Cannes Lions predstavil posledných víťazov. Toto sú najlepšie ukážky spotov. Pozrite si náš výber zlatých ocenení a Grand Prix.
Kategória: Film
Cena: Grand prix
Shoplifters
Kampaň siete obchodných domov Harvey Nichols sa zameriava na zlodejov. Vo videu ukazujú niekoľko pokusov o krádež v obchodnom dome. V závere videa nám je pripomenuté, že ak máme radi veci zadarmo, mali by sme sa radšej pridať do ich vernostného programu.
Cena: Gold
Party
Vo videu sledujeme staršieho muža, ktorý sa prišiel susedom sťažovať na hlasnú party hudbu. Susedia začnú vyjednávať o predĺženie času party. Jeden navrhuje 15 minút a ten druhý tri hodiny. Pretože, ako sa hovorí v reklame, so svojimi priateľmi chcete stráviť každú možnú minútu.
Never Alone
Kampaň značky Guiness približuje divákom ťažké obdobie v živote hráča rugby Garetha Thomasa, ktorý dlho zbieral silu a odvahu na to, aby spoluhráčom povedal pravdu o svojej sexuálnej orientácii.
High School Girl?
Kampaň pre kozmetiku Shiseido dokazuje, že ktokoľvek môže byť krásny. Na začiatku sledujeme učiteľku ako vchádza do triedy plnej dievčat. Prechádza triedou a pozerá sa na jednotlivé študentky. Zrazu sa kamera začne vracať späť a vidíme, že trieda plná dievčat je v skutočnosti trieda plná chlapcov.
Tiny Dancer
Reklama na poistenie domácnosti ukazuje malé dievčatko pri veľkolepom tanečnom vystúpení doma v obývačke. Jej tanečnými kreáciami by však mohli ľahko utrpieť cenné predmety.
Kategória: Film Craft
Cena: Grand prix
Under Armour Phelps
V tejto kampani sa Under Armour zameriava na Phelpsovu poslednú olympiádu. Video ukazuje jeho tvrdý tréningový režim, ktorý stojí za jeho úspechmi.
Cena: Gold
Close to Home
Kampaň Close to Home upozorňuje na nebezpečenstvo kombinácie mobil - šoférovanie. Od začiatku sa dá očakávať, že dej vyvrcholí dopravnou nehodou, ale nedá sa odhadnúť, ako to prebehne. Pri samotnej autonehode sa kamera zameriava na šokované výrazy okoloidúcich. Scéna sa potom vráti naspäť a vidíme varovanie, že žiadna sms-ka ani status na sociálnej sieti nestojí za to, aby ste spustili oči z cesty.
Hennessy the Piccards
V reklame na koňak Hennessy sledujeme neuveriteľný príbeh otca a syna Piccardovcov. Otec bol prvým človekom, ktorý dosiahol stratosféru a o tridsať rokov neskôr sa jeho syn ako prvý dostal na najhlbšie miesto oceánu.
#DearDaddy
V kampani pre Care Norway sa ešte nenarodená dcéra prihovára svojmu otcovi. Hovorí mu, akých chlapcov bude v živote stretávať a že ich neškodné nadávky, ktoré nikto neberie vážne nakoniec vyústia do znásilnenia a života s násilníckym partnerom. Na záver ho prosí, aby tieto neslušné žarty a poznámky, ktoré ženy urážajú, zastavil hneď na začiatku. Za každým vtipom je polovica pravdy, hovorí sa v kampani.
SONY TKO
Hviezdou videa je Sony Action Cam. Po jej pripevnení na predlaktie športového zápasníka sa divákovi naskytne priamy pohľad na situáciu.
Kategória: Titanium
Cena: Grand prix
#OptOutside
OptOutside bola kampaň výrobcu športového oblečenia a výstroje značky REI. Na Black Friday sa rozhodli zavrieť všetky svoje obchody a vyzvali ľudí, aby tento deň radšej strávili v prírode.
Kategória: Integrated Lions
Cena: Grand prix
House of Cards FU2016
Kampaň vznikla k uvedeniu novej série politického seriálu House of Cards. Aby si ju ľudia všimli počas skutočných prezidentských kampaní v Amerike, fiktívny hrdina Frank Underwood ohlásil svoju prezidentskú kandidatúru. Dokonca sa aj zapája do politických debát na sociálnych sieťach.
Cena: Gold
#OptOutside
Predajca športového oblečenia a výstroja do prírody sa rozhodol pre radikálny krok. Na Black Friday zavrel všetky svoje predajne, vrátane eshopu a vyzval ľudí, aby tento deň strávili v prírode a nie v nákupných centrách. K iniciatíve #OPTOUTSIDE sa pridali aj desiatky ďalších značiek.
McWhopper
Kampaň od Burger Kingu navrhuje McDonald’s, aby sa spojili a vytvorili jeden spoločný burger, ktorý by bol kombináciou toho najlepšieho z oboch značiek. Kampaň mala obrovské ohlasy, ľudia si dokonca začali pripravovať svoj vlastný McWhopper.
Zdroj: Erika Brindzová, Cannes