365.bank kampaň rodová rovnosť
StoryEditor

365.bank upozorňuje na problém rodovej (ne)rovnosti a mužsko-ženských stereotypov

01.06.2022, 15:30
Autor:
redred

Online kampaň prináša pohľad na tému optikou detí.

S cieľom podporiť myšlienku rodovej rovnosti spúšťa Trišesťpäťka v spolupráci so vzdelávacou platformou zmudri.sk edukatívnu online kampaň. Do hlavných úloh obsadila banka deti a tínedžerov, ktoré spontánnym, autentickým a častokrát aj vtipným spôsobom reagujú na otázky súvisiace s rolami, postavením či odmeňovaním mužov a žien.

Chlapci neplačú, ružová je farba pre dievčatá a žena by sa mala starať o domácnosť, zatiaľ čo muž by mal zarábať peniaze. Prvé mužsko-ženské stereotypy sa objavujú už u detí a u mladých ľudí. Potvrdzuje to aj najnovší prieskum od agentúry 2muse, ktorý si dala vypracovať 365.bank pri príležitosti šírenia povedomia o tejto téme.

„Zodpovedné spoločnosti by mali byť nositeľom hodnôt a v rámci svojho mediálneho priestoru formovať postoje a kultivovať spoločnosť. Nedostatočnú rodovú rovnosť pritom považujeme za jeden z dnešných problémov. Ženy vykonávajú až 3/4 celkovej neplatenej práce, majú menej času na osobnostný rozvoj, kariérny rast a v konečnom dôsledku zarábajú o pätinu menej ako muži. Všetky tieto aspekty následne zhoršujú ich finančnú kondíciu, znižujú schopnosť vytvárať si rezervu a tým aj ekonomickú samostatnosť a v budúcnosti aj výšku dôchodku,“ vysvetľuje Linda Valko Gáliková, PR manažérka 365.bank.

„Pri téme rodovej rovnosti existuje medzi mladými ľuďmi veľké množstvo mýtov, predsudkov, či dokonca dezinformácií. Stretávame sa s tým pri našej práci na základných a stredných školách. Preto je pre nás veľmi dôležité diskutovať s mladými na tieto témy nielen na samotných školách, ale aj v online priestore prostredníctvom nášho vzdelávacieho obsahu na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje Julián Gerhart, Director & Co-founder zmudri.sk.

Koncept kampane bol pripravený inhouse. Online video je dostupné v rámci kanálov zmudri.sk a 365.bank. Téma bude ďalej rozvíjaná napríklad v PR a internej komunikácii banky.

Podľa spomínaného prieskumu je až polovica detí a tínedžerov presvedčených, že primárnou úlohou ženy je starať sa o domácnosť. Jej rolu tak vnímajú najmä prostredníctvom domácich prác, varenia či nákupov. Dokonca takmer tretina je presvedčená, že žena, na rozdiel od muža, musí vedieť variť.

Až na štvrtom mieste si asociujú ženy s prácou vo svojom bežnom zamestnaní. Naopak, mužom pripisujú práve túto aktivitu najčastejšie. Zaujímavosťou pritom je, že stereotypné vnímanie rolí prevažuje viac u chlapcov ako u dievčat.

Výsledkom mužsko-ženských stereotypov je pritom podľa 365.bank aj veľký tlak na mužov súvisiaci s potrebou finančného zabezpečenia, ich vnímaním ako živiteľov rodiny, ale aj obmedzovaním prejavovania emócií.

Podľa prieskumu banky sa až 40 % detí prikláňa k tvrdeniu, že muži by mali byť tí silnejší. Polovica je presvedčená, že primárne otec by mal vedieť rodinu finančne zabezpečiť. Muži sa tak môžu častejšie dostať do zvýšeného finančného vypätia a stresu. Peniaze sú pritom vo všeobecnosti jedným z najväčších stresových faktorov v živote človeka. V dôsledku rodovej nerovnosti a finančných stereotypov je táto ťarcha spravidla na pleciach muža.

 

01 - Modified: 2024-03-04 15:04:46 - Feat.: - Title: 365.bank dáva "Deň k dobru" a dočasne mení logo na 366 02 - Modified: 2023-11-03 12:09:51 - Feat.: - Title: Značky by si mali nájsť originálny priestor a vedieť ľudí spájať 03 - Modified: 2023-10-23 09:45:52 - Feat.: - Title: 365.bank spúšťa ďalší spot komunikačného konceptu „Jednoduchšie, ako ste čakali“ 04 - Modified: 2023-10-09 14:43:57 - Feat.: - Title: Ako budovať značku, ktorú budú zákazníci milovať? 05 - Modified: 2023-09-04 10:20:37 - Feat.: - Title: 365-ka prináša reklamný sitcom a odkazuje: Je to jednoduchšie, ako ste čakali!
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 13:25