StoryEditor

V Británii zakázali reklamu na diétu. Je vraj urážlivá k ženám

27.10.2016, 11:07
Autor:
ČTKČTK
Podľa reklamy len štíhle ženy môžu byť šťastné. Regulátor považuje spot za nezodpovedný.

Štátni regulátori vo Veľkej Británii zakázali reklamu na diétu, v ktorej sa uplakaná Cheryl stretáva so svojou štíhlejšou a šťastnejšou verziou po diéte. Podľa úradu pre štandardy reklamy ASA je videoklip firmy Diet Chef spoločensky nezodpovedný, pretože vytvára dojem, že šťastie a sebevedomie sa dá dosiahnuť len schudnutím. Je tiež urážlivý k mnohým ženám, pretože postava "bývalej" Cheryl, ktorej váha v reklame je synonymom nespokojnosti, nejaví známky zvláštnej nadváhy.

"Viem, ako sa cítiš. Môžeš tiež vyzerať opäť dobre. Kúpila som si minulý týždeň bikiny, prvýkrát od tejto fotografie," ukazuje "nová" Cheryl snímku z doby pred jedálničkom od Diet Chief. "Vyzeráš úžasne. Nikdy som si nedokázala predstaviť, že môžem byť opäť taká štíhla," hovorí "bývalá" neupravená a nespokojná Cheryl svojej novej uhladenej a štíhlejšej podobe.

Úrad ASA obdržal sťažnosti od desiatky diváčiek, podľa ktorých je reklama firmy Diet Chief nezodpovedná, pretože zneužíva ženské telo k tvrdeniu, že len štíhle ženy môžu byť šťastné. Tiež im vadí, že podľa tejto reklamy sa ženy s nadváhou o seba dostatočne nestarajú a je im jedno, ako vyzerajú.

Firma zamerená na pravidelný rozvoz diétnych jedál Diet Chief sa márne bránila tvrdením, že podobné použitie nejakej ženy pred diétou a po nej je v reklame pri prostriedkoch na chudnutie bežné.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 19:16