Britskí milovníci ikonickej tyčinky Toblerone svoju obľúbenú čokoládu nespoznávajú. Výrobca totiž radikálne zmenil jej tvar (zväčšil medzery medzi trojuholníkmi) a znížil hmotnosť, aby ju nemusel zdražieť. Opatrenie, ktorá sa zatiaľ týka len Británie, sa stalo veľmi diskutovanou témou na sociálnych sieťach. Výrobca ale odmieta, že k tomuto kroku pristúpil kvôli citeľnému oslabeniu kurzu libry v dôsledku takzvaného brexitu.
„Prečo ju proste len neurobia menšiu?“ pýtajú sa spotrebitelia. „To je snáď to najhlúpejšie obchodné rozhodnutie, aké kedy padlo. Hanbite sa.“ Napísal jeden zo zákazníkov na sociálnej sieti. Výrobcom Toblerone je spoločnosť Mondeléz International.
Iní ľudia zase výrobcu bránia a oceňujú, že sa k zmene, na rozdiel od iných, verejne priznal na facebookovom profile produktu. Spoločnosť Mondeléz uviedla, že nechcela obľúbenú tyčinku zdražieť, aby zostala pre zákazníkov dostupná. S tým ale všetci nesúhlasia. „Nie je to tak, že všetci konzumujú Toblerone každý deň. V podstate môžete cenu zdvojnásobiť a ľudia to budú stále kupovať,“ napísal ďalší z užívateľov sociálnych médií.
Libra sa od júnového referenca o vystúpení Británie z EÚ prepadla voči doláru asi o 18 percent. Analytici v tejto súvislosti rast cien v Británii očakávajú. Prednedávnom už zdražovanie avizovala spoločnosť Unilever, ktorá sa tak dostala do sporu s reťazcom Tesco. Vzrástli aj ceny surovín: cukor je už teraz drahší o 45 %, začala sa zvyšovať cena mlieka a relatívne vysoké zostávajú aj ceny kakaa, uviedla agentúra Reuters.