Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov agentúr a zadávateľov. Chceme však aj vedieť, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú. Softvér Emotion ID dokáže zachytiť vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.
Priklincovaná reklama
Tento mesiac vyhrala medzi porotcami v hodnotení Stratégií v kategórii TV spoty séria troch reklamných spotov pre Zlatý Bažant 73. Spoty v retro štýle patria do kampane, ktorá zbierala na nedávnom Zlatom Klinci ocenenia z každej strany. Pozreli sme sa na to, ako na túto reklamu reagovalo nereklamné publikum, a to konkrétne na spot Rím.
Reakcie ľudí, ktorí videli spot po prvýkrát, ukazujú, že netradičná forma dokázala chytiť pozornosť publika. Neutrál ihneď strieda sústredenie, ktoré rastie až do momentu, keď človek pochopí, že sa bude jednať o reklamu na pivo. Tento zvrat prichádza v 13. sekunde, kedy sa scény prenášajú do pivovaru. V tejto chvíli je zaujímavé sa pozrieť na tváre mužov. Ich pivové emočné reakcie nesklamali ani v retro spote a akonáhle sa objaví na scéne pivo, muži sa začnú mierne usmievať.
Keď sa pozrieme špeciálne na mužov, je to pre nich z meraných reklám druhá najzaujímavejšia. Napriek tomu, že pre mužov ako aj celú populáciu je to spot, ktorý dokáže pripútať pohľady k obrazovke, neukázal sa silnejší emočný moment, ktorý by mohol značke priniesť radikálnejší diel zarobených médií.
EmotionID. Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov; zber prebiehal: 8.6.2016-12.6.2016 cez online panel agentúry 2muse.
Mohlo by vás zaujímať aj: Testujeme reklamy: Radler vo fľaši vyvolal silné emócie u žien aj mužov
Zdroj: Mária Gablíková, kh