Flexitarián, vegetarián alebo vegán – čoraz viac ľudí sa vedome rozhoduje pre stravovanie bez mäsa či akýchkoľvek živočíšnych produktov. Mnohí k takémuto rozhodnutiu pristupujú z dôvodu rešpektovania zvierat a životného prostredia, pre iných je motivujúca pestrosť a chuť vegetariánskej a vegánskej kuchyne. A práve pre týchto spotrebiteľov je určená privátna značka Kauflandu - K-take it veggie, ktorú aktuálne podporuje komunikáciou z dielne agentúry THIS IS LOCCO.
„Keďže dopyt po alternatívach mäsa z roka na rok rastie, chceme našim zákazníkom ponúknuť aj v tejto oblasti čo najširší sortiment, ktorý vyhovuje ich potrebám a preferenciám. Zároveň ním plánujeme osloviť nielen tých, ktorí dlhodobo preferujú rastlinnú stravu, ale aj tých, ktorí sú zvedaví a radi by vyskúšali niečo nové,“ hovorí Samuel Machajdík, hovorca spoločnosti Kaufland Slovensko.
„Vegetariánstvo či vegánstvo je super téma, ktorá ponúka množstvo insightov. Väčšina je však už reklamne výdatne prežutá. Navyše vegetariáni a vegáni už ponuku Kauflandu dobre poznajú. Výzva je osloviť aj 'mäsožrútov'. Veď veggie je také dobré, že ľudia už mäso celkom prestali jesť! Práve na tejto hyperbole sme založili náš spot – jeho hrdinkou je mäsiarka Milada, ktorej táto nová 'mánia' zasahuje do pracovnej rutiny. Komu má predávať mäso, keď všetci chcú veggie?“ hovorí Martin Polakovič, senior copywriter z THIS IS LOCCO.
„Zrazu chcú byť všetci veggie-tariáni,“ hovorí zamestnankyňa Kauflandu, ktorá pracuje za mäsovým pultom už dvadsať rokov. Sťažuje sa, že ľudia prestali jesť mäso – dávajú totiž prednosť ponuke vegetariánskych a vegánskych produktov v Kauflande. Mäsiarka je rázna žena, ktorá má ďaleko od jogínov či hipsterov, ktorých obyčajne vídať v spotoch na veggie výrobky. A práve preto sa stala hrdinkou tejto kampane.
„Úlohou bolo vytvoriť dlhodobý koncept na rôznorodé komunikačné highlighty Kauflandu počas roka. Preto sme hľadali výraznú vizualitu a na prvú priraditeľný komunikačný princíp, ktorý však vie poňať akúkoľvek tému. Stali sa ním ponosujúci sa zamestnanci, ktorí v humornom duchu podávajú jasný produktový message. Vďaka prostrediu a ich stylingu hneď vieme, že ide o Kaufland,“ dodáva Juraj Kováč, Creative a Strategy Director THIS IS LOCCO.
Video je čiastočne natočené štýlom mockumentary, no obsahuje aj filmové scény. S novým prístupom, ktorý interne voláme „mockumentary 2.0“ prišiel režisér Juraj Janiš už v treatmente.
Juraj Janiš režíroval spot pod produkciou Playground 13. Hero video je nasadené online, mediamix však zahŕňa aj TV spot so zostrihanou kreatívou a online formáty s key vizuálom.
Vizitka kampane:
Klient: Kaufland Slovensko (Janka Režňáková, Lenka Valachovičová, Barbora Šmidová)
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Art Director: Marek Sivý
Copywriter: Martin Polakovič, Adela Holubčíková
Account Manager: Diana Hromeková
Strategy Director: Juraj Kováč
Produkcia: Playground13
Réžia: Juraj Janiš
Fotograf: Šymon Kliman