Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, a asi to nie je ani prekvapujúce, najväčšiu časť výdavkov realizujú Slováci v piatok, a naopak, najmenšiu v nedeľu. Možno však zaujme fakt, že mladšie jedno-, dvojčlenné domácnosti na Slovensku nadpriemerne nakupujú v sobotu a zo všetkých skupín najviac využívajú aj nedeľné nákupy.
Rovnako pre rodiny s deťmi v predškolskom a školskom veku je najdôležitejším nákupným dňom sobota. Sú to práve staršie menšie domácnosti a rodiny s dospelými členmi, kde má nedeľné nakupovanie najmenšie zastúpenie.
Česká republika je z tohto hľadiska mierne odlišná. Mladšie menšie domácnosti už realizujú väčšinu svojich výdavkov v nedeľu. Naopak, staršie domácnosti sa „vyhýbajú“ víkendovým nákupom a snažia sa nákupy vo väčšej miere vybaviť už pred sobotou.
Aj napriek tomu, že celkové výdavky na Slovensku sú najvyššie v piatok, najviac kupujúcich sa v obchodoch nachádza v stredu. V stredu však počas jedného nákupu minieme takmer o pätinu menej ako v sobotu.
V Českej republike silný piatok zodpovedá aj najväčšiemu počtu kupujúcich. Najväčšia priemerná hodnota nákupu však pripadá na nedeľu, je o 13 % vyššia ako v piatok.
Poznanie toho, kedy chodí zákazník nakupovať, je dôležité pre plánovanie cielených marketingových aktivít. Nákup je totiž príležitosť na oslovenie zákazníka priamo na mieste. Oplatí sa preto využiť každú šancu.
A ak priemerná slovenská domácnosť urobí približne 360 nákupov potravín a drogérie na domácu spotrebu do roka, tak v susednej Českej republike sa nakupuje o niečo menej často, priemerne približne 340-krát do roka.
Zdroj: GfK Consumer Panel Services