StoryEditor

ČSOB pre mladých: Nemíňajte litre na fast fashion

09.06.2022, 13:26
Autor:
redred

Nová kampaň od MUW Saatchi & Saatchi na FUN účet opäť apeluje na spoločenskú zodpovednosť.

Mladí ľudia míňajú takmer 20 percent svojich výdavkov na nové oblečenie. V mnohých prípadoch ide práve o fast fashion, o ktorej sa už dlhšie hovorí ako o veľkom probléme. Práve tejto téme sa ČSOB venuje vo svojej tohtoročnej kampani na FUN účet.

 

Každý, kto nosí „rýchlu módu“, má na sebe oblečenie v hodnote desiatok tisíc litrov. Nejde však o sumu peňazí, ale o množstvo vody spotrebovanej pri výrobe.

Tak vznikla netradičná idea, ktorú dopĺňa kampaňový odkaz Nemíňaj litre na fast fashion. Zámerom však nie je poučovať, skôr upozorniť na tento súčasný problém a rozšíriť o ňom povedomie pomocou komunikačnej sily banky. Celá kampaň tak aj spolu so zodpovedným investovaním ponúka priestor na zamyslenie sa a hľadanie riešení.

 

O akom množstve litrov sa pri fast fashion vlastne bavíme? O tom sa spolu s hlavnou hrdinkou dozviete v online videu. To vzniklo v spolupráci s produkciou Playground 13 pod režisérskou taktovkou Pepeho Ehrenbergera. Autorom konceptu je  dvorná agentúra ČSOB MUW Saatchi & Saatchi.

Väčšinou sa na tomto mieste objavujú vety o ‚insightoch zo života‘ či ‚úsmevných scénach‘ v spote. Ja by som chcel tento priestor využiť na poďakovanie klientovi za to, že tomuto nášmu nápadu veril a bojoval zaň. Obrovská vďaka patrí aj Pepemu, produkcii a všetkým ľuďom, ktorí sa okolo tohto projektu zišli. Špeciálne Eme – našej hlavnej hrdinke –, ktorá niekoľkohodinové máčanie v akváriu zvládla na jednotku. A ešte aj na druhý deň vyhrala na Majstrovstvách Slovenska v plávaní. Verím, že sa naša kampaň mladým zapáči, keďže problematiku fast fashion majú navnímanú a o to viac si vezmú kampaň za svoju. A snáď nám odpustia vodu, čo sme pri točení minuli – nebolo to viac, ako sa spotrebuje na výrobu jedného trička,“ hovorí Jakub Kuvik, kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi.

 

Okrem online videa je kampaň podporená aj kľúčovým vizuálom a množstvom ďalších doplnkových aktivít. V uliciach môžete napríklad stretnúť Vodnú políciu, ktorá zhodnotí outfity okoloidúcich. Za zmienku tiež stojí špeciálna spolupráca s influencermi a edukačný content o zodpovednejšom správaní k nákupu a údržbe oblečenia.

Zodpovedné správanie sa k planéte bolo pre ČSOB témou napríklad aj minulý rok na jeseň. Minuloročná kampaň  Fun účet pre mladých sa niesla v duchu posolstva Budúcnosť môže mať lepšiu príchuť. Agentúra MUW Saatchi&Saatchi vychádzala z myšlienky, že to čím kŕmime našu planétu, sa nám už dnes vracia späť na tanier v podobe jedál obsahujúcich aj množstvo mikroplastov. V spote sme videli foodbogera ČOJE, ktorý ochutnal plastový burger.

 

Vizitka najnovšej kampane:

Klient: ČSOB - Patrícia Bialončíková

Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi

Creative Director: Jakub Kuvik

Art Director: Peter Danada

Copywriter: Juraj Chmel, Adriana Krutá, Martin Krafčík

Stratég: Jakub Straka

Account Director: Hanka Krupová

Account Manager: Petra Kalmárová, Niki Weng

Produkcia: Playground 13

Réžia: Pepe Ehrenberger

Fotografia: Martin Tomečko, Marek Wurfl

image

ČSOB, Fun účet

 

 

01 - Modified: 2024-02-22 09:14:16 - Feat.: - Title: ČSOB v maratónskej komunikácii motivuje ľudí, aby nepozerali na výhovorky 02 - Modified: 2023-11-02 10:54:23 - Feat.: - Title: ČSOB má novú hovorkyňu. Stala sa ňou Michaela Lovásová 03 - Modified: 2023-07-28 14:50:15 - Feat.: - Title: Ľudia bez domova či psy v útulku a prázdniny? ČSOB dáva účty zadarmo tretiemu sektoru 04 - Modified: 2023-05-17 12:59:21 - Feat.: - Title: Zažite komfort v cestovaní vďaka bankovej aplikácii 05 - Modified: 2023-03-16 15:03:35 - Feat.: - Title: Otvorenosť, efektivita a rýchlosť: Tieto témy dominujú internej komunikácii (anketa)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 20:22