Rada pre reklamu opätovne zasadla, aby posúdila jednotlivé sťažnosti na slovenské reklamy za posledný mesiac. Tentokrát posudzovala 13 reklám. Z nich jedna prišla aj na známu reklamu so šušlajúcim psom Tuna, ktorého dôverne poznáme z reklám Kofoly.
Sťažovateľovi prekáža, že "šušlanie je definované ako nesprávne vyslovovanie sykaviek s, z, c, dz, š, ž, č, dž a v reklame využívajú túto vadu maskota nasilu, čebo môže mať negatívny vplyv na rečový vývoj detí."
Komisia uznala sťažnosť za neopodstatnenú a je názoru, že reklama nie je určená deťom. Tiež si komisia nemyslí, že pes by mohol ovplyvniť vývoj detí natoľko, že by porušil detský rečový vývin. "Reklama využíva humor, hlavný hrdina je komický, dej jednotlivých príbehov je vtipný a nemožno predpokladať, že by divák, vrátane dieťaťa reklamu vnímal doslovne. AK RPR sa taktiež prikláňa k názoru zadávateľa, že aj v rámci filmovej tvorby určenej deťom sa pomerne bežne objavujú postavičky, ktoré sú niečím odlišné (napríklad aj šušlaním), avšak neznamená to, že dieťa ich správanie začne automaticky napodobňovať s dôsledkom negatívneho dopadu na vývoj detí," odôvodňuje AK RPR svoje rozhodnutie."
Všetky sťažnosti, ktoré riešila Rada pre reklamu, nájdete tu.

