StoryEditor

Názor ADMA: Na čo sa zamerať na sociálnych sieťach v roku 2017?

07.04.2017, 09:22
11 expertov radí, čo bude najdôležitejšie v roku 2017, aby ste nevynechali na sociálnych médiách.

Je tu ďalší mesiac a s ním odpovede od odborníkov z Asociácie digitálnych marketingových agentúr.

Otázka tentokrát znie: Na čo by sa mali značky v social médiach primárne zamerať v roku 2017?

osobný archív

Dávid Starinský
Creative Quality Manager
Visibility

Trend 1: Efektívna obrana proti fake news/post-truth/hate/atď. Kým doteraz bolo vypracovanie guidelines pre krízové situácie pre malé/stredné značky aktivitou z kategórie "nice to have," teraz to pomaly prechádza do must. Do konca 2017 sa totiž určite ešte vynorí prípad podobný Lidlu či NEBBIA.

Trend 2: Social commerce. Pretože nákup priamo z prostredia sociálnej siete je jednoduchý, priamočiary a sexy. V minulosti sa už veľakrát ukázalo, že práve také riešenia vyhrávajú. Ostáva už len otázka, či sociálne siete u nás tieto možnosti tento rok natívne sprístupnia.

Peter Šebo,
Founder & CDO
PS:Digital

Trend 1: Video. Horizontálne, vertikálne, krátke, dlhšie, zábavné, poučné, autentické, hyperbolizované, s influencerom aj bez, cinemagrafy aj 6 sekundové bumper ads, live aj 360°. Video je skrátka hitom v každej podobe a vaši fanúšikovia či zákazníci to určite ocenia.

Trend 2: Messaging. Chatboty, platenie cez Messenger, objednávky cez chatovacie appky, ponuka produktov priamo v ich prostredí. Jednoducho dostať marketing a biznis tam, kde dnes ľudia trávia prirodzene veľa času a nesnažiť sa ich zbytočne ťahať do svojho obchodu či eshopu. Treba im predávať tam, kde sú.

osobný archív

Viktória Murínová
Social Media Specialist
Elite Solutions

Trend 1: Dôležité je zamerať sa na dôveryhodný a kvalitný obsah. V porovnaní so stále funkčným brandovým obsahom však určite lepšie funguje user generated content. Je uveriteľnejší, spotrebitelia dajú na odporúčania a názor ostatných. Jednoducho - “chcem to, čo majú aj iní”. Značky tak musia podporovať svojich zákazníkov ku generovaniu obsahu - či už súťažami, výzvami, alebo inými kreatívnymi technikami. Zákazníkom to prinesie v konečnom dôsledku pridanú hodnotu.

Trend 2: Stále je vhodné používať nové (ešte neokukané) formy interakcie s fanúšikmi. Rok 2016 priniesol LIVE videá, 360° zábery a mnoho iných inovácií. Live video prináša okamžitú interakciu s publikom a dokáže ho aktívne zapojiť do komunikácie. Navyše, gamifikácia takýchto príspevkov prinesie zvýšenie engagementu a lepšie rozšíri dosah social kanálov značky.

osobný archív

Martin Šimo
Digital Marketing Analyst
paravan interactive

Trend 1: Budovanie vzťahu so zákazníkom - Nepoužívajte sociálne média ako bilboardy. Váš profil nie je miestom, kde zavesíte raz za týždeň kampaň a máte vybavené. Sociálne média sú sociálne, pretože umožňujú dialóg. Snažte sa aktívne so svojimi zákazníkmi rozprávať a budovať vzťah. Nie len formou postov, ale aj komentárov a lajkov. Napr. na instagrame vie kaviareň sledovať hashtag #bratislava a srdiečkovať ľuďom fotky, prípadne ich v komentári na kávu.

