Gunn report, ktorý každoročne zostavuje rebríček najlepších a najefektívnejších reklám, prináša dlho očakávaný zoznam reklám s dobrými myšlienkami. Takzvaný Good report obsahuje reklamy, ktoré v roku 2015 konali dobro. My vám prinášame desať najlepších z nich.
1. Human traffic signs
V tomto videu tvorcovia pozvali obete dopravných nehôd, aby sa na frekventovaných dopravných uzloch stali ľudskými dopravnými značkami. Boli to ľudia, ktorí kvôli nepozornosti vodičov a nerešpektovaniu dopravného značenia prišli o ruku, nohu alebo utrpeli iné závažné poranenia. Kampaň mala živšie pripomenúť vodičom niektoré dopravné obmedzenia.
2. Life paint
Veľmi dobre známa reklama ešte z čias minuloročného Cannes Lions. Volvo sa v tejto kampani snaží aspoň čiastočne vyriešiť problém, ktorý pre cyklistov v Londýne predstavuje nepozornosť a bezohľadnosť šoférov a iných účastníkov premávky. Preto prišli s farbou, ktorá obsahuje čiastočky odrážajúce svetlo. Počas dňa ju nevidieť, ale večer osvetlená reflektormi výrazne žiari.
3. Taking off
Francúzska organizácia Action Enfance priniesla kampaň na pomoc deťom, ktoré zažívajú násilie. Pozeráme sa na malého chlapca, ktorý sa s hnevom rozbehne oproti murovanej stene. Prerazí ju a premení sa na dospelého muža, ktorý prekonal ťažkosti z detstva a stal sa vyrovnaným dospelým človekom.
4. Numbers
V tejto kampani vidíme ženu v odraze okna, pri ktorom stojí. Medzitým sa nám premietajú scény z každodenného života – nálepky, bilboardy a letáky, na ktorých sú telefónne čísla. Je ukázané, ako všade nájdete telefónne číslo akejkoľvek služby alebo inštitúcie. Nakoniec vidíme ženu, ako v zlatých stránkach nalistuje kontakt linky pomoci. Telefónne číslo tam však chýba. Komu zavolá týraná žena?
5. Too Young To Drink
Táto kampaň mala zvýšiť povedomie o nebezpečnom vplyve alkoholu na vyvíjajúci sa plod v matkinom tele. Vidíme zábery pupočnej šnúry, detaily dieťaťa až nakoniec sa kamera vzdiali a dieťa sa nenachádza v matkinom brušku, ale vo fľaši od alkoholu.
6. 805 Million Names
Najväčším problémom, ktorý výrazne ovplyvňuje zdravie ľudí, je hlad. O ľuďoch, ktorí sú ním postihnutí sa však nehovorí tak často, ako by sa malo. Tvárou kampane sa stal futbalista Zlatan Ibrahimovic, ktorý si dal vytetovať mená 15 ľudí zasiahnutých hladom. Keď v zápase skóroval, a obetiam hladu vzdal hold tým, že keď si vyzliekol tričko, celý svet videl aj mená týchto ľudí. Ibrahimovic sa zúčastnil bez nároku na honorár a svoje sociálne siete využil na propagáciu boja proti hladu. Kampaň sa v šírení myšlienky boja proti hladu spoliehala na jeho slávu.
7. A Rainbow For the Rainbownation
Na 20. výročie demokracie Juhoafrickej republiky sa Coca Cola rozhodla spraviť niečo výnimočné. Keďže Juhoafričania sú nazývaní aj dúhovým národom, Coca Cola sa postarala o celodennú dúhu pre potešenie okoloidúcich. Ponad bilboardy a budovy na vybraných miestach vypúšťali drobné kvapôčky vody, ktoré vytvárali dúhu po celý deň.
8. Women’s rights in Kyrgyzstan
Ženy v Kirgizsku často zažívajú domáce násilie bez toho, že by to niekomu mohli povedať. Dobrovoľníci z radov filmárov, scenáristov a umelcov pripravili sériu videí, ktorú vysielali televízie. Súčasťou kampane boli aj interaktívne videá na Youtube, kde si používatelia mohli vybrať pokojný alebo násilný koniec príbehu.
9. Lights
Video začína zábermi na bezdomovcov, ako sa prehrabávajú odpadkovými košmi. Postupne vyťahujú stále dlhší kus drôtu a obmotávajú si ním celé telo. Po chvíli je jasné, že sa vlastne obmotali stovkami drobných svetielok, aké dávame na vianočný stromček. Text na záver pripomína, že tieto Vianoce strávi na ulici až 95 000 ľudí. Čo ešte majú urobiť, aby ste si ich všimli?
10. The RGB News
Táto kampaň bola zameraná na akútny nedostatok darcov krvi v Rumunsku. Aby na to ľudí upozornili, využili najsledovanejšiu spravodajskú reláciu a počas jedného týždňa vysielali tento program len v odtieňoch modrej a zelenej. Divákov upozornili, že chyba nie je v ich televízoroch. Po týždni bolo evidentné, ako zle sa žije bez červenej.
Zdroj: eb.