Opýtali sme sa agentúr, pred akými výzvami stáli a ako ich zvládli.
Tento rok bol pre reklamné agentúry náročný, vzrušujúci, kľudnejší, úspešný, vyčerpávajúci, hutný, efektívny, fantastický... Naplnil však ich očakávania?
Martin Porada,
Managing Director, 2CREATE
Absolútne. Náš prístup a filozofia smerovaná na obchodné výsledky klienta funguje tak v offline ako aj online oblasti. Takmer všetci noví klienti k nám prichádzajú na základe odporúčania, čo je nesmierne motivujúce, ale aj zaväzujúce. Posilnili sme tím na viacerých pozíciách a podarilo sa nám rozšíriť servis aj o služby, ktoré si vyžiadali klienti ako napríklad: komplexné softvérové riešenia prepojené na informačné systémy klientov, kde intenzívne využívame naše know-how z oblasti marketingových a obchodných stratégií, projektové PR, či ALAS (After Launch Analytic Service).
Alexander Smik,
Managing Director, Apple Pie
Bol to pre nás rok plný práce, čo nás baví. Rok sme začali spoluprácou so Zlatým Bažantom a Strongbow. Riešili sme sériu spotov pre Dôveru, nový spot pre Voľnú telku atď. Kampaň pre Vagus nám zas zabodovala na Klinci, čo nás potešilo :) A skúsili sme si kampane k filmom Malý Pan ako aj Rytmusov Sídliskový sen. A zrazu je december :)
Simona Bubánová,
Managing Director, CD Creative Department
Rok 2015 bol pre našu agentúru plný zaujímavých výziev. Najväčšou pre nás asi bol veľký tender spoločnosti Heineken a na značku Krušovice, kde sa nám podarilo veľmi presvedčivo vyhrať vo finálnom rozstrele so silnou českou konkurenciou. Po dlhom testovaní rozhodli konzumenti. Zároveň sa nám tak podarilo s klientom definovať novú výzvu pre celý pivný trh.
Zuzana Zelenková,
Client Partner, dotcom.sk
Tento rok bol pre našu agentúru náročný, ale čo je podstatné, pocity spokojnosti prevažujú. Vykryštalizoval sa nám v agentúre silný a výkonný tím. V klientskom portfóliu nastali zásadnejšie zmeny, veľmi sa tešíme z nových partnerov Slovnaft, Karička, Malinô Brdo. Ako to už život prináša, pár klientov aj ubudlo. Aj tí, ktorí však odchádzajú, ostávajú s nami v priateľskom kontakte. Celkovo sme s týmto rokom spokojní a na sviatky odchádzame príjemne vyčerpaní.
Igor Brossmann,
reklamná agentúra IGOR BROSSMANN
Môj kolega mi pred pár dňami povedal, že rok 2015 bol „hutný a výživný“. Myslím, že lepšie sa to ani nedá povedať :)
Peter Darovec,
Creative Director, Istropolitana Ogilvy
Naplnil naše očakávania v tom, že bol skutočne náročný. A určite nielen pre nás. Myslím, že každý príčetný človek v tejto brandži cíti, že taký bude aj každý nasledujúci rok. My sa naň v agentúre aj tak už teraz tešíme a zároveň sa naň skutočne dobre pripravujeme.
Peter Hajdin,
Executive Director, Komplot Advertising
Bol veľmi teplý a plný ľudskosti.
Marek Pajtáš
Managing Director, Lowe GGK
Tento rok bol pre nás úspešný. Prijali sme nových šikovných ľudí, vyhrali sme zopár klientov, konečne sme spustili náš web :-), vyhrali sme klinec pre klienta Audi, otehotnela nám kolegyňa, a v neposlednom rade sme pomohli našim klientom s ich biznisom. Aj počas roka 2015 sme chodili do práce s úsmevom, teda väčšinou.
