Do májového hodnotenia reklám porotou Stratégií prihlásili agentúry 58 prác, z ktorých porotcovia hodnotili 50 prác. Osem prác presunuli kvôli zle alebo nedostatočne vyplnenej prihláške do ďalšieho mesiaca. Agentúry prihlásili najmä práce, ktoré neskôr pozbierali ocenenia aj na Zlatom klinci. Odborná porota Stratégií ohodnotila najvyššími známkami kampane Bažant 73 a Periskopy pre Správu slovenských jaskýň, obe od agentúry od Wiktor Leo Burnett, kampaň agentúry MADE BY VACULIK pre VŠMU – Istropolitana Projekt a novú kampaň Fofoly od agentúry Zaraguza. Agentúrou mesiaca máj sa stala s 94,33 bodmi agentúra Wiktor Leo Burnett.
Týmto desiatim prácam pridelili obidve časti poroty Stratégií viac než 5 bodov, a tým pádom postupujú do finálneho hodnotenia, kde zabojujú o 30 bodov do súťaže Agentúra roka.
Kategória TV spoty:
Zlatý Bažant '73 – Rím, Hrdosť, Pokrok
Agentúry: 6,25 / Zadávatelia: 6,33
- Zadávateľ: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Štefan Andrejco
- Art director: Štefan Andrejco
- Copywriter: Martin Keder
- Strategy director: Vladimír Lefík
Pivo uvarené podľa receptúry z roku 1973 dostalo aj kampaň ako z roku 1973, ktorá nám s hrdosťou pripomenula výdobytky socializmu. Retro kampaň zabodovala vo všetkých kategóriách, v ktorých bola prihlásená. Minulý mesiac zabodoval Výklad v OD Dunaj v kategórii OOH, tento mesiac skončila kampaň okrem TV spotov na prvých miestach aj v kategóriách OOH, Rozhlasové spoty a New media.
Mr. Čistič, Kamarátky, Pivo, Tampón
Agentúry: 5,40 / Zadávatelia: 6,67
- Zadávateľ: VŠMU – Istropolitana Projekt
- Agentúra: MADE BY VACULIK
- Creative director: Peter Ižo
- Art director: Branislav Mladý
- Copywriter: Peter Ižo
Kampaň k 21. ročníku medzinárodného festivalu divadelných vysokých škôl Istropolitana Projekt sa prezentuje sloganom Ak neprídete, skončíme v reklame! V TV spotoch Mr. Čistič, Kamarátky, Pivo a Tampón sa študenti herectva hanblivo prezentujú v rôznych ponižujúcich reklamných úlohách. Myšlienkou kampane je zdôvodniť divákom, prečo by si festival nemali nechať ujsť.
Kofola: Fofola a Pán Meflón
Agentúry: 5,00 / Zadávatelia: 6,00
- Zadávateľ: Kofola Československo
- Agentúra: Zaraguza
- Creative director: Michal Pastier, Igor Majkút
- Art director: Igor Majkút, Andrej Nemček, Michal Mazán
- Strategy director: Juraj Pobjecký
- Copywriter: Jaroslav Vígh, Michal Pastier
Nová kampaň nadväzuje na úspešný minuloročný koncept Fofola. Nezbedný psík získal nového kamaráta - Pána Meflóna,s ktorým prežíva letné dobrodružstvá.Opäť spôsobuje jednu neplechu za druhou a zas sa na všetko vyhovára. Najviac na to doplatí Pán Meflón.
Kategória Print:
Olympiáda
Agentúry: 5,25 / Zadávatelia: 5,00
- Zadávateľ: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Štefan Andrejco
- Art director: Jozef Kyselica
- Copywriter: Martin Keder
Počas olympiády dokáže Zlatý Bažant urobiť aj zo súperov priateľov. Imidžová inzercia na podporu slovenského olympijského tímu vznikla pre časopis Slovenského olympijskeho výboru OLYMPIA.
Kategória Out of home:
Zlatý Bažant '73
Agentúry: 6,25 / Zadávatelia: 6,33
- Zadávateľ: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Štefan Andrejco
- Art director: Štefan Andrejco
- Copywriter: Martin Keder
- Strategy director: Vladimír Lefík
Outdoorová reklama k pivu z roku 1973 sa niesla tiež v retro štýle. Plagáty s grafikou a sloganmi sú v duchu sedemdesiatych rokov minulého storočia, rovnako ako bol naaranžovaný Výklad v OD Dunaj, ktorý agentúra prihlásila do Hodnotenia Stratégií minulý mesiac. Porotcovia aj tento mesiac udelili najviac bodov práve tejto outdoorovej kampani.
Periskopy
Agentúry: 6,50 / Zadávatelia: 5,67
- Zadávateľ: Správa slovenských jaskýň
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Štefan Andrejco
- Art director: Štefan Andrejco
- Copywriter: Martin Keder
- Strategy director: Vladimír Lefík
Aby ľudia videli, aké neobjavené poklady sa ukrývajú pod povrchom zeme, vytvorila agentúra špeciálne podzemné periskopy, s ktorými sa dá virtuálne nahliadnuť do dvanástich najkrajších slovenských jaskýň. Práca zabodovala aj v kategórii New media, kde jej porota kreatívcov udelila 6,75 bodov a porota zadávateľov 6,00 bodov.
Kategória Rádiospoty:
Agentúry: 5,75 / Zadávatelia: 6,00
- Zadávateľ: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Štefan Andrejco
- Art director: Štefan Andrejco
- Copywriter: Martin Keder
- Strategy director: Vladimír Lefík
Kategória New media:
Predpoveď počasia
Agentúry: 6,50 / Zadávatelia: 7,00
- Zadávateľ: Heineken Slovensko – Zlatý Bažant
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
- Creative director: Štefan Andrejco
- Art director: Štefan Andrejco
- Copywriter: Martin Keder
Súčasťou kampane na Zlatý Bažant 73 bola aj špeciálna predpoveď počasia. V deň oslobodenia televíznych divákov prekvapila relácia s legendárnym meteorológom dr. Iľkom, ktorá vyzerala rovnako ako v sedemdesiatych rokoch. V rámci sponzorského odkazu ho uviedla hlásateľka Nora Beňačková. Práca získala v májovom Hodnotení Stratégií najviac bodov od poroty.
Kategória Social:
Fofola Fnapchat
Agentúry: 5,20 / Zadávatelia: 6,00
- Zadávateľ: Kofola Československo
- Agentúra: Zaraguza
- Creative director: Michal Pastier, Igor Majkút
- Copywriter: Jaroslav Vígh, Juraj Pobjecký, Martin Rajec
Teenageri sa z Facebooku presúvajú na Snapchat, kde sa ale nedá šíriť vopred pripravené video, len obsah nahratý naživo. Agentúra našla spôsob, ako pokračovať v nových Fofola príbehoch bez použitia 3D animácie a vytvorila prvý Snapchat z pohľadu psa. Fofolština a pán Meflón animáciu vlastne nepotrebujú a nové príbehy opäť bavia fanúšikov.
Všetky hodnotené májové kampane aj s komentármi porotcov nájdete na tomto linku.
Zdroj: Katarína Hrnčárová