Trend 2: Video - Video je síce trend už niekoľko rokov, ale na slovensku je stále pomerne málo značiek, ktoré by sa mu venovali. Zároveň majú k dispozícií viac formátov ako kedykoľvek predtým. Video, live video, stories na YouTube, Facebooku, Instagrame alebo Snapchate. Všetky platformy bojujú o video dominanciu a preto na video kladú dôraz. Klienti z toho môžu vyťažiť. Live video ani stories nevyžadujú nič viac ako telefón a trochu odvahy.

osobný archív

Katarína Beličková
Social Media Manager
CORE4/Tell it online

Trend 1: Zamerať by sa mali na interaktívny a zaujímavý content, video obsah a na využitie sily okamihu, na čo v posledných mesiacoch prispôsobuje nástroje aj Facebook a všetky jeho vlastnené platformy. Nebáť sa na sociálnych sieťach robiť odvážnejšie projekty s výraznejším presahom do offline prostredia. Na sociálne siete neustále pribúdajú nové funkcie a možnosti, preto odporúčam neustále skúšať, experimentovať, testovať a nebáť sa neúspechu.

Trend 2: Trendom pre rok 2017 bude podľa mňa sprístupnenie reklamy v Instastories a ich cielenie, spôsobom, ktoré môžeme poznať z Facebooku. Táto možnosť je momentálne v testovaní pre vybrané svetové značky, tak uvidíme ako testovanie dopadne. Každopádne za mňa môže byť cielená reklama v Instastories pre brandy pecka, keďže podľa vyjadrenia Instagramu sú Stories momentálne užívateľsky najatraktívnejším formátom. Presne cielená reklama v najpopulárnejšom formáte môže značkám priniesť zaujímavé výsledky.

osobný archív

Zuzana Tomaščíková
Online Specialist
SCR

Trend 1: Videá už nejaký ten rok valcujú sociálne siete, no tento rok sa do popredia ešte viac dostanú Live videá na rôznych platformách. Veľkou výhodou práve Live streamov je priamy zásah v reálnom čase a mieste blízkom užívateľovi. Video obsahom viete zasiahnuť oveľa väčšie publikum ako len text s obrázkom.

Trend 2: Chatboty, pomocou ktorých môžete zautomatizovať komunikáciu so zákazníkom bez toho, aby na všetko odpisovali nejakí zamestnanci. Obsah, ktorý zákazníkovi ponúkate môže byť personalizovaný - dávate mu pocit dôležitosti a vierohodnosti a samozrejme mu do komunikácie viete prihodiť aj nejakú reklamu na váš produkt/službu.

archív

Kristína Hubinská
špecialistka na sociálne siete
Pizza SEO

Trend 1: Zamerať by sa mali na mobilné zariadenia. Tie by mali byť, čo sa týka sociálnych sietí, prioritou každého jedného marketéra a malo by im byť prispôsobené všetko, čo sa na sociálnych sieťach udeje. Jedným z hlavných trendov v tomto smere bude rastúca dôležitosť využívania messengerov. Už minulý rok sa mnohé spoločnosti pustili do aktívneho využívania Messenger Botov na Facebooku, tento rok sa očakáva v tejto oblasti ďalší rast a ich čoraz väčšie prepojenie s e-commercom.

Trend 2: Rok 2017 sa bude taktiež niesť v znamení "obsahu pre ľudí" - formáty ako live videá alebo formy “miznúceho” obsahu v Snapchate a Instagram Stories, čo znamená mierny odklon od nablískaného a detailne naplánovaného obsahu s väčším dôrazom na to “ľudské”.

osobný archív

Ján Urbančík
riaditeľ
NetSuccess

Trend 1: Personalizovaný obsah - Zaujímajte sa o svojich zákazníkov. Používatelia sú presýtení z nasilu prijímaného obsahu, ktorý s nimi často nemusí súvisieť. Chcú sa so značkou a jej obsahom vedieť stotožniť, profitovať z neho. Prepojením získaných dát od zákazníkov s tvorbou obsahu na sociálnych sieťach vytvoríte cestu ako naplniť túžby konzumentov obsahu a zvýšiť ich engagement s Vašou značkou.