Zuzana Ďurčeková,
Managing Director, MADE BY VACULIK
Ako americký thriller. Plný napätia a vzrušenia až do poslednej minúty ale s „happyendom“ na záver :-)
Vlado Slivka
Creative Director, MARK BBDO Bratislava
Bol to ďalší rok potvrdzujúci rastúcu dôležitosť „digitálu“. Rovnako tak potvrdzujúci dôležitosť čo najlepšej znalosti zákazníckeho správania sa.
Rasťo Michalík,
Chief Creative Officer MUW Saatchi & Saatchi
V porovnaní s minulým, extrémne ťažkým rokom, kedy sme tendrovali o našich najväčších klientov, bol pre nás tento rok hlavne kľudnejší, taký na vydýchanie.
Peter Packaň,
Managing Director, PACKY ADVERTISING
Rok 2015 hodnotíme pozitívne vzhľadom na to, že sme získali štyroch nových klientov, ktorí nám dali priestor na to, aby sa náš pracovný tím opäť o niečo rozrástol. Čiže naše očakávania sa naplnili. A zároveň sme radi, že si v agentúre vieme aj naďalej udržať rodinnú atmosféru, snažíme sa zápaliť srdcia, energizovať ľudí, aby sa spustila špirála. Teším sa zo šikovného tímu, ktorý naďalej dopĺňame a budujeme od roku 2009.
Róbert Slovák,
Partner Respect APP
Minulý rok bol výborný, vďaka našim klientom sme nemali veľa času na tendre, čo sa pozitívne odrazilo na efektivite našej práce.
Ivan Dvoran,
Managing Director, THIS IS LOCCO
Rok 2015 bol pre nás rokom skompletizovania silného ideamaking/copywriting tímu. Získali sme do nášho portfólia automobilku. Oslovilo nás viac klientov z ČR. Našu kreativitu sme predali opäť aj do zahraničia. Začali sme pracovať na unikátnom produkte, ktorý sa chce presadiť najmä v Spojených štátoch. Nedávno sme získali shortlist na Zlatej Pecke. Ľudia v tíme majú energiu a skvelú náladu. Rok naplnil naše očakávania.
Marek Mrázik,
Managing Director, TRIAD Advertising
Prerástla nás naša česká pobočka v Prahe a spolu s Bratislavou sme narástli na skoro 100 ľudí. Na Zlatom klinci ocenili jednu z našich kampaní ako najkreatívnejšiu kampaň roka. Vyhrali sme niekoľko medzinárodných tendrov. Myslím, že očakávania sa viac ako naplnili :)
Júlia Micháleková,
Managing Director, VISIBILITY
Rok 2015 bol pre VISIBILITY veľmi úspešný. Návštevnosť nášho blogu každým mesiacom rastie. Do praxe sme zaviedli vlastné vzdelávacie eventy Pivo po 5 a Biznis menu. Prednášali sme na mnohých konferenciách. Vďaka týmto aktivitám sa zvyšuje povedomie o našej značke a spolu s ním aj počet klientov. Aj napriek takémuto rastu sa nám darí udržiavať priateľskú firemnú kultúru a skvelý tím ľudí, z čoho sa tešíme asi úplne najviac :)
Michal Pastier,
Group Creative Director for Slovakia and Czech Republic, ZARAGUZA
Vyhrali sme Profesiu, Semtex, Heineken, Zlatý Bažant, Krušovice, Kelt, Popradskú kávu, niekoľko tendrov Kofoly atď. Dostali sme sa na obálku Forbes a s ôsmimi našimi prácami až do japonského magazínu. Rok 2015 bol fantastický najmä vďaka tomu, že sme mohli naplno robiť veľké ATL kampane napojené na online, mediálne ich plánovať, využívať native advertising a to všetko vyhodnocovať cez novú marketingovú analytiku. Od digitálu sme sa pred pár rokmi posunuli k fullservice agentúre s digitálnym DNA a teraz sa znovu posúvame k Multichannel Datavertisingu. Funguje to.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Katarína Hrnčárová