Typológiu spotrebiteľov vo svoje prednáške predstaví Andrej Vallo, TAM Director TNS Slovakia. Vychádza pritom z aktuálnej šúdie TNS Connected Life, ktorá skúma motivácie, správanie a postoje spotrebiteľov v digitálnom svete a rozdeľuje spotrebiteľov do štyroch segmentov a do dvoch oblastí vplyvu, pričom pre marketingových odborníkov predstavuje každý z nich iný spôsob zásahu.
Digitálny vplyv: Predstavuje úroveň, ako často sa počas dňa pripájajú spotrebitelia cez viacero zariadení na internet. Mohli by sme povedať, že ide o stupeň závislosti od internetu.
Sociálny vplyv: Vyjadruje, ako veľmi je pre digitálnych spotrebiteľov dôležitá konzumácia sociálnych médií a obsahu na nich. Má digitálny spotrebiteľ potrebu ustavične si kontrolovať status na Facebooku? Je na sociálnych sieťach aktívny alebo je skôr v pozícii pozorovateľa? a pod.
A tu je malá ochutnávka 4 typov online spotrebiteľov (aké je ich zastúpenie v internetovej populácii, ako komunikujú so značkami, na čo využívajú technológie, ako sú ovplyvniteľní reklamou sa dozviete na Online Summite):
Leader
Leaders sú predovšetkým mladší ľudia, ktorí vo veľkom využívajú svoje digitálne zariadenia. Denne s nimi strávia priemerne 6,2 hodiny.
Functional
Functionals sú pomalší, opatrnejší príjemcovia technológií, často ich na využívanie donúti potreba držať krok s dobou. Ich interakcia s internetovým svetom je podfarbená určitou mierou nedôvery.
Observer
Observers sú veľmi zvedaví a nadšení z nových technológií. Sú hrdí na to, že poznajú všetky nové inovácie. V súvislosti s technológiami nemajú žiadne problémy a teší ich, ak sami prídu na to, ako veci fungujú.
Connector
Segment Connector je protipólom segmentu Observer. Jeho interakcia s online svetom je primárne hnaná sociálnymi médiami. Títo ľudia majú nižšie príjmy a digitálne zariadenia využívajú denne 5 hodín.
Zdroj: rm