Najväčšia prehliadka kreativity Cannes Lions 2022 sa skončila, pozrime sa spätne na ocenenia, o ktorých rozhodla medzinárodná porota. Len v kataegórii Film bolo odovzdaných 61 ocenení, dve práce získali Grand Prix. Ktoré to boli?
Prvé Grand Prix v kategórii Film putovalo za kampaň britskej televíznej stanice Channel 4 Super Human. Stanica aj tentoraz propagovala k blížiacej sa paraolympiáde v Tokyu svoje športové spravodajstvo. Aj tentoraz autori vsadili na chytľavú melódiu, pričom tentoraz vidíme športovcvo so všetkými ich chybami a frustráciami, s ktorými sa denne, ako každý bežný človek musia vysporiadať. Film vytvorila interná agentúra 4Creative Channel 4 a režíroval ho uznávaný kameraman Bradford Young.
Pripomeňme, že aj predchádzajúci film s názvom We're the Superhumans, ktorý bol určený na propagáciu spravodajstva z paraolympiády v Riu, vyhral v roku 2017 Cannes Grand Prix.
Ďalším Grand Prix v kategórii Film bol ocenený viac ako osem minútový spot od Apple, v ktorom "si zahrali" všetky produkty značky. Vtipný príbeh kolegov z práce s názvom Escape from the Office, nám ukazuje ako by to mohlo vyzerať, keby sme chceli utiecť pred tyranským šéfom a popritom dostali skvelý podnikateľský nápad.
Do tretice predstavujeme Grand Prix z kategórie Film Craft. Tu získal najvyššie ocenenie nemecký reťazec Penny s prácou The Wish. Ide o vianočný príbeh matky a syna. V príbehu vidíme ako si mama pre svojho syna želá úplne jednoduché veci - ako tajne odchádza z domu, odíde z vyučovania, chodí na party a prvýkrát sa zaľúbi. V kontexte pandémie sa aj tieto jednoduché želania stávajú príliš vzdialené. Pre zaujímavosť porota len v tejto kategórii viac ako 7000 prihlášok, odovzdala 54 Levov.