Cannes Lions ocenená práca - Verizon pripomenul ľuďom mrazivý deň 11. september 2001
StoryEditor

Verizon pripomenul pád dvojičiek z 11. septembra. Ľudia na vlastnej koži zažili povestný deň

18.07.2022, 12:24
Autor:
redred

Ako získať nevídané PR, či ako perfektne využiť dáta. Kampane, ktoré valcujú súťaže kreativity.

Telekomunikačná spoločnosť Verizon ponúkla v New Yorku mrazivý zážitok. „Stačilo“ jej na to 300 000 MMS. Viedeňské múzeá chceli ukázať 100 ročné maľby nahých tiel. Súčasné sociálne médiá ich však cenzúrovali, a tak si urobili vlastné médium pre 18+ ročných. A nakoniec pekný príklad toho, ako využiť dáta o spotrebe domácností – veľmi užitočné pre ochranu planéty. Aj to je výber inšpirácií na dnešný deň.

 

Názov: 9/12 - THE UNTOLD STORY OF RECONNECTING NEW YORK

11. septembra 2001 sa New York po páde dvojičiek odpojil od okolitého sveta. A to nielen biznisovo, ale v daný deň bol napadnutý aj centrálny komunikačný hub spoločnosti Verizon, ktorý zásoboval značnú časť mesta. Nehovoriac o tom, že hlavná budova spoločnosti sídli v blízkosti dvojičiek a bola rovnako zasiahnutá.

Obnoviť spojenia, na ktorých mimichodom závisel aj Wall Street, bolo rozhodujúce. Preto na druhý deň 14 000 zamestnancov Verizonu riskovalo svoje životy, aby znova spojili New York s okolitým svetom a ten mohol opätovne komunikovať. O tomto hrdinstve dodnes noviny nepísali. Preto svoj kúsok slávy si Verizon vysluhuje po 20tich rokoch od udalosti.

V roku 2001 bol najinovatívnejší spôsob komunikácie SMSky, a tie využili i dnes. Vyspovedali 30 zamestnancov a vytvorili akúsi časovú os komunikácie z daného dňa. Vyzvali ľudí, aby sa zapojili do tohto projektu a prežili daný deň znovu – teda pokiaľ majú na to žalúdok. V daný deň, 12. septembra, im Verizon rozposlal reálne MMSky a tiež dostávali telefonáty od vládneho agenta. Ľudia sa tak reálne vďaka 3D vizualizácii preniesli do 12. septembra, teda deň potom, tak ako sa odohrával v životoch 14 000 zamestnancov Verizon, na ktorých pleciach bolo obnovenie spojenia New Yorku.

image

Cannes Lions ocenená práca - Verizon živo pripomenul udalosti z 11. septembra 2001

Názov: VIENNA STRIPS ON ONLYFANS

Súčasťou Viedne, ako mesta ikonického umenia, sú aj umelci spred vyše 100 rokov, ktorí zachytávajú nahotu v plnej svojej kráse v danej dobe. Múzeá považujú toto umenie za neodmysliteľnú súčasť, no Facebook a Instagram má na to iný názor. Po tom, ako niektoré múzeá vypublikovali ukážky prác slávnych majstrov (ako napríklad Gustav Klimt, Egon Schiele) ich algoritmus sociálnych sietí zablokoval a príspevky vymazal. Múzeá sa však rozhodli vrátiť nudistické umenie, ktoré zachytáva 100 ročnú krásu nahého tela, do rúk ľudí, nie algoritmu. A tak vytvorili platformu OnlyFans, ktorá umožňovala vstup iba 18+ ročným predplatiteľom. Za projektom stojí Vienna Tourist Board. Tento počin si vyslúžil obdivuhodné PR výsledky – 2,5 miliárd impresií, 150 miliónov engagementu, viac než 2500 článkov vypublikovaných po celom svete a tiež médiálne pokrytie, ktoré zasiahlo viac než 730 miliónov ľudí.

 

Názov: The green light signal

The green light signal je veľmi pekný projekt, ktorý získal ocenenie v Cannes. V kategórii Data patrí rozhodne medzi nápadité projekty s užitočným účinkom. Nám sa rovnako páči, pretože sa jedná o dômyselný projekt, ktorého realizácia nemusí byť nereálna.

V Británii zozbierali data o tom, aká je spotreba CO2 na území Británie, a podľa toho v reálnom čase vysielali signál do jednotlivých zapojených domácností. Domácnosti tak vedia, že je pravý čas na to, aby spustili svoju umývačku riadu, či nabili svoj elektro automobil – teda úkony, ktorý spotrebovávajú veľké množstvo energie.  

01 - Modified: 2022-08-04 21:41:44 - Feat.: - Title: Hodnotenie v júli: Kategória Digital Social Media 02 - Modified: 2022-08-04 21:13:41 - Feat.: - Title: Hodnotenie v júli: pozrite si práce prihlásené v kategórii OOH 03 - Modified: 2022-08-03 13:10:47 - Feat.: - Title: Ďalší úspech pre Slovensko. Režisér Maroš Milčík prináša z Berlin Commercial Awards Zlato 04 - Modified: 2022-08-03 08:29:21 - Feat.: - Title: Inšpirácia: Najväčší NFT event. Jedno dielo vytvorilo 15 000 ľudí 05 - Modified: 2022-08-01 15:10:16 - Feat.: - Title: Rad na pomaranče je opäť aktuálny. V kampani pre Jameson Orange
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. august 2022 02:14