu hodnotu."
 
 
 
Kanadské žartíky
  • Klient: Orange Slovensko
  • Agentúra: Wiktor Leo Burnett
  • Creative director: Martin Motáček, Peter Kačenka
  • Art director: Martin Zlejší
  • Copywriter: Andrej Hrivnák

Komentáre porotcov:

  • Yolka Udičová, Respect APP: "Pre mňa najvýraznejšia práca tohoto hodnotenia, kde do seba všetko zapadá. Dokonca aj výsledok MS :) Spot Korčule je top."
  • Milan Bielik, MUW Saatchi & Saatchi: "Treba pochváliť dobrú exekúciu, na ktorej tieto videá stoja. Pôsobia zábavne, autenticky a veľmi sa mi páči využitie kanadských žartíkov v spojitosti s miestom šampionátu, ktorým bola práve Kanada."
  • Marta Kausichová, Allianz – Slovenská poisťovňa: "Svieže videá z internetu, spracované naschvál trochu neprofesionálne, medzi dokonalými reklamnými zábermi určite zaujmú a človek má tendenciu pozrieť si aj ďalšie pokračovania... Dobrý nápad s kanadskými žartíkmi navyše vtipne nadväzuje aj na miesto konania šampionátu. A skvelé umiestnenie nášho tímu bolo samozrejme čerešničkou na torte."

 

 

Najčerstvejšie TESCO

  • Klient: Tesco
  • Agentúra: MADE BY VACULIK
  • Creative director: Boyo Dohnal
  • Art director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhard
  • Copywriter: Petra Števonková, Kristína Karabinošová, Lenka Ďurkovičová

Komentáre porotcov:

  • Miloš Lalka, Orange Slovensko: "Aj keď to z môjho pohľadu nie je využitie „nových“ médií, páči sa mi, že Tesco/MADE BY VACULIK dokázali priniesť ďalší spôsob, ako sa odlíšiť vo využití existujúceho mixu, pri pomerne otrepanej téme čerstvosti. Jediným otáznikom u mňa ostáva celková efektivita tejto iniciatívy, keďže pri danom rozsahu a finančnej náročnosti projektu, ostáva reálny dosah na cielenú skupinu konzumentov veľmi limitovaný."
  • Boďa Oravcová, Istropolitana Ogilvy: "Asi najčerstvejší nápad spomedzi hodnotených prác za tento mesiac, pekne rozpracované, pre mňa trošku veľa rôznych textov na citylighte, ale inak FUPER! :)"

 

 

Mocca Rande

  • Klient: Eduscho
  • Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
  • Creative director: Peter Rajčák
  • Art director: Martin Klementis, Michal Balla
  • Copywriter: Petra Gmucová, Peter Rajčák
Komentáre porotcov:
  • Maroš Hamorský, Zaraguza: "Vybraní hrdinovia kampane dobre fungovali na cieľovku, čo bolo vidieť aj na ženskej časti poroty. Škoda len pomerne nízkeho počtu unikátnych návštevníkov."
  • Marta Kausichová, Allianz - Slovenská poisťovňa: "Slovenskí sexi muži predávajú alebo „Sex sells“ po našom? :-) Dobrý nápad, prepracovaný koncept, navyše relatívne osobne cielený a vytvárajúci očakávaný buzz. Verím, že sa to premietne aj v číslach."

 

 

Záťažový stupen (Bez vianočného ošiaľu)

  • Klient: O2 Slovensko
  • Agentúra: TRIAD Advertising
  • Creative director: Martin Woska
  • Art director: Tomáš Bánik
  • Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Erika Valigurská

Komentár porotcu:

  • Anton Molnár, Slovnaft: "Pekná idea, určite mnohým ľuďom sympatická v tomto období. Vyhotovenie chápem, že je v jednotnej línii značky, ale možno sa dalo s tým štipku viac vyhrať."

 

 

V nasledovnej tabuľke je zoznam všetkých prác z kategórie ONLINE KAMPAŇ, ktoré už majú zaručený postup do finálneho Hodnotenia Stratégií. Doplnia ich ešte septembrové a októbrové práce, ktoré získajú v Hodnotení Stratégií 5 a viac bodov.

MesiacAgentúraNázov práceKlient

Porota kreatívcov

(počet bodov)

Porota zadávateľov

(počet bodov)

Súčet bodov

od poroty

08/2015Mayer/McCann EricksonPovedz mi to do očíOpen Society Foundation6,609,4416,04
12/2014Wiktor Leo BurnettKanadské žartíkyOrange Slovensko6,837,0013,83
05/2015MADE BY VACULIKNajčerstvejšie TESCOTesco7,086,7313,82
08/2015Effectivity POWERED BY PUBLICISMocca RandeEduscho5,877,7813,64
10/2014TRIAD AdvertisingZáťažový stupeň (Bez vianočného ošiaľu)O2 Slovensko6,705,9212,62
11/2014Zaraguza DigitalNajväčší hororZUNO BANK AG6,336,0012,33
12/2014Zaraguza DigitalZázračný telefón PF 2015Kníhkupectvo Martinus6,006,1312,13
08/2015HEADS agencyLetné festivaly s NicolauskouSt. Nicolaus - trade5,137,0012,13
07/2015Core4Prinášame klasiku do moderného životaSlovenská sporiteľňa5,226,2211,44
04/2015TRIAD AdvertisingVšade dobre, doma na východeŠariš5,605,5011,10
12/2014TRIAD AdvertisingNeskutočná PFTRIAD4,876,0010,87
12/2014Effectivity POWERED BY PUBLICISObrazy maľované kávouEduscho4,536,0710,60
03/2015TRIAD AdvertisingAuto za 25 litrovOMV6,174,4210,58
08/2015Elite SolutionsDopočutia v EurópeO2 Slovakia4,275,679,93
02/2015Core4Funfón - Študentský nárezOrange Slovensko5,474,449,91
05/2015MADE BY VACULIKEvelyn je StrongStrongbow4,585,079,65
10/2014Creo Y&R/Elite VMLVianočná kampaň O2O2 Slovensko4,335,179,50
12/2014dotcom.skSlovenské VianoceHeineken Slovensko3,735,148,87
06/2015Elite SolutionsO2 NápadyO2 Slovensko3,115,338,44

 

 

Pravidlá súťaže Agentúra roka

Stratégie sa spolu s organizáciou KRAS uzniesli, že do súťaže Agentúra roka 2015 sa započítavajú body z vybraných domácich a zahraničných súťaží, ktoré sa konali v období jedného roka, počnúc októbrom 2014 a končiac októbrom 2015. Podmienkou účasti agentúry v súťaži Agentúra roka je jej účasť v rebríčku TOP Advertising Agencies Slovakia (TAAS).

Zároveň sa Stratégie a KRAS vzájomne uzniesli, že body, ktoré sa započítavajú jednotlivým agentúram do Agentúry roka 2015 za súťaže, festivaly a rebríčky, sú nasledovné:

  • Cannes Lions 2015
  • Epica 2014
  • NY Festivals 2015 (bez špecializovaných festivalov AME, Midas)
  • Eurobest 2014
  • Golden Drum 2015
  • Zlatý Klinec 2015
  • EFFIE Slovakia 2015
  • TAAS 2014
  • Hodnotenie Stratégií (október 2014 – október 2015)

 

Postupne budeme uverejňovať aj ďalšie hodnotené kategórie.

 

 

 


 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 10:05