Reklama českého pivovaru Bernard vyvolala na internete vlnu kritických reakcií. Na svojom Facebooku sa rozhodli spropagovať čiernu dvanástku a vybrali si na to obrázok so ženou čiernej pleti tancujúcou okolo čiernej dvanástky piva Bernard. Netrvalo dlho a verejnosť sa kriticky pustila do pivovaru. Tomu však kritika zjavne neprekáža a za svojou reklamou si aj naďalej stojí. Informovali o tom portály Mediahub a Lidové noviny.
Český pivovar Bernard propaguje svoju čiernu dvanástku sporo odetou tancujúcou ženou čiernej pleti. Reklama sa tak stala terčom rôznych druhov reakcií, najmä tých kritických. Niektorí užívatelia ju označili za sexistickú, iní za rasistickú, no ostatným, naopak, neprekáža a pivovaru fandia aj naďalej.
Kritiku vyvolal aj kalendár piva Bernard na rok 2016, ktorým sa o pár dní po kontroverznej reklame pochválil na Facebooku. Vedľa pohárov s pivom zobrazuje obrázky žien v štýle pin-up v rôznych vyzývavých pózach. Aj napriek tomu, že retro reklamy v štýle pin-up s obľubou používajú aj iné značky, kalendár bol takisto ľuďmi označený za sexistický.
„Rozhodne sa nejedná o rasistickú alebo sexistickú reklamu a už vôbec nijako nesúvisí so súčasnou veľmi tragickou situáciou vo svete. Túto reklamu používame už dva roky, avšak tento štýl je známy už viac ako 80 rokov. Jedná sa o retro reklamu v štýle amerických pin-up girls, ktorá je vo svete veľmi populárna už mnoho desaťročí a využívajú ju také firmy, ako napríklad Coca cola, Lucky Strike a podobne,“ uvádza v oficiálnej reakcii pivovar pre Lidové noviny.
Keďže kritické reakcie takmer vždy zatienia tie pozitívne, reklama bola nominovaná v českej súťaži Sexistické prasátečko, ktorá každoročne udeľuje anticenu za najsexistickejšiu reklamu. Pobúrení užívatelia Facebooku dokonca vytvorili „anti fun page“ piva Bernard s názvom Bojkot piva Bernard. Stránka však má len niečo vyše 200 užívateľov, takže v konečnom dôsledku by sa dalo povedať, že predsa len zvíťazil samotný pivovar. Jeho reklamu si totiž aj napriek (alebo vďaka) negatívnym reakciám všimlo veľké množstvo ľudí.
Zdroj: Erika Brindzová