Valné zhromaždenie Rady pre reklamu na svojom ostatnom zasadnutí rozhodovalo o zložení Arbitrážnej komisie, ktorá posudzuje sťažnosti na reklamu a rozhoduje v otázkach reklamnej etiky. Okrem doterajších odborníkov Komisiu posilnili Braňo Macko, Marek Mikle a Pavol Minár.
Pavol Minár má viac ako 24 rokov skúseností v marketingu, reklame, budovaní značiek a prieskume trhu. V roku 2021 bol odborným mesačníkom Stratégie menovaný jednou z osobností, ktoré v uplynulej dekáde formovali dianie v slovenskej reklame a marketingu. O marketingu pravidelne publikuje v TA3, Markíze, RTVS, Joj, TRENDe, Stratégiách. Je držiteľom viac ako 20 cien za efektivitu marketingovej komunikácie (EFFIE) na Slovensku, v Českej republike a v Rumunsku. Bolo shortlistovaný na Cannes Lions, Golden Drum a Eurobest a je držiteľom Klinca za kreativitu. "Reklama pomáha napĺňať ľudské potreby a túžby, veľmi prospieva ekonomike a tie najlepšie kúsky z nej sú umením. Reklama toho dokáže veľmi veľa. Keď ju však zoberú do rúk tí, ktorí sú schopní všetkého, môžu ju zneužiť a spôsobiť veľa zla. Poslaním Arbitrážnej komisie RPR je, aby sa toto nedialo. Je mi cťou byť jej novým členom a ďakujem účastníkom a účastníčkam Valného zhromaždenia RPR za dôveru, vážim si ju", uviedol Pavol Minár.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu má aktuálne 14 členov a pracuje v tomto zložení: Andrea Cocherová (marketingová komunikácia), Pavol Cvik (advokát, mediálne a farmaceutické právo), Martin Drobný (IT technológie), Oľga Gyarfášová (sociologička), Radoslav Kutaš (právnik, spoluautor Kódexu), Marcel Lukačka (direct marketing), Braňo Macko (marketingová komunikácia, content marketing), Marek Mikle (marketingová komunikácia, finančný marketing), Pavol Minár (marketingová komunikácia), Maru Mitlíková (digitálny marketing), Vladimír Paštinský (sociálne siete a influencer marketing, on-line reklama), Slavomíra Salajová (právnička, mediálne a autorské právo), Róbert Slovák (marketingová komunikácia), Mária Tóthová Šimčáková (detská psychologička).
Rada pre reklamu združuje viac ako 30 členov, ktorí pôsobia v reklamnom priemysle a svoje zastúpenie v nej majú zadávatelia reklamy, reklamné agentúry, branžové asociácie, médiá a vysielatelia ako aj osobnosti z marketingu a reklamy. Prezidentkou Rady pre reklamu je Miriam Benčíková Kušnírová, výkonnou riaditeľkou Eva Tiko Rajčáková.
Okrem nových členov Arbitrážnej komisie, prijala medzi seba aj Rada pre reklamu. Novým členom združenia podporujúceho etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku je Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.
„Členstvo v Rade pre reklamu vnímame ako významný krok k prepojeniu akademického prostredia s praxou. Naši pedagógovia budú pri hodnotení a posudzovaní etickej roviny reklamných komunikátov určite prínosom, nakoľko sa tejto oblasti aktívne venujeme nielen vo výučbe, ale aj v rámci vedecko-výskumnej činnosti“, uviedol Andrej Brník, prodekan pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou na FMK UCM v Trnave.
„Teší nás, že k podpore a presadzovaniu etiky v reklame sa oficiálne prihlásila aj vzdelávacia inštitúcia. Veríme, že vzájomnou spoluprácou a aktivitami presadzovanie etických princípov ešte viac posilníme a prispejeme k tomu, aby sa reklamná etika stala prirodzenou súčasťou profesijného správania budúcich marketérov a kreatívcov“, hovorí Miriam Benčíková Kušnírová, prezidentka RPR.