Fenomén P2P ekonomiky, ekonomiky zdieľania či kolaboratívnej ekonomiky, ovplyvňuje mnohé odvetvia vrátane turizmu. Americký Airbnb začínal skromne, v súčasnosti má databáza viac ako 3 milióny ponúk ubytovania, ktoré doposiaľ využilo 150 miliónov klientov.
Rekord zaznamenala Airbnb komunita počas Silvestra roku 2016. Nový rok sa rozhodlo privítať na mieste, ktoré si vybrali cez túto appku, takmer 2 milióny ľudí. Do služby je zapojených spolu 65 tisíc miest v 191 krajinách sveta, Slovensko nevynímajúc.
Toto sú najkurióznejšie destinácie na Airbnb
V Airbnb v súčasnosti platí, čím neobvyklejšie miesto, tým lepšie, pretože ľudia sú ochotní si za zážitok priplatiť. Dá sa prenajať loft, dom na strome, indiánsky stan či karavan. Na predaj je jednoducho zážitok. Ľudia by v síce jaskyni nechceli bývať celý život, ale na pár dní si tento zážitok radi doprajú.
Airbnb na Slovensku
Vo februári bolo v databáze zaregistrovaných aj vyše 2 000 ponúk ubytovania zo Slovenska, vyše 15 000 ich je v Česku. Počet Slovákov, ktorí službu používajú tak v priebehu minulého roka vzrástol o 143 percent. Najviac klientov prichádza do Bratislavy, Košíc a Piešťan. Hlavné mesto navštívilo v uplynulom roku viac ako 44 000 hostí, čo je medziročný nárast o 184 %.
„Čo sa týka vekovej kategórii hostiteľov sú nimi ľudia vo veku 30 až 50 rokov. Konkrétne pre Bratislavu je priemerný vek hostiteľa 36 rokov, z toho je 54 percent mužov a 46 percent žien,“ hovorí Andrew Verbitsky, generálny riaditeľ CEE, Turecko, Izrael, Rusko.
„Sme skalopevne presvedčení o tom, že nikto nemá čo stratiť. Ceny za hotelové ubytovanie sú vyššie ako kedykoľvek doteraz a my sme presvedčení, že prispievame k tomu, aby mohlo cestovať viac ľudí, čo je dobrá správa pre všetkých,“ hovorí Andrew Verbitsky.