Mastercard koncom júna tohto roka na festivale kreativity Cannes Lions predstavila svoj prvý hudobný album nazvaný Priceless. Obsahuje desať skladieb od desiatich umelcov z celého sveta, pričom každá má v sebe zakomponovanú ikonickú hudobnú znelku Mastercard. Album je k dispozícii exkluzívne na Spotify, neskôr sa však objaví aj na ďalších streamovacích platformách, uvádza sa tlačovej správe.
Každý umelec, ktorého sladbu si môžete vypočuť v albume, mal za úlohu začleniť melódiu značky do svojej piesne a ilustrovať, ako inovatívne je možné zvukovú značku využiť. Album predstavuje skladby od tvorcov, ako sú Michael Rice (Spojené kráľovstvo), Shiraz (Libanon), Good Harvest (Švédsko), Alma Lake (Kolumbia/USA), Raees (Alžírsko), Tejas (India), Nadine Randle (Spojené kráľovstvo/Švédsko), Tania (Austrália), Elle B. (USA) a Amaya (Slovinsko).
Značka Mastercard sa v roku 2019 rozšírila o zvukovú stopu, teda akýsi signál, vďaka ktorému môžete značku ľahšie rozpoznať. „Akustický prejav dodáva našej značke výrazne nový rozmer a je zásadnou súčasťou toho, ako ľudia spoločnosť Mastercard vnímajú a ako ju budú vnímať v budúcnosti. Zvučka našla široké uplatnenie, stretnúť sa s ňou môžete predovšetkým pri platení v obchode, keď zvukové logo identifikuje úspešnú transakciu vašou kartou Mastercard. Vytýčili sme si cieľ: vytvoriť melódiu Mastercard, ktorá bude pre firmu typická, bude ju autenticky vystihovať a zároveň bude použiteľná všade na svete a v ľubovoľnom hudobnom žánri. Nový album Priceless tomu dáva ďalší rozmer,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.
Mastercard sa za týmto účelom spojil s platformou producenta Timbalanda nazvanou Beatclub. Cieľom tejto spolupráce je podporiť začínajúcich umelcov prostredníctvom hudby a mentoringu. Nádejní hudobní tvorcovia spolupracovali s Timbalandom na remixoch dvoch skladieb vytvorených pre album Mastercard a demonštrovali tak prínos spolupráce medzi začínajúcimi umelcami a odborníkmi z brandže na všetkých úrovniach.
„Hudba je univerzálna vášeň, ktorá nás všetkých inšpiruje, spája a povznáša,“ hovorí Raja Rajamannar, globálny šéf marketingu a komunikácie spoločnosti Mastercard, ktorý zároveň pôsobil ako predseda poroty kreatívnej efektivity súťaže Cannes Lions. „Album ponúka skvelú príležitosť na nadviazanie kontaktu s ľuďmi takým spôsobom, ktorý je kultúrne relevantný, jedinečný a zábavný zároveň,“ dodáva.
V rámci spolupráce spoločnosť Mastercard zakúpi a poskytne ročné členstvo na platforme Beatclub stovkám tvorcov zo znevýhodnených komunít.
„Toto partnerstvo je prirodzeným vyústením spoločného cieľa Mastercard a Beatclub, teda podpory umelcov a priemyslu ako celku,“ vysvetľuje Timbaland. „Spoločne povznášame začínajúcich umelcov prostredníctvom hudby a mentoringu. Poskytovanie platforiem, nástrojov a kontaktov pre tvorcov, ktorí sa môžu venovať svojim vášňam, otvára dvere nespočetnému množstvu umelcov. Tí tak majú šancu preniknúť do priemyslu, ktorý im často hádže polená pod nohy.“
Finálne skladby zahrali na otváracom večierku usporiadanom spoločne so Spotify, najpopulárnejšou audio platformou na svete. Tá sa môže pýšiť 422 miliónmi používateľov na 183 trhoch a je zároveň exkluzívnym partnerom Mastercard pre uvedenie albumu na trh. Spotify sa ako ďalší globálny líder vo svojom odbore zaviazal pozdvihnúť a podporiť začínajúcich umelcov a poskytol im tak ešte robustnejšiu platformu na nadviazanie spojenia so širokým globálnym publikom poslucháčov a fanúšikov.