Seesame sa dostal medzi finalistov v kategórií World’s Best PR Campaign – Crisis & Issues. Víťazi globálnej PR súťaže budú vyhlásení 1. decembra 2016 v Londýne.
Case study: Reštart značky Lunter alebo ako nepodceniť recovery proces
Čo sa vlastne stalo
V auguste 2015 sa značka Lunter dostala do povedomia širokej verejnosti po tom, ako sa jej výrobok stal podozrivým z ohrozenia na zdraví. Aj keď sa následne podozrenie nepotvrdilo, kríza a jej mediálne pokrytie poškodili dobré meno firmy a spôsobili prepad predaja o polovicu. V procese riadenia krízovej komunikácie boli preto stanovené dva jasné ciele – očistiť meno značky a zabrániť dlhodobému prepadu predaja. V následnom recovery procese sa spolu so svojou agentúrou sústredili na budovanie komunity podporovateľov s cieľom nadviazať na nové povedomie o značke.
Recovery alebo kedy končí riadenie krízovej komunikácie?
Čo značke popri procesne zvládnutých riešeniach pomohlo, bolo postavenie komunikácie na konzistentnosti značky. Počas 25 rokov jej existencie ju ľudia poznali ako úprimnú a poctivú. Novovzniknutý záujem tak využili na predstavenie príbehu rodinnej firmy a jej filozofie. Značka Lunter po kríze nezaliezla do diery, naopak, hrdo sa hlási k svojej histórii a dáva zákazníkom hlas.
Tvár Lunter-a na Facebooku
Od nového roka sa značka rozhodla posilniť to, čo fungovalo už počas krízy: ukázať svoju pravú tvár, históriu a hodnoty. Pravidelne fanúšikom dáva nahliadnuť do zákulisia, ukazuje, ako sa vyrábajú ich obľúbené výrobky či dáva im možnosť priamo ovplyvňovať novinky vo výrobe.
Autenticita a práca s ambasádormi
Popri fanúšikoch na Facebooku a Instagrame z radov verejnosti sa Lunter sústredil aj na posilnenie vzťahov s ambasádormi a podporovateľmi značky. Mnohí z nich sú známi herci, bloggeri alebo hudobníci s významným dosahom na sociálne médiá. Nenútene a ochotne sa mnohí sami hlásili do tejto role a stali sa priamymi tvorcami obsahu a šíriteľmi povedomia o značke.
Lunter na Pohode
Tento rok sa Lunter vybral o čosi bližšie k svojim zákazníkom aj na najväčšom slovenskom festivale Pohoda. Najprv svoju účasť „teasoval“ na Facebooku, kde ľudia hlasovali o všetkom od jedálneho lístka až po claim, ktorí zamestnanci nosili na tričkách. Priamo na festivale potom denne pripravoval zdravé jedlá pre návštevníkov festivalu, umelcov aj personál. Lunter stánok sa tak stal jedným z najznámejších miest stretnutí na trenčianskom letisku.
Ako sa z núdze stalo umenie
Ako sa firma dostávala do povedomia nových zákazníkov a narastal jej predaj, potrebovala aj väčšiu výrobnú kapacitu. Lunter sa preto rozhodol postaviť skladovacie silo na sóju o rozmere viac ako 300m2, ktoré sa stala pútačom viditeľným už z diaľky. V príprave tak Lunter prepojil online a offline svety a opäť ponúkol hlas svojim fanúšikom. Amatérski aj skúsení umelci najprv posielali svoje grafické návrhy, ktoré zachytávali príbeh značky Lunter a jej hodnôt. O víťaznej podobe sila hlasovalo viac ako 1500 fanúšikov, ktorí tak rozhodli, aký dizajn skrášlil novú dominantu Banskej Bystrice.
Zdroj: Seesame, 2016