Facebook, ako sa dalo čakať, má ďalšie plány, ako len byť sieťou, ktorú si zapneme hneď potom, ako vstaneme. Teraz prichádza s novinkou pre firmy a predstavil Workplace.
Facebook chce byť miestom, kde môžu zdieľať informácie, videá, fotky, dokumenty a skrátka jednoduchšie medzi sebou komunikovať.
A ako to už v najnovšom svete sociálnych sietí býva, jedna začína kopírovať druhú. V tomto prípade chce Facebook napodobniť známy Slack - aplikácia pre zdielanie inšpirácií, informácií či mítingy v korporáciách.
Facebook si tak brúsi lajky na novú cieľovú skupinu - pracujúcich ľudí a kreatívne tímy. Prostredie, v ktorom Workplace funguje, je svojím dizajnom identické s Facebook prostredím, na ktorý sme zvyknutí.
Gigant nenechal ani v tomto prípade nič na náhodu a svoju novú funkcionalitu dva roky testoval s tisíckou firiem. A na rad prichádza aj monetizácia - aj tu má Facebook premyslenú stratégiu. Poplatok za používanie novej služby bude závisieť od počtu užívateľov, v tomto prípade vlastne zamestnancov. A teda, čím je firma väčšia, tým ma lepšiu cenu. Napríklad pri 10 000 užívateľoch je cena jeden dolár mesačne.
Tešiť by sa mohli z novinky i reklamné agentúry, ktoré takto môžu spolupracovať so svojimi klientami. Facebook tak umožňuje prepájať firmy medzi sebou.
Novinka mala najprv niesť názov Facebook at Work, využívať ju môžu všetky firmy celosvetovo. Charitatívne organizácie majú zvýhodnené podmienky.