Telekomunikačná spoločnosť Verizon ponúkla v New Yorku mrazivý zážitok. „Stačilo“ jej na to 300 000 MMS. Viedeňské múzeá chceli ukázať 100 ročné maľby nahých tiel. Súčasné sociálne médiá ich však cenzúrovali, a tak si urobili vlastné médium pre 18+ ročných. A nakoniec pekný príklad toho, ako využiť dáta o spotrebe domácností – veľmi užitočné pre ochranu planéty. Aj to je výber inšpirácií na dnešný deň.
Názov: 9/12 - THE UNTOLD STORY OF RECONNECTING NEW YORK
11. septembra 2001 sa New York po páde dvojičiek odpojil od okolitého sveta. A to nielen biznisovo, ale v daný deň bol napadnutý aj centrálny komunikačný hub spoločnosti Verizon, ktorý zásoboval značnú časť mesta. Nehovoriac o tom, že hlavná budova spoločnosti sídli v blízkosti dvojičiek a bola rovnako zasiahnutá.
Obnoviť spojenia, na ktorých mimichodom závisel aj Wall Street, bolo rozhodujúce. Preto na druhý deň 14 000 zamestnancov Verizonu riskovalo svoje životy, aby znova spojili New York s okolitým svetom a ten mohol opätovne komunikovať. O tomto hrdinstve dodnes noviny nepísali. Preto svoj kúsok slávy si Verizon vysluhuje po 20tich rokoch od udalosti.
V roku 2001 bol najinovatívnejší spôsob komunikácie SMSky, a tie využili i dnes. Vyspovedali 30 zamestnancov a vytvorili akúsi časovú os komunikácie z daného dňa. Vyzvali ľudí, aby sa zapojili do tohto projektu a prežili daný deň znovu – teda pokiaľ majú na to žalúdok. V daný deň, 12. septembra, im Verizon rozposlal reálne MMSky a tiež dostávali telefonáty od vládneho agenta. Ľudia sa tak reálne vďaka 3D vizualizácii preniesli do 12. septembra, teda deň potom, tak ako sa odohrával v životoch 14 000 zamestnancov Verizon, na ktorých pleciach bolo obnovenie spojenia New Yorku.
Názov: VIENNA STRIPS ON ONLYFANS
Súčasťou Viedne, ako mesta ikonického umenia, sú aj umelci spred vyše 100 rokov, ktorí zachytávajú nahotu v plnej svojej kráse v danej dobe. Múzeá považujú toto umenie za neodmysliteľnú súčasť, no Facebook a Instagram má na to iný názor. Po tom, ako niektoré múzeá vypublikovali ukážky prác slávnych majstrov (ako napríklad Gustav Klimt, Egon Schiele) ich algoritmus sociálnych sietí zablokoval a príspevky vymazal. Múzeá sa však rozhodli vrátiť nudistické umenie, ktoré zachytáva 100 ročnú krásu nahého tela, do rúk ľudí, nie algoritmu. A tak vytvorili platformu OnlyFans, ktorá umožňovala vstup iba 18+ ročným predplatiteľom. Za projektom stojí Vienna Tourist Board. Tento počin si vyslúžil obdivuhodné PR výsledky – 2,5 miliárd impresií, 150 miliónov engagementu, viac než 2500 článkov vypublikovaných po celom svete a tiež médiálne pokrytie, ktoré zasiahlo viac než 730 miliónov ľudí.
Názov: The green light signal
The green light signal je veľmi pekný projekt, ktorý získal ocenenie v Cannes. V kategórii Data patrí rozhodne medzi nápadité projekty s užitočným účinkom. Nám sa rovnako páči, pretože sa jedná o dômyselný projekt, ktorého realizácia nemusí byť nereálna.
V Británii zozbierali data o tom, aká je spotreba CO2 na území Británie, a podľa toho v reálnom čase vysielali signál do jednotlivých zapojených domácností. Domácnosti tak vedia, že je pravý čas na to, aby spustili svoju umývačku riadu, či nabili svoj elektro automobil – teda úkony, ktorý spotrebovávajú veľké množstvo energie.