archív Stratégií
StoryEditor

Lidl v Česku búra staré predajne a stavia luxusnejšie

08.08.2016, 16:07
Autor:
rmrm
Nemecký reťazec už nechce vyzerať ako skromný obchod pre chudobných. Ako je na tom Slovensko?

O stratégií Lidlu v Česku informoval denník Hospodářské noviny. Autor Petr Kučera v ňom hovorí o premene Lidlu, ktorú začal pred rokom v Beroune. Lidl tam zbúral svoju klasickú predajňu a od decembra ju nahradil novou, väčšou a na prvý pohľad modernejšou. Lidl celkovo zavrel viacero pôvodných predajní a do konca roka namiesto nich postaví väčšie a modernejšie, teda predajne novej generácie. Potvrdila to hovorkyňa reťazca Lidl v ČR, Zuzana Holá.

Lidl zároveň aktuálne zahájil stavbu úplne novej predajne novej generácie v Zdíboch, jej otvorenie plánuje na január budúceho roka.

Predajňa v Beroune ako prvá predajňa v strednej a východnej Európe ukázala, ako sa nemecký reťazec plánuje zmeniť. Už nechce byť synonymom skromne vybavených obchodov pre chudobných. Nový typ predajní pôsobí zvonku aj zvnútra luxustejšie, viac napríklad využíva sklo. Má tiež výrazne širšie uličky, priestornejší odkladací priestor za pokladňami, väčšiu ponuku čerstvých potravín a pečiva, možno si tiež vziať aj kávu so sebou.

Súčasťou nového konceptu sú aj toalety pre zákazníkov, výrazne sa rozšírilo zázemie pre zamestnancov a pod.

Okrem nahradenia starších predajní novými chystá Lidl v ČR tiež remodeling tých obchodov, ktoré v posledných rokoch prešli výraznou prestavbou a v najbližšej dobe preto neplánuje ich kompletnú premenu na predajne novej generácie. Takáto zmena si podľa Zuzany Holej vyžaduje zatvorenie predajne na približne 11 dní. Podľa jej slov je remodeling plánovaný v prípade cca 50-tich predajní a to do konca roka. V rámci remodelingu budú využité prvky konceptu predajne novej generácie.

A aká je situácia na Slovensku? Má podobné plány aj Lidl na Slovensku? Stratégiám poskytol stanovisko Tomáš Bezák, hovorca Lidl SR: „Cieľom spoločnosti Lidl je umožniť našim zákazníkom čo najpohodlnejší nákup v moderných priestoroch. Preto pravidelne zavádzame do praxe nové služby a riešenia, tomuto cieľu prispôsobujeme tiež technologickú i vizuálnu podobu našich predajní. Predajne, ktoré sme modernizovali v priebehu ostatných mesiacov a prirodzene tiež všetky novopostavené, majú kompletne nový dizajn exteriéru i interiéru s dominantnou sivou farbou. Takéto predajne sú zároveň ohľaduplnejšie k životnému prostrediu, sú presvetlené a vzdušné.“

Modernizácia a redizajn predajní teda prebieha aj na Slovensku. Ale to, či slovenský Lidl počíta alebo nepočíta s búraním pôvodných predajní a tiež to, koľko percent s existujúcich predajní ešte čaká na redizajn, Tomáš Bezák zatiaľ nekomentoval.

 

01 - Modified: 2025-11-13 08:09:12 - Feat.: - Title: Spoznať kvalitu skla RONA v Lidli sa oplatí. Odkazuje Peter Sklár v novej kampani 02 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 03 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 04 - Modified: 2020-12-16 11:04:40 - Feat.: - Title: Samoobslužné pokladnice už aj v Lidli 05 - Modified: 2020-11-24 09:07:03 - Feat.: - Title: Lidl mení PR agentúru
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. december 2025 00:24