Na festivale Pohoda predstavila firma Herbert Sirupy drink s názvom Jeba do ruky.
Novinku avízovali ešte na svojom Facebooku. Tam spustila vlnu kritiky nielen od bežných ľudí ale aj od prezidenta Klubu reklamných agentúr Róberta Slováka. Jeho názor si môžete prečítať v jeho blogu "To môže vymyslieť a schváliť iba ko*ot.
Na jeho vyjadrenie zástupcovia firmy nebudú reagovať, pre Stratégie ale objasnili, ako názov Jeba do ruky vôbec vznikol. Pôvodne išlo o jeden z najpredávanejších levanduľovo - čučoriedkových drinkov, ktorí si ľudia sami pomenovali Jeba.
"Pravdepodobne to bola spontánna reakcia po jeho vypití a neskôr tento názov medzi našimi zákazníkmi jednoducho zľudovel. Nám to prišlo skôr vtipne a výstižné, a nieže by sme sa schválne snažili poburovať vulgarizmami," vyjadrili sa pre Stratégie zástupcovia firmy.
O rok neskôr predstavili na festivale Pohode letnú variáciu vínového nápoja s názvom Vínová Jeba. "Súdia podľa reakcií s názvom nemal nikto žiadny zásadný problém," dodávajú. Tento rok sa na festivale Pohoda objavil nápoj Jeba do ruky. "Premýšľali sme nad tým, ako hosťom festivalu Pohoda pripraviť niečo, na čo by nemuseli dlho čakať v rade a zrýchliť tak servis. Tak vznikol nápad na Jebu do ruky."
Zástupcovia však priznávajú, že reakcie po uvedení drinku Jeba do ruky, ich zaskočili: "Keďže názov a nápoj "Vínová jeba" nie je v našom portfóliu žiadnou novinkou a bežne ju predávame na akciách rôzneho charakteru, bez akýchkoľvek pripomienok verejnosti, neočakávali sme až takúto intenzívnu reakciu."
Nápoj nebude určený ako hotový produkt pre maloobchodný predaj, išlo o limitovanú edíciu určenú len na letné festivaly.