StoryEditor

Slováci na nákupy najviac minú v piatok

29.06.2016, 00:05
Kým slovenská domácnosť urobí približne 360 nákupov ročne, Češi nakupujú 340-krát do roka.

Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, a asi to nie je ani prekvapujúce, najväčšiu časť výdavkov realizujú Slováci v piatok, a naopak, najmenšiu v nedeľu. Možno však zaujme fakt, že mladšie jedno-, dvojčlenné domácnosti na Slovensku nadpriemerne nakupujú v sobotu a zo všetkých skupín najviac využívajú aj nedeľné nákupy.

Rovnako pre rodiny s deťmi v predškolskom a školskom veku je najdôležitejším nákupným dňom sobota. Sú to práve staršie menšie domácnosti a rodiny s dospelými členmi, kde má nedeľné nakupovanie najmenšie zastúpenie.

Česká republika je z tohto hľadiska mierne odlišná. Mladšie menšie domácnosti už realizujú väčšinu svojich výdavkov v nedeľu. Naopak, staršie domácnosti sa „vyhýbajú“ víkendovým nákupom a snažia sa nákupy vo väčšej miere vybaviť už pred sobotou.

Aj napriek tomu, že celkové výdavky na Slovensku sú najvyššie v piatok, najviac kupujúcich sa v obchodoch nachádza v stredu. V stredu však počas jedného nákupu minieme takmer o pätinu menej ako v sobotu.

V Českej republike silný piatok zodpovedá aj najväčšiemu počtu kupujúcich. Najväčšia priemerná hodnota nákupu však pripadá na nedeľu, je o 13 % vyššia ako v piatok.

Poznanie toho, kedy chodí zákazník nakupovať, je dôležité pre plánovanie cielených marketingových aktivít. Nákup je totiž príležitosť na oslovenie zákazníka priamo na mieste. Oplatí sa preto využiť každú šancu.

A ak priemerná slovenská domácnosť urobí približne 360 nákupov potravín a drogérie na domácu spotrebu do roka, tak v susednej Českej republike sa nakupuje o niečo menej často, priemerne približne 340-krát do roka.

 Zdroj: GfK Consumer Panel Services

01 - Modified: 2025-03-18 08:57:48 - Feat.: - Title: Ako vidia marketingové aktivity bežní spotrebitelia a ako ľudia z fachu?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 08:39