Trend 2: Live streaming - Rozpočty vložené do videoobsahu sa podľa prieskumov budú významne navyšovať aj v roku 2017, čo umožní profesionálom experimentovať na poli živého vysielania. Táto funkcia je značne propagovaná a tlačená samotnými sociálnymi sieťami a zároveň je vhodným nástrojom pre zdieľanie personalizovaného obsahu, čo z nej robí trend aj na rok 2017.

ADM

ADMA

Róbert Lelkes
Online Marketing Specialist
RIESENIA.com

Trend 1: LIVE! Značky sa musia naučiť, ako byť aktuálni, live, rýchlo reagovať na sociálnych sieťach a nebáť sa skúšať nové veci. Nie každý sa odváži byť naživo na internete. Tí, čo to dokážu, budú mať jednoznačne väčší engagement a vyššiu lojalitu užívateľov.

Trend 2: Viac dát k personalizácii kampaní Vďaka podrobnejším informáciám o užívateľoch bude jednoduchšie indentifikovať ich nákupnú fázu (SEE - THINK - DO - CARE), obzvlášť DO. Taktiež bude viac technologických možností, ako zabezpečiť lokalizáciu a personalizáciu kampaní (napr. len produkty dostupné v najbližšej kamennej predajni).

archív

Pavol Lelák
Social Media Specialist
ecake

Trend 1: Originálna video inzercia. V roku 2017 by sa mali značky zamerať najmä na inzerovanie prostredníctvom vlastného originálneho video obsahu. Na sociálnych sieťach už live video (nasledované 360 ° videami a virtuálnou realitou) obhájilo svoju pozíciu, tento rok prišiel čas naplno využiť jeho silu. Značky, ktoré si to uvedomia na začiatku, budú mať veľkú výhodu.

Trend 2: Propagácia značky Potenciálni zákazníci si budú čoraz viac vyhľadávať informácie o značkách na sociálnych sieťach na úkor návštev firemných webov. Prezentácia značiek prostredníctvom sociálnych médií bude teda ešte významnejšia. Trend vyhľadávania informácií prostredníctvom sociálnych sietí bude čoraz výraznejší a značky by na nich nemali podceniť dôležitosť uverejňovania informácií, získavania kladných hodnotení a promptný zákaznícky servis. Napríklad aj prostredníctvom chatbotov.

Martin Rajec
Social Media Specialist
Zaraguza

Trend 1: Biznis pohľad na social media. Merať dosahy, videnia a interakcie už nebude stačiť. Preto každá značka, ktorá bude komunikovať na social media, bude chcieť vidieť priamy dopad na biznis metriky. Je potrebné preto uvažovať, ako sa dostať od awareness až po samotnú konverziu. Na Facebooku si auto nikto nebude kupovať, ale objednať si testovaciu jazdu nie je problém pre nikoho.

Trend 2: Efektívna práca s videoobsahom. Videotrend je tu už zopár rokov, dnes ale nestačí vytvoriť video a pustiť ho do všetkých médií. Celkom iné požiadavky má TV, YTB, FB, IG. Inak sa bojuje o divácku pozornosť v jednotlivých kanáloch a nemôžeme tvoriť kreatívu na úkor posolstva brandu či produktu. Ľahko sa môže stať, že video má množstvo interakcií, je "páčivé" avšak znalosť značky/produktu neposilňuje.

01 - Modified: 2025-07-03 14:43:52 - Feat.: - Title: ADMA víta vo svojich radoch novú členskú agentúru daren & curtis 02 - Modified: 2024-04-26 20:30:33 - Feat.: - Title: Spoznajte víťazov Digital PIE 2024 a Digital PIE agency 03 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 04 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 05 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 09:47