StoryEditor

Súťaz Young Lions: Tieto práce dostali shortlist

06.05.2016, 15:05
Mladé talenty zo slovenských reklamných agentúr si merali sily. Pozrite si práce, ktoré majú šancu vyhrať.

Známe sú shortlisty súťaže Young Lions, v ktorej suťažia jednotlivé dvojčlenné tímy z reklamných agentúry. Výhrou je účasť na najväčšom festivale reklamy Cannes Lions v júni 2016.

Tá dvojica, ktorá zvíťazí v domácej súťaži Young Lions, pôjde súťažiť do Cannes. Ktorá to bude, bude známe 10. júna, kedy sa o víťazoch dozvieme na galavečeri s názvom Zlatý klinec v bratislavskom Istropolise. 

Vonku sú teraz práce a dvojice, ktoré sa dostali na shortlist.

Zadaním bol pripraviť B2C kampaň pre mladých a študentov, ktorá by vyjadrovala, ako je ľudstvo neschopné sa poučiť z vlastnej minulosti. Poukázať má najmä na rastúci extrémizmus. Kampaň by mala v mladých prebudiť sociálne cítenie a upozorniť, že by mali jasnejšie vnímať signály z minulosti a pochopiť, že ich súčasné názory majú širší kontext. Úlohou bolo pripraviť kampaň, ktorá by šokovala tým, že prinesie nový nečakaný pohľad na už známe historické udalosti. Znenie celého zadania nájdete tu.  Zadanie bolo rovnaké pre obe kategórie, v ktorých mladé levy súťažili - Print a Cyber. 

Na shortlist v kategórii Print sa dostali tieto práce:

 

Soňa Podstupková, Barbora Rozložníková
Learn from bad history

Printový vizuál ukazuje, ako sa Slováci vyjadrovali na adresu Židov v 1941, na adresu Maďarov v roku 1945 a na adresu migrantov v roku 2016. Všetci vieme, ako prvé dva prípady dopadli,  náš odkaz ale napriek tomu je stále rovnaký. 

 

Mária Hadzimová, Filip Lichtneker
Vyskoč z idúceho vlaku
 
 
Vizuál využíva reálne neupravené komentáre ľudí vytiahnuté z diskusií na internete. Headline printu symbolizuje na jednej strane cestu, kam až nás takéto extrémistické správanie môže doviezť a jednak upozorňuje na dôležitosť budovania vlastných názorov založených na vedomostiach a nie na bezhlavom nasledovaní názorov iných ľudí. 

 

Mima Balčáková, Dorotka Budziňáková
Fashion collection

Dvojica vytvorila módnu kolekciu pre mladých ľudí, aby si uvedomili prepojenie medzi históriou a súčasnosťou. Nemali by sme dovoliť, aby sa história opakovať. 

 

Lenka Palečková, Jozef Kyselica
THE END
 
 
 
 
 
Dvojica vytiahla príklad z histórie, ktorý by mal byť varovaním pred následkami činov extrémistov, ktoré priniesli skazu. Vo vizuále použili nacistické farby, novogotické písmo a kľúčového predstaviteľa, Adolfa Hitlera. Idea je použiteľná s rôznymi „osobnosťami“.
 
 
Jaroslav Vígh, Jakub Gerhardt
Make Extremism Disappear
 
Stačí sa zahľadieť na 5 sekúnd na ikonu knihy a stanete sa svedkom toho, že dobré vzdelanie a pozorné vnímanie dokáže odstrániť fašizmus, komunizmus i kotlebizmus zo spoločnosti.
 
 
Michal Moravec, Ida Birova
NEVER HAPPY
 
Printovým vizuálom chcela dvojica ukázať, že byť radikálom znamená mať veľmi smutný život. 
 
 
Martin Krafčík, Jakub Kuvik
Once Again / Odznova
 

V minulých režimoch mnohým zmizli kamaráti zo dňa na deň. Zo Slovenska bolo počas 2. svetovej vojny deportovaných vyše 160 000 občanov. Nedovoľme, aby sa história opakovala.
 
