Google chystá zmeny v algoritme vyhľadávania
StoryEditor

Google chystá zmeny. Posvieti si na kvalitu obsahu na vašom webe

22.08.2022, 12:29
Autor:
redred

Ak na webe poskytujete informácie o produktoch či recenzie, mali by ste spozornieť.

Google chystá zmeny vo vyhľadávacom algoritme. Cieľom je „donútiť“ poskytovateľov webových stránok, aby upravili obsah tak, aby bol predovšetkým „pre ľudí“. Na pozore by sa teda mali mať tí, ktorí majú web stránky nadizajnové (a to hlavne po obsahovej stránke v rámci používania kľúčových slov či už v textoch alebo známe využívanie kľúčového slova v samotných nadpisoch) tak, aby predovšetkým spĺňali SERP podmienky.

Tieto pravidlá by mali ísť po novom do úzadia a Google chce odkazovať užívateľov najmä na stránky, na ktorých získajú presne to, čo hľadali. To môže viesť k prehodnoteniu a úprave obsahu na webe, informuje o tom portál socialmediatoday.com.

Nový prístup chce Google zaviesť prakticky v týchto dňoch. O novinke hovorí vo svojej reči ako o „helpful content upadate“, keďže výsledky vo vyhľadávaní bude odteraz ovplyvňovať skôr kvalita obsahu než technické parametre SEO nastavení (využívanie kľúčových slov a pod.). Identifikovať chce stránky, ktoré boli vytvorené s prihliadnutím skôr na splnenie SEO pravidiel, než na poskytnutie plnohodnotných informácií, ktoré užívateľ hľadá. Sľubuje pritom, že užívatelia nájdu predovšetkým kvalitnejšie stránky v oblasti umenia, vzdelania, zábavy, nákupov a technológií.

Isté je, že stránky s nízkou kvalitou obsahu by sa mali pripraviť na prepad vo vyhľadávaní – ocitnú sa nižšie, než boli doteraz zvyknutí. Poskytovatelia takýchto stránok sa môžu cítiť ukrátení najmä z dôvodu, že prispôsobiť stránku SEO pravidlám, pre ktoré bol Google doteraz dobre známy, si vyžaduje čas a investíciu. Avšak v tomto prípade je Google ten, ktorý udáva pravidlá, a ako to už býva, nezostáva nič iné, len ich sledovať a prispôsobiť sa im.

 

Čo ale znamená v očiach Google menej kvalitný obsah a ako zistíte, že práve taký máte na svojom webe?

Napríklad, ak užívateľ hľadá informácie o novom filme, pravdepodobne predtým už videl recenzie z rôznych web stránok bez toho, aby získal k týmto informáciám aj niečo navyše. A to z pohľadu Google nestačí. Od nového testu a nového algoritmu si sľubuje, že užívateľovi ponúkne web stránky, na ktorých sa dočíta o danom filme niečo nové.

Ťažšiu pozíciu tak pravdepodobne budú mať stránky agregátorov, ktoré „iba“ zhromažďujú informácie od iných poskytovateľov/stránok. Takým radí upraviť svoj obsah s prihliadnutím na užívateľa a jeho vyhľadávací dopyt a až potom na SERP ranking.

V tomto momente nie je známe, ako presne chce Google web stránky hodnotiť, no určite sa oplatí sledovať analytické dáta a návštevnosť častejšie. Ak napríklad uvádzate na svojom webe recenzie o produktoch, Google bude sledovať, či ponúkate aj bližšie informácie o produktoch, alebo „iba“ sumarizujete zoznam produktov v danej kategórii. Pomôcť zorientovať sa v najnovších požiadavkách by vám mohol blog, v ktorom Google zhŕňa najnovšie odporúčania.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. október 2024 12:18