StoryEditor

Inšpirácia z Cannes: Čím vyhrávajú reklamy v mobilných platformách

27.06.2022, 12:25
Autor:
redred

Prinášame prehľad najúspešnejších projektov v Mobile kategórii. Čím si práce vyslúžili ocenenie?

Najvyššie ocenenia z Cannes Lions sú už definitívne rozdané a festival je za nami. Pozreli sme sa však, aké práce vyhrávajú vo vybraných kategóriách a čo porota oceňuje.

Nechajte sa inšpirovať tentokrát kategóriou Mobile, ktorá je už niekoľko rokov na vzostupe. Svedčí o tom aj počet prihlášok v tejto kategórií – vyše 500.

Porotcovia mali za úlohu hodnotiť nápad, exekúciu a fakt, či sa samotný nápad hodí pre danú platformu, dopad a výsledky. Ako to už býva, na tieto a podobné moderné kategórie býva tlak aj na výsledok ako taký. O to môže byť pre tvorcov táto kategória náročnejšia, avšak prináša oveľa väčšie možnosti.

Jednou z hlavných kritérií je aj fakt, že mobil alebo iné zariadenie, ktoré máme neodmysliteľne so sebou každý deň, je nevyhnutné na to, aby sa zrealizovala idea, a je teda jej neodmysliteľnou súčasťou.

Pozrite sa, ako sa vybrané práce zhostili kritérií. Prinášame ukážky zlatých Levov:

Argentínska banka otvorila za rok milión účtov

Insight: Argentínska banka Itaú sa profiluje ako banky, ktorá chce spraviť z finančných povinností tak trochu jednoduchšiu záležitosť. Jednou z ich hlavných stratégií je zjednodušovať život. Avšak v Argentíne bankové aplikácie a vôbec banky zaostávajú v digitálnej skúsenosti. Argentínčania sú zvyknutí na digitálne peňaženky, či aplikácie, ktoré trackujú ich zdravie. Avšak banky výrazne za nimi zaostávajú. A to nenahráva banke Itaú v jej jasnej missi – zjednodušovať život svojim klientom vďaka technológiám.

Cieľ: Cieľom bolo 450 000 otvorených účtov a výrazne posilniť pozíciu ako inovatívnej banky odlišnej od tých ostatných.

Cieľovka: Zacielili na mladých vo veku 25 – 40, ktorí sa zverili s problémom, že nie vždy majú voľné miesto v telefóne pre ďalšiu aplikáciu, nerozumejú home bankingu a očakávajú UX na úrovni ostatných aplikácií. Riešením bol WhatsApp – miesto, kde mladí chodia denne.

Riešenie: Vyše 95 percent Argentínčanov používa WhatsApp, takže vytvorili CuentaChat, bankový účet, ktorý ľahko založíte a spravujete cez WhatsApp. Takže ľudia nemusia sťahovať aplikácie, alebo sa učiť tej novej.

Výsledok: 1 milión účtov otvorených za rok, 40 percent z novo otvorených účtov pochádzali z oblasti, kde banka nemá pobočky

63 mediálnych výstupov

Pozrite si, ako vyzerali konverzácie mladých Argentínčanov vo WhatsAppe, keď sa mali zložiť na niektoré účty, napríklad za jedlo. Itau banka tento problém vyriešila.

Nástroj, ktorý kontroluje vaše nákupy

Insight: Karibské pobrežie patrí medzi najčastejšie zasiahnuté hurikánom. Ľudia žijúci v tejto voľnomyšlienkárskej oblasti však nie sú pripravení na toto prírodné vyčíňanie a keď sa objaví, doslova sa nahrnú do supermarketov a vykúpia všetko v nich. Často sa stane, že pre ostatných nezostane nič v regáloch.

Cieľ: Zmeniť kolektívne správanie ľudí

Riešenie: SuperMax, supermarket, vytvoril nástroj s názvom The Eye Tracker, ktorý má zabrániť v tom, aby ľudia kupovali veci ešte pred hurikánom. Namiesto toho ponúka presný zoznam vecí, ktoré budete potrebovať v prípade blížiaceho sa hurikánu v oblasti, kde žijete. Tento nástroj má prinútiť žiť ľudí viac kolektívne a menej v panike. Nástroj tiež využíva dáta na to, aby presne lokalizoval hurikán a jeho silu. Pripomína tak známy Street View nástroj, no jeho účelom je, aby ľudia videli, ako sa hurikán pohybuje a pripravili sa tak efektívnejšie. Dostanú tak informácie v real time rovno aj so zoznamom vecí, ktoré si môžu zakúpiť v najbližšom SuperMax obchode, alebo samozrejme objednať online cez aplikáciu.

image

Cannes Lions - Mobile

Nájdi Burger, dostaneš zľavu

Burger King sa rozhodol byť bližšie k hráčom hier, hovoriť ich jazykom a pritom nestratiť svoj vlastný pozicioning na trhu. V Brazílii na to mal vhodné prostredie, keďže táto krajina je tretia najväčšia hráčska komunita vo svete. Najväčším problémom hráčov je moment, keď sa hra zastaví z technických dôvodov. Zároveň táto cieľovka nepočúva na klasické reklamy. A tak Burger King stál pred veľkou výzvou.

Riešenie: V riešení sa rozhodli vsunúť do aplikácie obrázky a momenty, ktoré pripomínajú zaseknutý dej práve z dôvodu technickej chyby. Ak ste takúto „chybu“ našli, dostali ste zľavu. Ľudia si museli stiahnuť oficiálnu Burger King aplikáciu a hľadať každý deň obrázky sendvičov v menu. Ak ste ich našli, dostali ste zľavu na daný deň.

image

Cannes Lions Mobile

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 16:52