Vonku je brand book, ktorý bude prezentovať našu krajinu vonku. Dizajnový book je súčasťou novej identity Slovenska, ktorú nám dali v agentúre Creative Department a ktorú dobre poznáme pod sloganom Good Idea Slovakia.
"Brali sme to skôr ako takú zaslúženú chuťovku, čerešničku na konci dlhého procesu tvorby množstva alternatív a aplikácií logotypov a rozsiahlych design manuálov vizuálnej identity značky Slovensko a štátnej správy," hovorí Juraj Kusý, ktorý stojí za grafickým spracovaním brand booku. Napočítať, koľko hodín strávil na príprave booku, by bolo podľa jeho slov nereálne.
Brand Book slúži Ministerstvu zahraničných vecí, ktoré ho poslalo svojim partnerom a rezortom, ktoré pracujú so značkou Slovenska. Dostupný na pozretie bude aj na novom webe ministerstva, ktorý momentálne pripravuje.
Brand Book nemá byť iba doplnkom k dizajn manuálu, ako používať novú identitu našej krajiny. Autori nechceli, aby pôsobil nudne a technicky. "Je to viac imidžová a ideová záležitosť s ambíciou ukázať veľkolepejší prístup a rozmanité možnosti používania národného brandingu," hovorí Kusý.
Väčšina ukážok, ktoré môžeme vidieť v brand booku, sú unikátne vytvorené práve pre tento účel. Úlohou bolo skoncipovať ich tak, aby vystihli Slovensko a jeho potenciál čo najlepšie. "Zobraziť ich pravdivo, ale zároveň moderne, jedinečne a inšpiratívne nás stálo asi najväčšie úsilie."
V tlačenej forme je book zatiaľ dostupný len ako neverejná limitovaná edícia. "Dúfame však, že sa dohodneme na dotlači, aby si ho mohla prelistovať aj širšia verejnosť. Celý koncept značky Good Idea Slovakia je živý organizmus, ktorý každým dňom rastie a neustále pribúdajú nové a nové alternatívy jeho použitia," uzatvára Juraj Kusý.