Mladí ľudia míňajú takmer 20 percent svojich výdavkov na nové oblečenie. V mnohých prípadoch ide práve o fast fashion, o ktorej sa už dlhšie hovorí ako o veľkom probléme. Práve tejto téme sa ČSOB venuje vo svojej tohtoročnej kampani na FUN účet.
Každý, kto nosí „rýchlu módu“, má na sebe oblečenie v hodnote desiatok tisíc litrov. Nejde však o sumu peňazí, ale o množstvo vody spotrebovanej pri výrobe.
Tak vznikla netradičná idea, ktorú dopĺňa kampaňový odkaz Nemíňaj litre na fast fashion. Zámerom však nie je poučovať, skôr upozorniť na tento súčasný problém a rozšíriť o ňom povedomie pomocou komunikačnej sily banky. Celá kampaň tak aj spolu so zodpovedným investovaním ponúka priestor na zamyslenie sa a hľadanie riešení.
O akom množstve litrov sa pri fast fashion vlastne bavíme? O tom sa spolu s hlavnou hrdinkou dozviete v online videu. To vzniklo v spolupráci s produkciou Playground 13 pod režisérskou taktovkou Pepeho Ehrenbergera. Autorom konceptu je dvorná agentúra ČSOB MUW Saatchi & Saatchi.
„Väčšinou sa na tomto mieste objavujú vety o ‚insightoch zo života‘ či ‚úsmevných scénach‘ v spote. Ja by som chcel tento priestor využiť na poďakovanie klientovi za to, že tomuto nášmu nápadu veril a bojoval zaň. Obrovská vďaka patrí aj Pepemu, produkcii a všetkým ľuďom, ktorí sa okolo tohto projektu zišli. Špeciálne Eme – našej hlavnej hrdinke –, ktorá niekoľkohodinové máčanie v akváriu zvládla na jednotku. A ešte aj na druhý deň vyhrala na Majstrovstvách Slovenska v plávaní. Verím, že sa naša kampaň mladým zapáči, keďže problematiku fast fashion majú navnímanú a o to viac si vezmú kampaň za svoju. A snáď nám odpustia vodu, čo sme pri točení minuli – nebolo to viac, ako sa spotrebuje na výrobu jedného trička,“ hovorí Jakub Kuvik, kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi.
Okrem online videa je kampaň podporená aj kľúčovým vizuálom a množstvom ďalších doplnkových aktivít. V uliciach môžete napríklad stretnúť Vodnú políciu, ktorá zhodnotí outfity okoloidúcich. Za zmienku tiež stojí špeciálna spolupráca s influencermi a edukačný content o zodpovednejšom správaní k nákupu a údržbe oblečenia.
Zodpovedné správanie sa k planéte bolo pre ČSOB témou napríklad aj minulý rok na jeseň. Minuloročná kampaň Fun účet pre mladých sa niesla v duchu posolstva Budúcnosť môže mať lepšiu príchuť. Agentúra MUW Saatchi&Saatchi vychádzala z myšlienky, že to čím kŕmime našu planétu, sa nám už dnes vracia späť na tanier v podobe jedál obsahujúcich aj množstvo mikroplastov. V spote sme videli foodbogera ČOJE, ktorý ochutnal plastový burger.
Vizitka najnovšej kampane:
Klient: ČSOB - Patrícia Bialončíková
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative Director: Jakub Kuvik
Art Director: Peter Danada
Copywriter: Juraj Chmel, Adriana Krutá, Martin Krafčík
Stratég: Jakub Straka
Account Director: Hanka Krupová
Account Manager: Petra Kalmárová, Niki Weng
Produkcia: Playground 13
Réžia: Pepe Ehrenberger
Fotografia: Martin Tomečko, Marek Wurfl