Pozrite si, aké rozdiely medzi nami a Čechmi zistili tvorcovia kampane na Kofolu.
Michal Pastier na konferencii Living on the Edge, ktorá sa práve teraz koná, prezradil rozdiely, ako vnímame reklamy so známym psom Ftefanom v kampaniach pre Kofolu. Tu je niekoľko príkladov, v ktorých sa líšime:
Spontánna znalosť bola vyššia v Česku ako na Slovensku. Na Slovákov platí viac "WTF humor". Pre Čechov bola kampaň zábavná, pre nás skôr prekvapením.
Kampaňou agentúra Zaraguza, ktorá za nápadom stojí, tiež zistila, že v susednom Česku sú ľudia neporovnateľne náchylnejší na sťahovanie aplikácií. Len v Česku mala aplikácia s fofolovskou 63 000 stiahnutí, u nás 20 000.
Čo sa týka kúpy, sme konzervatívnejší a preferujeme skôr tradičné produkty. Česi sú naklonení novinkám viac ako my. Michal Pastier tiež zdôraznil, že Česi viac fungujú na internete, čo sa týka konzumácie médií. A rozdiely boli tiež v celkovom vnímání médií a emócií, ktoré v nás reklama vyvolala.
Tvorcovia našli aj príklad, v ktorom sa preferencie Slovákov a Čechov stretli a to ktorá reklama sa im páčila najviac. Bola to reklama so psom, v ktorej si užíva leto v bazéne.
Michal Pastier na záver vyslovil pre marketérov odkaz: "Viac fungujú reklamy, ktoré sú polarizujúce ako tie, ktoré sa iba páčia. Ak máte v tíme človeka, ktorý je proti reklame, buďte radi. Máte šancu, že tvoríte dobrú reklamu."
Mohlo by vás zaujímať aj:
LOTE 2016: Ktoré slovenské reklamy bánk sú úspešné
LOTE 2016: Spíkri diskutujú o najaktuálnejších témach
LOTE 2016: Ako ovplyvňujú majitelia médií slobodu slova?
LOTE 2016: Mediálna udalosť roka 2015
Zdroj: red.