Ak premýšľate, že si budúci rok otvoríte reklamnú agentúru, máme pre vás rady od skúsených riaditeľov. Väčšina z nich vedie agentúru viac ako 10 rokov, alebo stáli pri zrode reklamy na Slovensku. Pozrite si, akú radu by vám dali:
Róbert Weber
CEO
MUW Saatchi&Saatchi
Postupovat neopatrne. Tak sa dostaví úspech rýchlejšie. Aj neúspech, s tým treba tiež počítať.
Martin Blaško
CEO
Zaraguza
Naštudujte si neúspechy existujúcich agentúr a skúste sa im vyhnúť.
Martin Porada
CEO
2create
Ak nemáš vopred istých klientov, choď na trhovisko a skús jeden deň predávať niečo, čo predávajú aj ostatní. Na druhý deň skús vymyslieť niečo iné, čo by si tej istej cieľovke, predal a skús to predať. Ak počas oboch dní uspeješ, si schopný pracovať pre klienta a ak aj iní ľudia okrem tvojej rodiny a kamarátov si myslia, že si fakt dobrý a boli by ochotní ti zaplatiť za tvoju prácu, vieš motivovať ľudí okolo seba, ktorí sú lepší ako ty a vieš práci venovať 2x viac času ako si na začiatku myslíš, DO IT.
Daniel Abrahám
CEO
Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Aby smelo vykročil. Dobré služby celý trh vylepšujú, čistia a motivujú. Aj na udalostiach tohto roku vidieť, že prekvapenia sa ešte neminuli, tak smelo vpred!
Ivan Dvoran
managing director
THIS IS LOCCO
Počas troch rokov fungovania našej agentúry sme mali česť spoznať veľa zaujímavých projektov, niektoré vznikli priamo u nás. Takmer v každom projekte sme videli nedostatok šikovných a odvážnych entrepreneurov. Poradil by som teda zvoliť si škálovatelnejší projekt než je reklamná agentúra. Zakladateľom reklamnej agentúry by som poradil, aby úspech stavali na nepriestrelných procesoch, systéme práce a aby nepodceňovali výberový proces pri hľadaní šikovných a motivovaných ľudí.
Marek Mrázik
managing director
TRIAD Advertising
Buďte up-to-date s novinkami. A pokiaľ to s reklamou myslí vážne a nechce spraviť one-shot show, tak moja rada by bola taká istá ako aj minulý rok aj roky predtým: robte svoju prácu kvalitne a s nadšením, oplatí sa to.
Miroslav Murgaš
CEO / Technology director
Core4
Držím palce!
Michal Ruttkay
CEO
Creo Young & Rubicam
Nájdi nepokrytú potrebu nejakej významnej skupiny a ako prvý ponúkni v tejto kategórii službu.
Marek Pajtáš
managing director
LOWE GGK
Nech si ju nezakladá. Záleží, aké má očakávania, ale určite by sa mal vyzbrojiť dobrými kontaktami, obklopiť sa kvalitným tímom, ktorý už kontakty má a robiť dobrý biznis network. Myslím však, že trh je už prerozdelený.
Michal Matovčík
CEO
Digitask
Myslím, že to lepšie nepoviem, tak si slová požičiam od Steva Jobsa:
The people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do.
Zuzana Ďurčeková
managing director
MADE BY VACULIK
Dobre si to rozmysli, je to strašná drina.
Roman Beličák
CEO
Dotcom
Byť lepší ako tí, čo tu už sú.
Peter Kontra
managing director
Wiktor Leo Burnett
Pre šikovných ľudí sú u nás dvere vždy otvorene. Ak má niekto nejaký zaujímavý nápad, môžeme ho skúsiť spolu.
Róbert Slovák
riaditeľ
Respect APP
Nech to robí pomaly, poctivo, úprimne, zodpovedne, nech sa nikam neženie a nech si váži každé zadanie, ktoré dostane.
Alexander Smik
managing director
Apple Pie
Držím palce a hlavne si nič neplánovať na víkend.
Vlado Slivka
creative director
MARK BBDO
Dvakrát meraj, raz strihaj.
Zdroj: Erika Brindzová

