Valné zhromaždenie Rady pre reklamu na svojom ostatnom zasadnutí rozhodovalo o zložení Arbitrážnej komisie, ktorá posudzuje sťažnosti na reklamu a rozhoduje v otázkach reklamnej etiky. Okrem doterajších odborníkov Komisiu posilnili Braňo Macko, Marek Mikle a Pavol Minár.
Braňo Macko aktuálne vedie vlastnú content marketingovú agentúru Ponyhouse. Pred jej založením pracoval ako copywriter v MUW Saatchi&Saatchi, Digita.sk, ale aj ADMA. Má za sebou úspešné spolupráce s Telekomom, Red Bullom, 365.bank, Tatra Flowers, IBM či RTVS. Je spoluzakladateľom študentskej súťaže v on-line marketingu DOSKA. „Samoregulácia je kľúčový mechanizmus pre zdravý rozvoj každého odvetvia. Som vďačný, že sa môžem podieľať na tom, aby sa reklama na Slovensku robila eticky a teším sa na všetky výzvy spojené s pôsobením v Arbitrážnej komisii RPR“, myslí si Braňo Macko.
Marek Mikle získal svoje bohaté skúsenosti s marketingovou komunikáciou na viacerých pozíciách doma aj v zahraničí. Pôsobil ako výkonný kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Creo/Young & Rubicam, neskôr viedol korporátnu a marketingovú komunikáciu vo VÚB banke a v roku 2014 nastúpil na pozíciu riaditeľa oddelenia komunikácie Poštovej banky. Od roku 2017 je riaditeľom oddelenia značky a komunikácie Union poisťovne. O svojom zvolení do Komisie povedal: „Veľmi si vážim dlhoročné a odborné pôsobenie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu na Slovensku a vnímam ju ako unikátneho ochrancu práv spotrebiteľa a občana. Jej rozhodnutia vnímam ako zásadné aj do budúcnosti, lebo sa podľa nich vyvíja aj reklama na Slovensku a určujú sa hranice toho, čo sa môže a čo už nie. V tak kreatívnej oblasti, akou je práve reklama je nesmierne dôležité, aby tvorcovia komunikácie jasne rozumeli pravidlám a hraniciam. Som veľmi rád, že budem môcť svojou troškou prispieť k dodržiavaniu pravidiel v slovenskej reklame.“
Pavol Minár má viac ako 24 rokov skúseností v marketingu, reklame, budovaní značiek a prieskume trhu. V roku 2021 bol odborným mesačníkom Stratégie menovaný jednou z osobností, ktoré v uplynulej dekáde formovali dianie v slovenskej reklame a marketingu. O marketingu pravidelne publikuje v TA3, Markíze, RTVS, Joj, TRENDe, Stratégiách. Je držiteľom viac ako 20 cien za efektivitu marketingovej komunikácie (EFFIE) na Slovensku, v Českej republike a v Rumunsku. Bolo shortlistovaný na Cannes Lions, Golden Drum a Eurobest a je držiteľom Klinca za kreativitu. "Reklama pomáha napĺňať ľudské potreby a túžby, veľmi prospieva ekonomike a tie najlepšie kúsky z nej sú umením. Reklama toho dokáže veľmi veľa. Keď ju však zoberú do rúk tí, ktorí sú schopní všetkého, môžu ju zneužiť a spôsobiť veľa zla. Poslaním Arbitrážnej komisie RPR je, aby sa toto nedialo. Je mi cťou byť jej novým členom a ďakujem účastníkom a účastníčkam Valného zhromaždenia RPR za dôveru, vážim si ju", uviedol Pavol Minár.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu má aktuálne 14 členov a pracuje v tomto zložení: Andrea Cocherová (marketingová komunikácia), Pavol Cvik (advokát, mediálne a farmaceutické právo), Martin Drobný (IT technológie), Oľga Gyarfášová (sociologička), Radoslav Kutaš (právnik, spoluautor Kódexu), Marcel Lukačka (direct marketing), Braňo Macko (marketingová komunikácia, content marketing), Marek Mikle (marketingová komunikácia, finančný marketing), Pavol Minár (marketingová komunikácia), Maru Mitlíková (digitálny marketing), Vladimír Paštinský (sociálne siete a influencer marketing, on-line reklama), Slavomíra Salajová (právnička, mediálne a autorské právo), Róbert Slovák (marketingová komunikácia), Mária Tóthová Šimčáková (detská psychologička).
Rada pre reklamu združuje viac ako 30 členov, ktorí pôsobia v reklamnom priemysle a svoje zastúpenie v nej majú zadávatelia reklamy, reklamné agentúry, branžové asociácie, médiá a vysielatelia ako aj osobnosti z marketingu a reklamy. Prezidentkou Rady pre reklamu je Miriam Benčíková Kušnírová, výkonnou riaditeľkou Eva Tiko Rajčáková.
Okrem nových členov Arbitrážnej komisie, prijala medzi seba aj Rada pre reklamu. Novým členom združenia podporujúceho etickú samoreguláciu v oblasti reklamy na Slovensku je Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.
„Členstvo v Rade pre reklamu vnímame ako významný krok k prepojeniu akademického prostredia s praxou. Naši pedagógovia budú pri hodnotení a posudzovaní etickej roviny reklamných komunikátov určite prínosom, nakoľko sa tejto oblasti aktívne venujeme nielen vo výučbe, ale aj v rámci vedecko-výskumnej činnosti“, uviedol Andrej Brník, prodekan pre rozvoj a vzťahy s verejnosťou na FMK UCM v Trnave.
„Teší nás, že k podpore a presadzovaniu etiky v reklame sa oficiálne prihlásila aj vzdelávacia inštitúcia. Veríme, že vzájomnou spoluprácou a aktivitami presadzovanie etických princípov ešte viac posilníme a prispejeme k tomu, aby sa reklamná etika stala prirodzenou súčasťou profesijného správania budúcich marketérov a kreatívcov“, hovorí Miriam Benčíková Kušnírová, prezidentka RPR.