Reťazec má šancu u mužov
V súťaži Hodnotenie Stratégií získala spomedzi októbrových TV spotov najviac bodov reklama Sushi pre značku Kaufland. V nej sa obchodný reťazec pustil do druhého obchodného reťazca a jeho stavby ponuky. Ako na takéto prekáranie obchodov reaguje divák = zákazník? Pomocou softvéru EmotionID sme zanalyzovali reakcie ľudí pri jeho sledovaní.
Čo hovoria emočné metriky o efektívnom cielení?
Vo všeobecnosti dosahuje spot veľmi dobré hodnoty vo viacerých dôležitých emočných parametroch. Keď sa však pozrieme bližšie, reklama rezonovala výrazne viac u mužov – aj v zaujatí, aj v humore. Muži sú skrátka väčší posmeškári. Agresívnejšia forma odovzdania reklamného posolstva je koncept, zdá sa, viac blízky im. Za zmienku stojí, že toto je zásadný odklon od všeobecne ľúbivého spotu „S láskou k Slovensku“.
Čo hovoria emočné metriky o efektívnom nasadení?
Spot dosahuje astronomické hodnoty šťastia pri prvom zhliadnutí – funguje moment prekvapenia. Navyše výborné načasovanie brandovanej správy do vrcholu radosti dokáže budovať pozitívny vzťah k značke. Humorný spot Kauflandu je však z mediálneho hľadiska skôr postavený na šírku zásahu ako na dĺžku. U divákov, ktorí reklamu už videli, sa intenzita pozitívnej reakcie znižuje – z dlhodobého hľadiska teda stráca na sile.
Zdroj: Mária Gablíková, Emotion ID. Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18 – 69 rokov; zber prebiehal: 11. 11. 2016 – 14. 11. 2016 cez online panel agentúry 2muse.