StoryEditor

Reklama na spodnú bielizeň borí rodové aj rasové stereotypy

08.06.2016, 12:29
Keď Catalina Giralda uvidela olympijskú víťazku Gabby Douglas, ktorá sa zúčastnila letných olympijských hier v roku 2012, napadla jej zaujímavá vec.

Web Adweek.com uvádza, že Catalina Girland, sama bývalá gymnastka, si zrazu všimla, že Afroameričanka Gabby nosí bandáže členkov v telovej farbe, ktoré sa nehodia k jej odtieňu pleti.

„Nosila som bandáže členkov dlhú dobu, ale nikdy som si neuvedomila, že ju nerobia v iných farbách. Tak mi došlo, že telová farba nie je telová pre každého,“ uvádza Catalina Giralda.

O dva roky neskôr, keď začala Catalina Giralda podnikať so spodnou bielizňou a založila spoločnosť Naja, vytiahla túto myšlienku na svetlo dňa. Dnes má reklamu v newyorskom metre so sloganom "Nude for All" - telová pre všetkých.

 

Jedná sa o novú kolekciu spodnej bielizne, ktorá je dostupná v siedmich odtieňoch - pre každý tón pleti. V reklame vystupuje desať rasovo a etnicky rozdielnych žien, ktoré pochádzajú z rôznych prostredí - od sólistky baletu v San Franciscu, cez softvérovú inžinierku alebo študentku obchodu na Harvarde. Spoločnosť Naja má v pláne neskôr v lete zverejniť príbehy všetkých žien na svojich stránkach a sociálnych sieťach a rozšíriť kampaň viac do outdooru a ďalších miest.

 

Kampaň bola vytvorená agentúrou Badger & Winters, ktorej spoluzakladateľka a kreatívna riaditeľka Madonna Badger je známa bojovníčka proti sexizmu v reklame, snažiaca sa o potieranie reklám, ktoré objektivizujú ženy. Preslávila sa najmä kampaňou #WomenNotObjects.

„Stále ma obťažoval fakt, že väčšina reklám na spodnú bielizeň zobrazuje ženy ako sexuálne objekty, tak som chcela zmeniť spôsob, akým je spodná bielizeň ženám predvádzaná," uvádza Catalin Giralda a ďalej dodáva: „Raz som si prečítala článok v New York Times o kampani #WomenNotObjects a rezonovalo to so všetkým, čo som cítila, tak som sa s nimi spojila.“

 

Spočiatku vraj chcela spoločnosť v kampani použiť fotografiu, kde sa ženy tvárili vážne a seriózne, ale Madona Badger presadila fotografiu, kde ženy skáču. Chcela tak ukázať ich osobnosti a skrze to odovzdať závažnejšie posolstvo o rozdielnosti. „Chceli sme, aby sa ľudia smiali, a potom aby si uvedomili, že tu je rozsiahlejší problém rasovej a etnickej otázky.“ Viac sa dočítate tu.

Zdroj: Mediahub.cz, im

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. november 2025 20:33