Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov agentúr a zadávateľov. Chceme však aj vedieť, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú. Softvér Emotion ID dokáže zachytiť vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.
Masové slovenské publikum, ktorého reakcie sme analyzovali, nová reklama J&T Banky emočne nepohltila tak, ako asi porotcov Stratégií. Najsilnejším pozitívnym momentom bola scéna Potopa, ale aj túto radíme medzi slabšie. Komplikovanejšia hudba, vizuálny performance, lyrickosť a filozoficky zabalená propozícia – tvorcovia určite necielili na širokú populáciu.
Čo je ale zaujímavé a dôležitejšie, je, že sa neukázali negatívne emócie ani pri prezentovaní značky alebo pozície experta na investície. Zdá sa, že kontroverzné časy má už banka za sebou – na jej prítomnosť si divák zvykol a takto snobská reklama ju pravdepodobne vydeľuje tak ďaleko od bežného človeka, že už sa nad ňou ani nerozčuľuje.
Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov; zber prebiehal cez online panel agentúry 2muse.
Zdroj: red