StoryEditor

Inšpirujte sa. Odborníci vybrali najlepšie reklamy na sociálnych médiách

22.04.2016, 11:11
Pozrite si, ktoré zahraničné značky zaujali slovenských odborníkov na reklamu.

Pýtali sme sa známych agentúr na to, ktoré značky ich zaujali svojou aktivitou na socialnych médiách v poslednom čase. Prinášame zoznam kampaní, ktoré považujú za najlepšie.

 

 

 

 

Martin Woska

chief creative & Strategy director

Triad Advertising

Nike našlo na Instagrame amatérskych športovcov, ktorí sa práve pochválil svojím výkonom. Fotky ich úspechu z Instagramu vytlačilo na stenu a nechalo ich kamarátov, aby sa pri stene odfotili, uploadli naspäť na Instagram a otagovali ich.

 

 

 

Lucia Franková

community manager

CORE 4/tell it online

Pápež František si na tretie výročie inaugurácie založil účet na Instagrame a za 12 hodín získal vyše milión followerov, zatiaľ čo napríklad David Beckham tento počet dosiahol „až“ po 24 hodinách. Tento príklad je potvrdením toho, že hviezdou na sociálnej sieti nie je dnes len celebrita či módna ikona a vyslať message konkrétnej cieľovej skupine, ktorá nemusí byť primárnou ani v prípade religióznej komunity, sa dá úplne efektívne.

 

 

 

Peter Šebo

founder, CEO

PS:Digital

Takýchto príkladov bolo extrémne veľa, ale za všetky napríklad Dove s pokračovaním svojho konceptu Choose Beautiful, alebo Volvo s pokračovaním virálnych videí pre B2B segment. Veľmi ma však inšpirovali aj kampane, ktoré neštandardným spôsobom využívali štandardné nástroje ako emotikony, hashtagy, pre-rolly a pod.

Cieľom kampane Choose Beautiful bolo ukázať ženám na celom svete ich krásu. Ženy sa mnohokrát necítia sebavedome a neopísali by sa slovom „krásna“. Táto kampaň im v tom mala pomôcť. 

 

No likes needed je kampaň, ktorá nasledovala Choose Beautiful. Jej hlavnou témou je neistota a nespokojnosť žien s tým, ako vyzerajú. Pekné sa cítia len vtedy, keď ich fotka na sociálnych sieťach dostane veľa likeov. Jediný like, na ktorom však záleží je ich vlastný.

 

V najúspešnejšom virálnom videu od Volva si zahral Jean-Claude Van Damme. Riskantný kúsok pritiahol pozornosť miliónov divákov.

 

 

Marek Didák

creative director

Hype

Zaujala ma kampaň #HappyToHelp od KLM. Táto letecká spoločnosť známa svojou starostlivosťou o zákazníka dedikovala počas jedného týždňa špeciálny customer service tím. Ten trackoval 24 hodín denne tvíty od nespokojných zákazníkov iných leteckých spoločností a pomáhal im v ich ťažkostiach. Z analýzy sťažností už dopredu vedeli, aké problémy majú ľudia najčastejšie, a preto sa na ne pripravili. V New Yorku mali napríklad pripravený rýchločln, ktorý pomohol zákazníkovi obísť zápchu, v Amsterdame zas autobus, ktorý robil tour po meste, ak im ostával dlhší čas do odletu. Pomoc v prípade problémov, ktoré iné letecké spoločnosti neriešili, perfektne pasovala k imidžu značky a nielen, že zarezonovala na sociálnych sieťach - úplne ich ovládla.

 

 

 

Ján Miklášik

executive director

MEGA & LOMAN

Táto kampaň dokázala, ako sa dá použiť Snapchat ako reklamný nástroj. Využíva tú vlastnosť Snapchatu, že selfie, ktoré vytvoríme za krátky čas zmiznú. V tejto kampani použili fotky ohrozených druhov zvierat ako ich posledné selfie. Texty použité na vizuáloch nám kladú otázku, či chceme, aby toto bola ich posledná selfie.

 

 

 

Marcel Vašš

CEO

Etarget SE

Je viacero technologických značiek, ako napríklad AppNexus, DataXu a podobne, ktoré dokážu komunikovať v sieti Twitter spôsobom, ktorý nenudí a zároveň sú trvale vo vašej pozornosti. Napriek tomu, že sa stále jedná o technologické značky. 

 

 

Radovan Smolka

online specialist

ecake

Osobne sa mi veľmi páčila kampaň Redbull - Can you make it. Išlo druhé pokračovanie originálnej cestovateľskej súťaže, kde sa trojčlenné tímy museli prepraviť cez niekoľko checkpointov z bodu A do bodu B v rámci Európy s podmienkou, že platiť mohli jedine plechovkami Redbullu.

Na Facebooku koloval post so zostrihaným videom so súťažiacimi z roku 2014, ktoré získalo stovky interakcií. Kampaň bola tiež doplnená o pozvánku na event a sprievodné posty s countdownom do začiatku pretekov.

 

 

 

Roman Beličák

CEO

dotcom.sk

Zaujímavé využitie Snapchatu v komunikácii značky Taco Bell, ktorý sa pomaly prebúdza aj v marketingovej sfére na Slovensku. Išlo o zaujímavú ukážku využitia videa a toho, ako využiť sociálnu sieť a pracovať s mladými ľuďmi. 

 

 

 

Tomáš Gregor

CEO

DIGILINE

BMW k výročiu 100 rokov zablahoželal aj Mercedes. Prianie malo podobu printovej reklamy. Na čiernom pozadí dominuje typický nárazník BMW, ktorý pôsobí ako by sa na vás pozeral. Nápis, ktorý tento obrázok dopĺňa, hovorí: ,,Ďakujeme za 100 rokov konkurencie. Tých predchádzajúcich 30 bolo trošku nudných.“ Vtipný vizuál sa rýchlo rozšíril aj na sociálnych sieťach.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 09:05