 
Michal Roháček, Marek Sivy
Druhá strana
 
Dvojica sa inšpirovala skutočnými názormi mladých ľudí, ktorí si neuvedomujú hrozbu extrémizmu. V sérii printov ukazujú druhú stranu toho, čo si želajú.
 
 
Michal Kopriva, Dominika Múdra
Buďme menejcenní
 
 
 
Koncept sa zameriava na porovnávanie minulosti na príklade nacistického Nemecka a súčasného diania na slovenskej politickej scéne. V printe využili zrkadlovú vizualizáciu, ktorá má skupine evokovať a v mysli načrtnúť podobnosť výrokov Adolfa Hitlera s výrokmi súčasných popredných slovenských politikov. Využili gradient princíp, ktorý spolu so zväčšujúcim sa písmom akcentujú nástup extrémizmu. 

 

Martin Štraus, Ľubomír Bercel
#sizabil
 

Keď teenager povie super hlášku, alebo spraví niečo cool, parťáci mu povedia "Si zabil". Zdá sa, že podporovať nacistov alebo komunistov je teraz cool, no práve vtedy naberajú slová "Si zabil" úplne iný význam. Headline je vo forme hashtagu, aby sa kampaň dala pohodlne preklopiť do online priestoru.

 

 

Na shortlist sa dostali tieto práce z kategórie Cyber:

Zuzana Tvarošková, Maru Mitlíková
Takto sa učí dejepis v roku 2016
 
 
Ak chceme mladým odovzdať správu, musíme to urobiť ich rečou a cez ľudí, ktorí formujú ich názory - internetoví influenceri.
 
 
Matúš Hliboký, Michal Minár
Real Answers (from History)
Židia, ktorí zažili Osvienčim (Rómovia, obete komunizmu....), budú naživo na Facebooku odpovedať na nezmyselné a nenávistné a zmätené komentáre. Prečo? Pretože reálne výpovede ľudí, ktorí si prešli peklom sú silnejšie a pochopiteľnejšie než čokoľvek iné.
 
 
 
Pavol Eichler, Miroslava Biel
Social media censorship
 
 
 
Vážiť si slobodu začnete, až keď o ňu prídete. 
 
 
Michal Moravec, Ida Birova
Sad radical
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Židia, ktorí zažili Osvienčim (Rómovia, obete komunizmu....), budú naživo na Facebooku odpovedať na nezmyselné a nenávistné a zmätené komentáre. Prečo? Pretože reálne výpovede ľudí, ktorí si prešli peklom, sú silnejšie a pochopiteľnejšie než čokoľvek iné.
 
 
Daniel Vachuna, Kornélia Pazderková
History should be known with #nofilter
 
Filtre sú neoddeliteľnou súčasťou sociálnych médií. Všetko je dnes trochu zmenéné, aj história. Dvojica ukazuje, že názory na históriu by upravené nemali byť.
 
 
Martin Krafčík, Jakub Kuvik
Modern Warfare
 
 
 
 
Doba si vyžaduje, aby partizáni opäť bojovali, no tentokrát na modernom bitevnom poli.
 
 
Mima Balčáková, Dorotka Budziňáková
deathcollection.com
 
 
 
 
Veci, ktoré možno zdajú byť cool a módne, môžu byť v skutočnosti výsledkom krvavého násilia. 
 
 
Jaroslav Vígh, Juraj Pobjecký
Sharp Hill 1945
 
 
 
Navrhli videohru s názvom Sharp Hill 1945 (odkaz na názov obce a rok nešťastia) - akčná strielačka z obdobia 2. svetovej vojny. Hráč za nemeckú armádu dobýva neznámu obec. Za plienenie a zabíjanie jej obyvateľov zbiera body. Po splnení úlohy sa dozvedá prekvapivú message. 
 
 

 

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. máj 2025 07:23